Gå til innhold

Synkende sf-mål uke 40


3småengler

Anbefalte innlegg

Hei. Forrige uke når jeg var til kontroll sa jordmor at sf-målet var litt lavere enn uka før. Hun forklarte det med at babyen har lagt seg lenger ned i bekkenet. Denne uken var sf-målet fortsatt uforandret og hun ga meg igjen samme forklaring. Syns det er litt skummelt, jeg da. Babyen skal jo vokse selv om jeg er helt på slutten. Er det noen andre som har opplevd at sf-målet står stille i over 2 uker? Har termin i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal flate ut på slutten ja.

Dersom du ser på vekstskjemaet på helsekortet ditt,så ser du at kurven flater ut de siste ukene.

Så det er med andre ord helt normalt.:o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 40 var jeg 37 cm, uke 41 36. Det har jo litt å si om det er samme som måler eller ikke, og hvis samme måler to ganger kan det godt variere med en cm eller t.o.m to. Særlig på slutten når målet står så godt som i ro. Min nedgang skyldes nok rett og slett hvor junior valgte å ha rumpa si da vi målte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er helt normalt at SF målet flater ut. Var hos lege i uke 38+3 og han ble bekymret for at det ikke flatet ut. Har 41!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin idag og har ikke hatt endring i sf mål de siste2-3 ukene.

SF målet er endel under snittet og karakterisert som "liten" baby....Legene er noe bekymret for dette pga eventuell noe sviktende morkake. Så for sikkerhets skyld, skal jeg til ny vurdering på sykehuset imorgen for eventuell igangsettelse. Som de sa var høyst sannsynlig hvis det ikke satt igang av seg selv iløpet av i natt da. Vi er noe bekymret for dette med at alle hele tiden syns jeg/magen er "så liten", men alle prøver inkludert ultralyd tilsier at alt er relativt normalt, bortsett fra at babyen definitivt er under snittet. Selv er jeg ikke spesielt stor dvs 165cm og normal vekt på ca 58kg. Samboeren min er av normal størrelse på nesten 180cm. Noen andre med "små" babyer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa det samme, at sf-målet kom til å være litt lavere på slutten av svangerskapet, fordi babyen har lagt seg lenger ned i bekkenet, og det er vel da magen "synker". Babyen vokser selv om sf-målet blir lavere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...