Gå til innhold

Hyl og skrik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lå inne på fødeavdelingen noen dager denne uken pga blodtrykket. Da skjedde det naturligvis en del fødsler i naborommene.... Og det hørtes må jeg si!!! Jeg er jammen glad jeg ikke var 1. gangsfødende. Da hadde jeg vel dødd av skrekk, for jeg skal si det var noen grusomme hyl og skrik innemellom! Jeg husker jeg stønnet en del under forrige fødsel (noe jeg fikk beskjed om å ikke gjøre, men heller bruke kreftene på å presse). Men med de hylene kunne det ikke være igjen krefter å presse med. Jeg tror ikke jeg hadde klart å presse ordentlig samtidig med å hyle slik.

 

Det kan da ikke være effektivt å hyle sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff høres ut som om de jobbet mot smerten istedet for med smerten. Kan ikke være greit å miste kontrollen slik. Jeg er førstegangs og håper jeg vil klare å jobbe med smertene og samtidig huske på premien jeg vil få etter endt fødsel. Men har som du sikkert forstår ingen erfaring, men tenker en del på at jeg må ta kontroll over min egen fødsel så best jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at en fødsel må nødvendigvis foregå i stllhet... Ikke lett heller tror jeg.. Tror på et eller annet tidspunkt har du IKKE kontroll på din egen kropp eller smerte...

 

Ser ikke tilbake på min første fødsel som noe traumatisk men f... uten lyd tror jeg ikke det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...