Gå til innhold

Rispose eller varmeflaske?


LoopyLoo fikk jente 15.07.06

Anbefalte innlegg

Har lest her inne tidligere om at folk bruker varme risposer på ryggen/magen under åpningsfasen. Blir det det samme som å bruke varmeflaske eller er det en 'spesiell' virkning med rispose?

 

Er litt nysjerrig i dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En rispose er letter å legge rundt seg enn en varmeflaske. Jeg bruker varmeflaske for jeg har ikke mikro til å varme risposen i :o( Jeg bruker den mot bekkensmerter nå. Under forrige fødsel brukte jeg rispose og det var helt nydelig!

 

Virkningen er vel den samme (tror jeg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =) Har et par varmeflasker i hus, men kanskje jeg skulle anskaffe risposer også da, hmmm... Er det bare å varme de i mikro'n altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke mikro, men bruker en elektrisk varmepute til ryggsmerter. Den er også lett å legge til.

Ellers har jeg fått en oppskrift på ingefærkluter av JM som mannen min kan lage når jeg går hjemme og venter på å komme inn på føden når den tid kommer. Ingefæren skal visst være fin mot smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg selvfølgelig:

 

Ingredienser:

2 ingefærrøtter

1rivjern

1hvit sokk

1strikk

gryte

8 kluter a 15x35cm

 

Røttene rives groft med skrell og kommes i sokken som lukkes med strikken. 11/2 liter vann kokes i gryten. Når vannet koker kommes ingefærstrømoen i vannet og kokes under lavt bluss (på lav varme) i ca 15 min.

Heretter tar man gryten av varmen og klutene kommes i gryta. Strømpen skal ikke tas opp.

Klutene er klare til bruk når de kan tas opp uten at man brenner seg.

Klutene legges direkte på huden for eksempel korsrygg og skamben.

Når klutene er kalde tas nye fra gryta.

Ingefærvannet inkl kluter kan varmes opp igjen under lavt bluss.

 

Litt shabby oversettelse fra dansk her, men det er i hvert fall mulig å forstå, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...