Gå til innhold

Takk for fødestøvet - Mina kom til termin!!!! :-)


♥Prinzessin♥

Anbefalte innlegg

Takk Gud... Hun kom til termin, og hun kom fort! :-)

 

Som førstegangsfødende sa de at jeg hadde en rask fødsel. Våknet kl 3 på natten til termin 29. juni, og da hadde jeg første ri. Andre ri etter en halvtime, og deretter rier I ETT frem til fødselen kl. 13.32. Fødselen var altså over på 10, 5 timer! :-)

 

For å si litt om det jeg var uforberedt på. Jeg hadde som sagt rier i ett, med så korte pauser at jeg nesten ikke enset dem, og det i seg selv var forferdelig. Jeg hadde trodd jeg skulle få tid til å hente meg inn etter hver ri, snakke litt med jordmor og mannen min, konsentrere meg om pusting osv... Men det gikk i ett, jeg lå bare og stønnet og ropte i min egen verden.

 

Heldigvis fikk jeg epidural. Den hadde ingen magisk effekt, men jeg fikk faktisk duppet litt av mellom hver ri, og det var kjempebra. Men da fødselen nærmet seg, måtte de slå av epiduralen fordi jeg ikke følte noen trykketrang. Jeg presset og presset, men det hadde liten effekt, så de måtte gi meg ristimulerende midler. I tillegg måtte en annen jordmor komme inn og legge seg på magen min for å hjelpe jenta ut.

 

Da hodet var ute, og vi tok en pause for å vente på neste ri, hørte jeg jordmoren si: "Går det bra med deg?" Jeg så opp på henne, men det var ikke meg hun så på. Det var mannen min. Han satt der ved siden av meg, plutselig oppløst i tårer, fordi han så hodet hennes var på vei ut. "Ja, det er gledestårer", hikstet han frem. Jeg tror det synet ga meg litt ekstra krefter.

 

På nest ri var nemlig lille Mina ute. 48 cm og 3390 gram, med alle fingre og tær i behold. Hun ble lagt rett opp på magen min, og vi lå i sengen alle tre, i en lykksalig time før vi fikk ligge uforstyrret på familierom i to døgn. Kjempedeilig å få være alene med skatten vår. :-)

 

Blåser gjenværende fødestøv tilbake til de som trenger det, og ønsker dere lykke til!!! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratuelerer så masse!!! Og takk for at du delte din fødselshistorie, godt jobbet;-) Kos deg med lille Mina, fint navn forresten. Jeg puster inn fødestøvet, har termin 14.juli, men vil ha den lille nå!

 

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så fin historie. Morsomt med mannen din som blei så rørt og da :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til dere!!!

Min lille jente kom også til termin 29.6, så vi har nok vært heldige begge to!!!!

 

Fødehistorie kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene jenter! olivia71, morsomt at din også kom til termin ja! Gleder meg til å lese din fødehistorie. :-)

 

Lykke til, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...