Gå til innhold

Attpåklatt!!


  ♥ emil06 +enya10 ♥

Anbefalte innlegg

Hei, er du her???

har ikke vært så mye inne på 3. trimester enda, de fleste er jo kommet så langt allerede og det er mest fødsels historier en kan lese om her... De er heldige som har kommet så langt!!

Hvordan går det med deg da?? Har du vært plaget med mye kynnere??

Han lille har vært så stille hos meg de siste dagene.... har kjent liv men mye svakere enn før... Hhhmm..:(

Håper han bare slapper av litt.... Har du fått ungene hjem igjen da?:)

Å, jeg gleder meg så til å møte han lille for første gang, begynner å bli litt utolmodig... Men håper jo selvfølgelig at han blir i magen min lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hoppsann,her er jeg!!!!

er kun å leser jeg da,hehe..føler meg ikke helt "hjemme" ennå...

etterlyste deg i går,men nix..her var du ikke.

jeg er egentlig ikke i noe form.har mye kynnere,og i går var det ille.men roa seg heldigvis.merker at jr har lagt seg på tvers.var rett da jeg mistenkte at han hadde snudd seg fra hodeleie ja..håper han finner riktig retning igjen,hihi.

fikk ungene hjem nå,og herregud for et brak! plutselig var det liv og røre igjen..så nå er maset igang igjen,gudjelåv =0)

er begynt å bli en smule utolmodig her.synes dagene og ukene går så fryktelig sakte..men er jo ikke mange ukene igjen...

hvis du er bekymter for lite aktivitet syns jeg du skal få jm til å sjekke.så slipper du å bekymre deg.bedre det enn å gå å kjenne etter.holdt på å bli hysterisk jeg,da det var stille her.han er ikke så aktiv i dag min heller,men litt kjenner jeg.kan være for at jeg er i dårlig form selv.er ennå lenge til jeg skal på neste kontroll.ferietid her,og hun legespiren på sykehuset mente jeg ikke trengte ekstra oppfølging alikevell.noe jeg ikke er enig i,med alt som tyder på prematur.men jeg får vente å se..holder meg til det min jm sier jeg,så føler jeg meg sikker.

tar sikte på å nå august å jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sjeldent innom jeg... Føler meg ikke helt hjemme enda jeg heller...

Uff, det er noe mas med disse kynnerne!!! Men må nok innstille oss på at de ikke kommer til å gi seg...;)

Hvordan klarer du å kjenne hvordan han lille ligger??? Det klarer ikke jeg! Var hos jordmor på fredag forresten...Hadde vokst som jeg skulle så det var bra! Hun mente faktisk at jeg skulle prøve å jobbe litt igjen, hun så ikke på kynnerne som noe farlig... Ellers var alt fint, hun hørte hjertelyden, noe som mannen min også har gjort! Han la øre sitt ditt jordmor hørte hjertelyden best, når vi kom hjem, og da hørte han faktisk det lille hjerte slå!! Har du begynt å fylle ut sånn sparke skjema egentlig? Fikk det fra jordmora jeg, skal fylles ut fra uke 28... Men man må ikke!

Hvor lenge må et barn som blir født for tidlig egentlig være på sykehuset? Så mange uker som det har kommet for tidlig? Vet du noe om det...?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kynnerne er liksom blitt en del av hverdagen ja.kjenner jeg ikke noe serlig blir jeg liksom mistenksom,hehe..

merker meg hvor det kjennes når han hikker.da han lå med hue ned,kjente jeg det i bekkenet.nå er det mer på høgre side.å jeg kjenner bena på venstre når han beveger seg.husker litt fra di andre gangene.

å så er det veldig lett å kjenne rompa.er ganske brei,og litt rund.kjenner etter tegn på at han er rette veien hele tiden,hehe.men det blir vel.

godt at du hadde vokst da.skal bli spennende å høre hva di sier om meg neste gang.trodde jo jeg hadde vokst for lite,noe jeg ikke hadde...

det som skjedde her sist,med mye kynere,var at alt modna seg,og fødselen var igang uten at vi skjønte det.derfor jeg og jm tror det går den veien nå også.men det kan jo hende jeg er heldig og går til termin.håper det,men tar forholdsregler...

