Gå til innhold

Ingen sex siden unnfangelsen ! *deppa*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette begynner virkelig å gå innpå meg. Jeg har ikke mistet lysten, men min mann tar aldri mer initiativ til sex. Derimot sier han ofte at han er forelsket i meg. Jeg har tatt initiativ et par ganger, men uten at det har ført til noe mer. Nå begynner jeg å gi opp.

 

Jeg merker at jeg tenker mye på dette, og føler meg nedfor og lei meg. Stadig oftere surfer jeg innom sexrelaterte sider på nettet, og drømmer meg bort. Men det er ikke slik jeg vil ha det. Vi har snakket sammen om "problemet" flere ganger, sist for et par måneder siden. Da sa han at det kom til å ordne seg. Jeg ønsket ikke å ha forhåpninger, og deretter bli skuffet, så jeg sa at jeg ikke trodde at det ordnet seg over natten. Han svarte med å bebreide meg fordi jeg var negativ. Nå har det gått over to måneder siden den samtalen, og vi har ennå ikke tatt på hverandre under navelen.

 

Jeg merker at dette gjør meg deprimert. Føler at alle andre har et aktivt sexliv under graviditeten, og dersom de ikke har det så er det fordi kvinnen ikke vil. Hos oss er det motsatt.

Jeg tror egentlig ikke at graviditeten er skyld i dette, for det var ikke topp før heller. Da var det kanskje én gang i måneden, men nå er det syv(!) måneder siden sist. Forøvrig er vi nygift og har bare bodd sammen et halvt år, så jeg synes at dette er høyst unormalt.

 

Jeg forventer ikke at dere skal fortelle meg hva jeg skal gjøre. Jeg måtte bare få det ut for nå er jeg skikkelig deppa, og min mann er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner meg igjen, er ikke lett det der:-( har en mann med ganske svak sekslyst, og det har alltid vært slik (har vært sammen i 3 år). Nå mens jeg er gravid er det blitt enda sjeldnere, for han sier at det er litt rart når han vet at babyen er "der inne". Og når vi har sex så er det ganske rutinepreget, alltid i soveromssenga med gardiner trukket for...lite impulsivitet og kreativitet her. Det verste er at jeg merker at jeg også begynner å miste lysten, og at jeg ikke tenner seksuelt som før. Får dårlig samvittighet når jeg surfer på sex sidene på internett, for det er jo sammen med ham jeg vil oppleve spenningen og utforske sex. Lurer på hvordan sexen blir mellom oss om 30-40 år når det allerede nå etter 3 år er blitt så monotont. Av og til tenker jeg også at han ikke tenner på meg, blir da lei meg og sjalu... Jeg tror at vi må ha hjelp med dette i framtiden for jeg har tatt det opp med ham flere ganger, han blir bare såret og sier at jeg er altfor opptatt av sex. Men ellers er han en god og snill mann og jeg elsker ham, det er vel det viktigste:-)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

Det er alltid godt å få lettet sitt hjerte.

Svangerskapet kan slå ut flere veier når det gjelder sex og intimitet. Kvinnen kan få både mer og mindre lyst, det samme kan mannen. Det du forteller gleder nok for veldig mange- trøst deg med det. Noen får den tanken at det er "en tredje person med", eller at de er redde for å skade babyen- eller kvinnen. Og når man først får slike tanker inn i hodet, ja da er det ikke lett å gi slipp. Kanskje det er tilfellet for mannen din?

 

jeg har stor tro på at det å prate om ting, er det som hjelper. Du sier dere har snakket om det for et par mnd siden- kanskje du kan ta det opp igjen? Eller, enda bedre, kanskje du bare kan ta initiativet? overrask han med noe, kanskje?

 

Jeg ønsker deg lykke til og sender deg en trøsteklem. Det ordner seg skal du se :o)

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prate for mye om det blir litt feil for meg. Da blir jo spenningen og erotikken borte liksom. Ser for meg at da blir jeg for problemfokusert, og det er ikke akkurat opphissende.

Merker at også jeg har en tendens til å bli småsjalu. Ikke at jeg har noen grunn til det, men jeg innbiller meg at han hadde et mye bedre sexliv med sine ekskjærester. Tenker at de gjorde mye spennende da han var yngre, men at det er meg han ikke tenner på.

Som sagt, alt var ikke topp før graviditeten heller. Men jeg setter utrolig pris på trøstende ord. Jeg har jo bare lyst til å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: hva om du tar initiativet? Er kanskje ikke mer som skal til :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg veldig godt,vi har og hatt perioder med lite sex,jeg er nesten nymfo,så det var helt forferdelig for meg

.Men jeg tok d opp med han,og sa jeg "TRENGTE"sex.

Han sa bare:Hvorfor tar du ikke invitativ?trudde ikke du ville jeg.....Jepp kommunikasjons problemer avotil..Nå så bare tar jeg jeg når jeg vil ha:)han er klar på 1 minnutt han:)

Prøv å finn på noe spennende,overrask han,bare dra av han boxeren plutselig eller noe.Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev. Jeg har tatt initiativet noen ganger, men det har liksom ikke tent ham nok til at ham tok hintet. Og det var kraftige initiativ, som munnsex feks. Jeg føler meg så dum etterpå, når jeg har tatt initiativ, og han allikevel ikke har lyst. Nå skjønner jeg hvordan gutter føler det når de blir avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det som er så rart er at han sier at det går innpå ham også. Og at han vil, men er stresset grunnet jobben. Eller vi legger oss for sent, eller han er trøtt etc. Jeg vet ikke. Føler bare at vi har kommet inn i en vanskelig uvane, vond sirkel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg en mann uten lyst, men selv så mistet jeg totalt lysten under første svangerskap. Og at han prøvde og prøvde gjorde det bare værre, og jeg fikk dårlig samvittighet, og spesiellt når vi snakket om det - sa til slutt at han bare måtte snakke med noen andre. Men vi gjorde det av og til - men det er jo litt lettere å gjennomføre noe uten kjempelyst når man er jente enn gutt... Det som til slutt bedret det for oss, var at han aksepterte at jeg ikke hadde lyst, og at det ikke hadde noe med ham å gjøre - det var omstendighetene... De senere svangerskapene har gått bedre, selv om jeg generellt har litt lite lyst både da og under amming - men nå blir ikke han stresset av det, og da løser det seg mye lettere for meg og....

