Gå til innhold

Sicada, Aimee, Snuppelura83 og Graciegirl...


♥Spirevipp♥

Anbefalte innlegg

Heisann dere! Jeg så at dere alle venter IKM i uke 27...La også merke til at dere alle er i 1pp etter sa/ma...Har dere hatt opphold etter sa/ma? Hvis ikke dere har hatt opphold; hvordan vet dere om dere venter IKM i uke 27? På sykehuset ble jeg fortalt at mensen ville bli 1-2 uker forsinket etter sa....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at vi er så mange som har opplevd sa/ma, men også godt vi alle prøver på nytt!

 

Jeg hadde en ma i februar (ble oppdaget da jeg var nesten 10 uker på vei, hadde vært død siden uke 8). På første svangerskapskontroll ble det tatt masse prøver og legen fant ut at jeg ikke var resistent mot røde hunder så før en ny graviditet måtte jeg få vaksine. Skulle egentlig vært i barsel dette da, men da jeg mistet fikk jeg vaksinen da. Så måtte jeg vente i tre lange måneder med å begynne prøvingen.

 

For meg tok det syv og en halv uke å få tilbake tr etter inngrepet, og jeg hadde ikke peiling på hvor jeg var i syklusen. Noen får den etter fire uker, noen venter i 10 så med mindre man vet når eggløsningen var tror jeg ikke man kan være sikker hvis man ikke har hatt opphold.

 

Er det lenge siden du hadde sa? Var du langt på vei? Uff, ingen skulle behøve å oppleve sånne ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffamei! Ja det er sant det du sier; ingen skulle behøve å oppleve slikt!

 

Jeg hadde min andre sa den 12.06.06...altså på dag 15 i syklusen hvis jeg skal regne fra første dag av blødning. Jeg har vanligvis en syklus på 29-30 dager. Egentlig vanskelig å vite nå, for jeg hadde min første sa rett etter p-ring slutt. (den gjorde at jeg hadde en stabil syklus) Har liksom ikke fått helt orden på syklusene etter det....men fant ut at jeg har EL ca. 16 dager før IKM.....

 

Jeg har valgt å prøve igjen uten pause...selv om jeg begge gangene fra både lege og sykehus sa at jeg burde vente en syklus først! Jeg vil ikke vente, og skulle jeg miste enda en gang (noe jeg håper ikke skjer), så vil jeg få en tettere oppfølging om evt. mulig årsak til sa.

 

Jeg satser på at alle gode ting er tre, og at det ikke vil ta så fryktelig lang tid til neste gang jeg sitter med spire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

så leit å høre at du/dere også har opplevd å miste. Jeg la merke til det på lista at det var flere av oss i samme båt. Jeg håper at vi alle lykkes veldig snart og at det går bra med oss alle sammen.

 

Jeg syns det var vanskelig å bestemme seg for å vente etter MA eller ikke. Det var så mye forskjellig informasjon om temaet og ingen klare svar. Det endte med at vi bestemte oss for å vente 2 sykluser, en for å få tilbake TR og den neste for å kunne se om TR ville stabilisere seg raskt.

Jeg fikk TR tilbake etter 4/5 uker og neste TR etter nøyaktig 28 dager. Etter dette følte vi oss trygg(ere) på at kroppen har kommet i gjenge igjen.

 

Stor klem til Sicada, Aimee, Snuppelura83 og ACH79 - og andre som har opplevd SA/MA.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg mistet fikk jeg mensen nøyaktig 4 uker etter første blødningsdag... Så derfor tror jeg at dette skjer også denne gangen. Så jeg regner IKM 28 dager etter første blødningsdag i SA. Og jeg er ganske sikker på at eggløsninga kom etter 2 uker... Etter sist fødsel fikk jeg også mensen tilbake nøyaktig etter 4 uker. Man kan visst nesten stille klokka etter mensen min...:)

 

Egentlig tenkte jeg å vente med å prøve etter en mens, men jeg er alt for utålmodig!

 

Lykke til alle dere. Håper vi kan følge hverandre på 1 trimester.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!!

Det la ikke jeg merke til... men når du sier det så..

jeg hadde SA 5.mai så har hatt TR en gang... men hadde et opphold for å se at TR kom tilbake og sånn... vet ikke hvorfor, men deilig å se at alt er på plass igjen. tok 5 uker før jeg fikk tanta.

 

nå er jeg utolmodig så det holder..

 

men dere, hadde dere smerter under SA... jeg hadde så vondt at jeg tvinga sambo til å kjøre for fort... alt for fort... hehe

 

Lykke til da.alle sammen

.. jeg er i spania når ikm... det kan bli en lykkelig ferie...

håpe håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...