har ikke hørt hjertelyden han her ennå.tåler ikke at noen rører magen så mye før kynnerne setter inn.

jeg har ikke hørt noe om skjema for å fylle ut jeg..har kun lest her inne at det finnes!! men jeg reagerer uansett hvis jeg ikke kjenner liv,hehe

kommer helt an på hvor lenge premature må ligge på sykehuset.mine kom i uke 34,og var hjemme nesten en måned før termin.men det sies at di må ligge til termin som regel.kommer ja an på komplikasjoer,om di er flinke til å spise og slikt.skal vel ha en viss vekt også.ingen barn er like.mine kom seg heldigvis fort.kun den ene som sleit noen år med slim og pustevansker.strupehodet var ikke ferdig utviklet,så hun hadde pusteproblemer til rundt 3 års alderen.men vi lerte fort hva vi skulle gjøre,og ble kurset i parapparat og rasmeisk adrealin.fikk det gjennom apparatet.hadde også opplering fra kiropraktor på dunkebevegelser som løsna slim.tro ikke jeg ønsker prematur,for jaggu er det ikke enkelt å ha så tilifødte barn,men jeg har en følelse om at det kan bli det.vet ikke hvorfor,men noe sier meg at det skjer denne gangen også.

håper bare det er noe jeg tror,og at det ikke skjer.men jeg kommer til å kreve sjekk om modning så fort jeg kjenner noe som tyder på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg også gjort hadde jeg vært deg! Du har tross alt opplevd det før!!

Jeg kjenner det best på venstre side når han hikker... Hvordan tror du han ligger da? Jordmor trodde han lå med hodet ned og rumpa på venstre side liksom... Synes det er vanskelig å kjenne selv...

Har du egentlig begynt å kjøpe inn ting til babyen? Eller trenger du kanskje ikke kjøpe inn så mye? Lurer på når vi skal begynne å tenke på det..:)

Tror ikk jeg skal fylle ut det sparke skjemaet.. Blir fort nok stressa fra før og da blir jeg det sikkert!!;)

Ja, håper virkelig ikke at vi føder for tidlig!! Høres ikke akkurat lett ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kjenner det nede i bekkenet,men venstre side,så ligger han sikkert slik som jm sa.min kjente jeg det på høgre side i bekkenet når han hikka.men nå kjennes det ut som han ligger på tvers.kan jo hende jeg tar feil...er ivertfall ikke nede i bekkenet lenger....

jeg kjenner det kanske lett,men så har jeg jo hatt fler.du lærer snart forskjell du også,hehe.

må innrømme at jeg har kjøpt inn ja....blått....hadde ikke mye av det fra før.blir å bruke mye av klærne etter di andre,men litt har jeg kjøpt.har alt klart nå jeg....i tilfelle...

jeg håper også at jeg går til termin,men den ekle følelsen jeg har vil ikke slippe taket.merker at jeg er i bedre form når jeg ikke gjør så mye,så jeg tar det veldig med ro.er litt svimmel og slikt innimellom,men det går vel over.

tenker på sist,da var jeg nesten hele det første året på sykehuset med enten en eller begge ungene.ble sendt agårde for alt,hehe. vet i dag at hadde di tatt oss på alvor,så hadde vi sluppet mange turer.mente det var noe medfødt di hadde,men ble ikke trodd. i dag vet vi at det er det.

men ungene kommer seg di,henger bare etter.en dag vil di sikkert klare seg alene i egen leilighet.det er målet. har ikke sikker diagnose,men sykomotorisk tilbakestående heter det så fint.for å si det enkelt,sene i alt...er også et syndrom inn i bildet,men spesialister i norge og utland har ikke klart å finne ut hvilket.kan hende det er et nytt,som ikke har navn.men som jeg sier,det kunne vært værre...ungene kunne hadd noe som er enda værre.så nå har vi det fint,men di første årene var beintøffe.fikk prøvd oss på det meste.hadde tilogmed kolikk.hihi.

vet at slikt ikke skjer igjen,for det sa en spesialist i trondheim,men sånt ligger i tankene ja.men hvorfor jeg apsolutt har dette med prematurfødsel i tankene aner jeg ikke.håper bare det er jeg som tar feil.er over den kritiske fasen,så det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Fikk aldri svart deg i går... Har du det bra i dag? Sliter veldig med ryggsmerter, blir verre og verre for hver dag!

