Gå til innhold

Modningsakupunktur


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste her at flere startet med det i uke 37-38. Er det for å få en lettere fødsel, eller fremskynde fødselen???????????

Og hvor mange ganger i uka går dere???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går en gang i uka. Går dit i håp om at den lille kommer litt før eller til termin. Grunnet at jeg gikk 16 dager over sist, så anbefalte jm meg å gjøre dette nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal begynne om ei uke. da er jeg mitt i uke 35. det er fordi jeg sates igang 14 dager over sist, og nå skal jeg få kombinert akupunktur og fotsoneterapi for å klargjøre kroppen til å starte av seg selv ved termin. er jo ikke sikkert det virker, men jeg prøver det meste nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på mandag, var da i uke 38.

Jeg har fått nåler for å korte ned fødselsforløpet, modning, festing av hode, rense kroppen og gjøre den klar for fødsel + halsbrann.

I løpet av denne uken har jeg fått 3 behandlinger og det er det de anbefaler før fødselen. Nå virket det på jordmoren som om alt var klart og ganske nært.

 

Før de begynner behandlingen ber de om info om symptomer/ plager som du har. I tillegg tar de pulsen på begge håndledd og ser på tunga. Dermed velger de ut behandling og type nåler.

 

Dette er noe alle burde prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i uke 37, og går en gang i uka..:) det er vel mest for å foreberede og modne livmoren til fødselen, for at riene skal bli mest mulig effektive sa jordmor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor settes nålene under modningsakupunktur? Jeg har sånn akupunkturskrekk.... Syns det er verst å få nåler i anklene.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noen nåler rundt anklene, men synes ikke disse har vært vonde i det hele tatt. Det har vært værre for meg å få satt nåler i tærne... Ellers vil jeg si at jeg hadde ekstrem nåleskrekk før jeg begynte med akkupunktur. Men man holder det ut, med tanke på at dette kan være med å gjøre fødselen lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får noen nåler i ryggen, noen i bena, noen i armene og en i panna. Ikke behagelig, men overlever så lenge man vet det fører noe godt med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster dette og hvor tar dere det hen? Må vel til noen som har virkelig peiling. De på føden har vel bare kurs i smertelindring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...