Gå til innhold

Fødsel når musklene i bekkenet er stein harde - hjelp!


cielo *to barns mamma*

Anbefalte innlegg

Har slitt med bekkenløsning siden uke 6, til tider har jeg nesten ikke kommet meg opp av sengen. Gått til fysio uten at det har hjulpet så mye, hjelper å ta det med ro da. Har slitt med rygg og bekken siden jeg gikk gravid med første egentlig, vært til behandling hos fysio og manuell terapeut til tider før jeg ble gravid nå, men ingenting har hjulpet.

 

Men nå har jeg vært hos en osteopat som virker som har peiling (endelig!!), og hun sier at musklene langt inne i bekkenet har stått i spenn siden forrige graviditet og står nå i spasmer, de har ingen blodgjennomstrømning og er fullstendig låst. Får så angst av å tenke på fødsel nå, kan ikke skjønne at jeg skal klare en fødsel med disse musklene. Får også ekstra vondt av stress, da stivner jeg helt, og en fødsel kan vel kalles litt stressende (tok planlagt ks forrige gang)....?? Osteopaten sa også at dette har spredd seg til lenger opp i ryggen som gjør at jeg ikke klarer å puste godt nok, og hun mente at dette kunne hemme meg under en fødsel ettersom det er viktig å puste godt.

 

Vil bare ta ks jeg nå.... Eller er det noen som har hørt om dette før som kan berolige meg litt ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter på denne jeg. Vil veldig gjerne høre fra noen med erfaring, eller hvis noen har hørt om dette....?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Cielo, men jeg har ingen erfaring (verken egen eller fra andre) på dette området.

 

Men du har ennå litt tid igjen før fødselen. Kan ikke osteopaten eller akupunktør hjelpe deg må få løst opp muskelaturen? Jeg vet iallefall at akupunktører kan løsne stive muskler.

 

Huff, jeg føler virkelig med deg!

 

STOR KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ta kontakt med akupunktør. De kan hjelpe til å løse opp låst musklatur og få igang en god blodgjennomstrømning. Er selve bekkenet også i lås, kan en kiropaktor gi god behandling.

 

Viktig at du gjør dette snarest, siden du er så langt på vei.

 

Har hatt samme plagene som deg, og kom for sent til behandling. Fødselen gikk greit allikevel. Fødte liggende på siden med hjelp til å holde beinet oppe.

 

Etter på fikk jeg kjempe hjelp av nevnte klinikere. I tillegg begynte jeg å trene Pilates for å øke fleksibilitet i muskler og ledd, samt styrke musklene innevendig, mage og rygg.

 

Er gravid igjen og har INGEN plager etter fire svangerskap med masse bekkenløsning og muskelplager. Helt fantastisk!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Ja, skal prøve å få løst dette opp før fødsel, men er redd det er for sent nå. Har gått med dette i fire år så det sitter veldig hardt. Hadde tenkt på pilates men fikk beskjed om å vente med det siden det ikke er styrke jeg trenger nå, men å få løst det opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...