Skjønner godt at du helst vil sleppe enda en for tidlig fødsel! Du har jo opplevd litt av hvert allerede!! I hvem uke kom tvillingene egentlig? Det er best hvis han blir inne så lenge som mulig! Men jeg tror at han gjør det! Du har jo hatt så mye kynnere så lenge nå og de har enda ikke vært noe farlig! Da tror jeg ikke at de plutselig kan gjøre noe nå... Det sa i hvertfall jordmora mi til meg!

Du har nok den følelsen bare fordi du har opplevd dette før!

Mistet for 11/2 år siden jeg og var sikker på at jeg kom til å miste igjen nå! Kommer ikke til å tro at jeg skal bli mamma før han er ute og ligger trygt i armen min!:) Så det er nok helt naturlig at vi er bekymret og sikkert vanskelig å skjønne for de som ikke har opplevd noe sånt selv....

Jeg har forresten bestillt privat UL time til neste uke tirsdag:) Har så lyst å se han lille en gang til i magen min og må vite at alt er bra!;) Så gleder meg til det!!!

Du får prøve å ikke tenke for mye på prematurfødsel og nyte at du er gravid! Skal jo være en hyggelig ting og ikke noe en må være redd for...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.er likedan i dag jeg,men det går seg til utover dagen.jeg er dritt lei skal jeg si deg.tenkte jeg skulle ordne legetime å få en sjekk.er lenge til jm kommer fra ferie.jr er så rolig også,men det er jeg vandt til nå.så lenge han rører seg skal jeg ikke bli hysterisk,hehe.

jentene kom i uke 34 di da.å fødselen tok 1 time og 2 min fra fostervannsposen nesten ramla ut til jeg var ferdig.hadde ikke ei ri før di satte full drypp.håper jm di har rett,for det var kynnerne som starta det hele sist sa di her.å det kunne skje igjen..men hva skal jeg tro?sitter jo her ennå,ser vi bort fra blødningene i mai.er dine kynnere vonde? med nedpress og vondt i magen mens di pågår??er slik her at jeg må puste meg igjennom til tider,så vonde er di..men som du sier,jeg sitter her ennå =0)

tror også det er redseln for at det skjer igjen ja.jeg skyver tankene unna,men innimellom kommer di.

huff,har du mista? skjønner godt du er redd ja,men som regel går alt bra.vi er jo over den kritiske fasen,og skulle ting skje,ja så går det bra.det er jeg glad for ja.merker jeg er mer med denne graviditeten.leser mer om ting,og tror også enkelte innlegg har skremt meg unødvendig.tullete hormonelle meg,hehe.har slutta å lese enkelte ting..

kunne godt tenkt meg 3d ul jeg,men det finnes ikke her.så han så vidt sist,da han lå med hodet ned.så ut som han hadde briller,hihi.

må være solbriller det da...

jeg prøver å glede meg,og gjør det også.men når det er på det vondeste så blir jeg helt kald i forhold til alt.er vel en forsvarsmekanisme som slår inn.skal ta meg en samtale med jm igjen,for jeg orker ikke ha det slik.går ut over trivselen også det.

må få visshet i hvorfor jeg får slike beskjeder,mens andre som sliter med det samme,får andre..ikke har jeg fått samtale om hvordan jeg vil ha fødselen heller.sliter med rygg jeg også.er opperert for sjeiv rygg,og kan ikke få epudural.denne gangen vil jeg ha et ord med i laget for fødselen.så jeg tror jeg skal ta en time hos lege å få han til å sende et brev.

i morgen skal dattra mi på kontroll igjen.er spent på hvordan det går.di hadde prata om å sette igang,hvis veksten ikke var bedre.hallo,i uke 32?? hørtes helt bort i natta ut.så det kan være legene her som skremmer mest ja...har sagt før at jeg tviler på visse leger og jm,og nå gjør jeg det værtfall.

er koselig å være gravid ja,men nå slutter jeg å høre på jm og legen på sykehuset!! nå skal jeg nyte vondtene og magen så lenge det varer.får heller ta ting som di kommer.er sistemann dette,og jeg kniper igjen til oktobern om så skulle være,hehe....hvor stor var magen din nå da??

jeg har ikke vokst serlig,men han lå kun 3% under,så det tar jeg med stor ro ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er så mye som skjer hjemme for tida at jeg ikke får vært så mye på nettet...