 

Vet ikke om dette hjalp deg noe, men siden jeg liksom har vært i din manns situasjon tenkte jeg det var greit å høre at det ikke nødvendigvis har noe som helst med deg å gjøre. Jeg har også hatt litt det som ble beskrevet over her at "en tredjepart" er med..... Lykke til - håper det ordner seg... Vet det finnes mange menn som overhodet ikke har lyst mens kona er gravid, så du er nok ikke alene.... (Og åååå som jeg ønsket meg en slik en under første svangerskapet selv...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg skjønner deg kjempegodt, har det akkurat på samme måte selv. Vi har hatt sex kanskje to ganger siden vi fant ut vi var gravide, jeg har tatt initiativ mange ganger, men han klarer rett og slett ikke å ha sex når han tenker på at hans andre lille datter ligger der inne og svømmer... har forsøkt å lese litteratur, overbevise han om at det ikke er noen fare for barnet, snakket om det, men har nå innfunnet meg med det faktum at det nok ikke blir sex på meg før oktober!!!

Men, til gjengjeld har jeg mer sex med meg selv...... ikke det samme på noen måte, men vi er flinke til å kose med hverandre, massere føtter, rygg etc så mangel på fysisk kontakt har jeg ikke..

Vet dette er veldig individuelt fra mann til mann, noen har null problemer med magen, andre klarer det ikke..

 

gleder meg til høsten jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er som å lese om meg selv! har ikke tenkt så mye på det nå under svangerskapet, men har sliti masse med dette tidligere. vi har vært sammen i 5 år, og det første året hadde vi masse sex, omtrent hver dag. men plutselig avtok det veldig, og det kunne ta 2-4 uker mellom hver gang vi hadde sex. jeg har tatt initiativet hele tiden, men har sjeldent fått noe ut av det, og det er ikke noe gøy å føle seg avvist og ute av stand til å tenne partneren!! har vært veldig lei meg over dette i perioder. den sexen vi har hatt, har vært bra, og vi er ganske flinke til å varierere sted og stilling. men kan nesten ikke huske når han tok initiativet sist.. er seriøst et problem (hvertfall for meg) som vi er nødt til å rydde opp i etter hvert!! nå skal det sies at jeg aldri har hatt en orgasme, og dette kan nok gjøre at han føler at han ikke klarer å tilfredsstille meg fullt ut, men det er jo bare tull, og det har jeg også sagt! men men..'

håper det ordner seg for deg, virkelig! vet godt at dette føles veldig sårt! lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange oppmuntrende svar. Trist, men også litt godt, at jeg ikke er alene om dette. Dere har ihvertfall fått meg i lystigere stemning. Nå er jeg ikke deppa lengre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Hores ikke lett ut. Hva med aa kjope en sex bok der en kan faa ideer til stillinger, forspiel etc ?? Kjop massage oljer etc. Husk at mange trenger aa foler seg emotionally connected for de kan ha sex. Snakk mye sammen, kos med hverandre, gaa turer sammen, le sammen, bruk mye tid paa hverandre og vips......sex lysten kommer kanskje tilbake. Husk at det er mange forskjellige maater aa vise kjerlighet paa og hyppig sex er ikke hele oppskriften paa eit godt forhold.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hovedinnlegger!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver-

vi giftet oss i fjor for ca 9 mnd siden, har vært sammen i 4 år. Siden jeg ble gravid etter bryllupet har vi nesten ikke hatt sex. Jeg tar initiativ, har forsøkt å snakke om det (men det fører bare til total avtenning hos ham) Jeg føler meg absolutt ikke usexy, var slank, velstelt og fin under hele svangerskapet. Han sier også at han er foelsket i meg, men handling taler mer enn ord... han har en del unnskyldninger for ikke å ha sex, som at baby er i magen, mye stress på jobb (han skiftet jobb under svangerskapet) Jeg har forsøkt å legge til rette, massasje, overraskelser, komplimenter mv mv... ingenting hjelper. Nå har vi nettopp fått en datter, og jeg gleder meg til å begynne å ha sex igjen; er klar så snart kroppen min er det! Det rare er at han ikke snakker om dette; det er tydelig at han ikke savner det som jeg gjør, jeg sier ofte ( på en subtil måte/ ikke pressende) at jeg gleder meg til at vi to kan værte sammen igjen, men får ikke all verdens respons på det ;-(

 

Jeg er spent på hvordan de neste månedene vil utvikle seg. For meg er sex utrolig viktig, jeg drømmer ofte om det om natten (isikkert uttrykk for savn). Jeg har alltid vært en attraktiv jente (mer attraktiv " på markedet" enn ham) og synes det er sårt at han jeg har endt opp med ikke setter pris på meg. Det meste i sexlivet er i tillegg på hans presmisser, (ingen uvanlig sex utendørs, på stuen mv mv) men på soverommet om kvelden stort sett. (Har tatt initiativ mange ganger til det motsatte) Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg heller; har forsøkt det meste.

 

Du er i alle fall ikke alene. Tror det er mange flere enn oss som savner sex, eller som har større lyst enn sin mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...