Hvordan går det med dattera di i dag??

Hvorfor hadde de tenkt å sette i gang da?? Hadde magen hennes vokst for lite eller hva?

Hvordan finner de ut at en ligger 3% under? (som du skrev i går) Bare ved å måle magen?

Har du det bra i dag da? Ang. spørsmålet ditt fra i går om kynnerne mine er vonde... Det varierer veldig! Noen dager er de veldig vonde og andre dager bare ubehagelige! Men en blir vant til de og...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt bra meg barnebarn,hehe...var snakk om igangsetting for at babyen vokste for lite,men fikk kontra beskjed i dag.!!! er det rart jeg tviler på legene??

di måler babyen,slik di gjør på ordinær ul.lår,mage,hode.hennes baby lå 8% under måla,så det er normalt der også.hun har vært mye på ekstra kontroller på sykehuset hun også.men nå slipper hun å dra dit flere ganger før fødselen.

jeg er i bedre form i dag ja.tok tabelett i natt,så jeg sov lenge uten vondt.NYDELIG!!!

enig med at man blir vandt til vondtene ja,men guri hvor sliten jeg har

vært til tider!! har fått prata litt om redselen min i dag,så jeg skal si deg det letta meg mye.tror jeg skal klare å snu tankene i riktig retning...

å nå er det jo ikke mange ukene igjen,så er lillegutt her!!

har mere å glede meg til,enn å grue meg til..å nå skal jeg kun fokusere på det..

hvordan er ryggen i dag da?? har du mye vondt? hjelper med varme på hvis det blir for vondt.har et varmeteppe som blir flittig brukt.

går det bra å jobbe nå,eller får du mye kynnere?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at alt er bra med henne da! Hvorfor måtte hun på så mange kontroller? Er spent på om han lille hos meg vokser riktig...?! Men det får jeg jo svar på til tirsdag:) Gleder meg så vanvittig til lille gutten vår er hos oss!!!:):):)

Ryggen min er elendig, sover ikke godt om natta i det hele tatt... Hjelper å stå opp på morran og dusje ja... Jobber nesten ikke noe fortsatt, det ble for slitsomt...

Lurer på en ting jeg... synes han lille har fortstt så god plass i magen.. Han beveger seg masse og jeg føler at han ikke fyller ut livmoren helt om du skjønner hva jeg mener...? Er det vanlig at de fortsatt har så god plass???

Er litt redd for at han er for liten, han kjennes så bitte liten ut liksom...

Men da hadde jordmora kanskje ikke målt riktig magestørrelse om han er det eller... Hehe.. Alltid noe jeg klarer å bekymre meg for!

Hvordan er formen din i dag da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallai..

hun ble fulgt opp ekstra pågrunn av blødningene hun hadde i uke 23.å så mente di jo at han vaks for lite,noe som ikke stemte der heller....

er ikke godt med ryggvondt nei.er det verste som fins skal jeg si deg.du får bruke varme så mye du orker.eneste som hjelper her også.

min har god plass den også,enda så liten mage jeg har.er helt normalt det.er di siste ukene di legger skikkelig på seg.merka min langt over navlen i dag.er vandt til at han holder seg mitt på,så jeg ble paff ja,hehe..merker at han er større,for bevegelsene er kraftige,nesten vonde av og til.men gud hvor deilig!! ennå litt skeptisk etter dvaledagene han hadde =0)

dattra mi var til jm i dag,uke 32,og da hadde knærten festa seg!! syns det var tidlig jeg da,med førstemann,men helt normalt det også.

tror nok du skal stole på din jm,jeg tror mer på henne enn på min....

han er sikkert ikke for liten,vent å se ;)

er sånn at er det en dag jeg ikke bekymrer meg for ett eller annet,ja da blir jeg bekymret da! hihihi...

er i samme formen jeg.ikke værre og ikke bedre.bekkenet lager vondt,og kynnerne herjer for det minste,men jeg skyver det unna.SKAL slutte å være redd.ikke bra for værken meg eller jr. kommern for tidlig,ja så får han bare gjøre det.jeg tar det som det kommer.nå eller i september.tiden får vise,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...