Gå til innhold

Nå har jeg tatt 2 ss lakserolje.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...så nå blir det spennende å se om det skjer noe annet enn at jeg får tømt meg! Hehe!

 

Noen her som har prøvd det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Svigermor har gjort det. Men da hadde hun født 5-6 stk før. Det satte fart på sakene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som har gjor det og fikk en vanskelig og lang fødsel. Jordmor ble ganske sint på henne. Andre ganger kan det føre til styrtfødsel og man kan da revne mer enn hvis kroppen får jobbe selv. Jeg vil råde deg til og ikke ta mer enn de 2 ss du allerede har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs jeg da, så er jo ikke sikkert det skjer noe... Men nå er jeg så lei, så da skader det vel ikke å prøve tenkte jeg.. Skal holde dere oppdatert, jenter! :o)

 

Moren din, hvor mye tok hun da?? Er så usikker på hvor mye jeg bør ha i meg, så begynte forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del om det, så har hørt det samme som du skriver... derfor sendte jeg inn spørsmål til jordmor Monica på www.babyverden.no:

 

Spørsmål:

Jeg har hørt om mange som har tatt lakserolje nærme termin for å sette i gang fødsel, med virkning... Men så har jeg også hørt at det kan ende i styrtfødsel, og at det kan være skadelig for mor og barn.. Er dette riktig? Begynner å bli rimelig lei nå på slutten, men vil ikke gjøre noe som kan skade barnet mitt...

 

Svar:

 

I "gamledager" ble nok lakserolje benyttet for å få igang fødsel. Jeg har hørt om det, men har ingen erfaring fra det verken som kvinne eller jordmor.

Jeg har vanskelig for å tro at dette kunne føre til styrtførsel, men mindre det ble tatt av kvinner som var i fødsel.

Det anbefales ikke nettopp p.g.a. faren for kraftig diarrè, som igjen kan gi uttørring og magesmerter.

Det kan være tungt å vente................, men fyll dagene med noe postivt og nyt friheten og de deilige sommerdagene frem til det store skjer.

Lykke til!

Hilsen Monica.

 

 

En fødsel er jo så forskjellig fra kvinne til kvinne uansett, noen føder fort og noen har en lang fødsel. Dette er jo uavhengig om man tar et par ss lakserolje eller ikke!? Også er det jo litt forskjell om man drikker hele flaska eller tar et par ss...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer ingenting ennå, ikke vært på do engang... Vurderer å ta 1 ss til...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 1 ts lolje når jeg ventet første gutten, det ble fødsel etter noen timer. Jeg tok 5 ss med nr 2, endte med rier, men ikke fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor anbefalte meg lakserolje blandet med surmelk, men vet ikke hvor mye hun tok. Mamma prøvde visst også med min lillesøster, uten annet resultat enn magesmerter og diare (endte med igangsetting..). Hører gjerne hvordan det går. Selv har jeg (nesten) avfunnet meg med å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 1 ss til for en halvtimes tid siden... Har masse kynnere, som jeg også kjenner nederst i magen. Men har fortsatt ikke vært på do!! Skal legge meg nå, håper jeg våkner av noen skikkelige tak i magen i natt!! :o) Men har ingen altfor store forhåpninger om det egentlig.....vi får vente og se! Skal oppdatere dere om det skjer noe mer!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er våken!! :o)

 

Vi la oss, og fyrte på med litt sex i tillegg... Etter det har jeg fått sterkere og sterkere tak i magen, og har nå vært på do et par turer også... Takene varer i 45 sek ca, og kommer med ca 6 min mellomrom. Kjenner dem godt, og de er litt vonde gitt, men veit jo ikke hvor vonde de skal være heller da... Hvis det er fødsel på gang mener jeg... Ser det an litt nå, og tar tiden på dem før jeg evt ringer føden for å høre... Spennende dette her, håper det ikke er falsk alalrm!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ville bare skrive inn siden jeg begav meg inn i lakseroljens verden nå i helgen. Jeg er på overtid, moden og har 2-3cm åpning. Tok först to skjeer..merket ikke noe. Så ventet jeg ca 2t så tok jeg 4 skjeer. Dette ble ca kl 1 om natta. Våknet på morran med tak i magen, ca 7min i mellom...ojoj tenkte jeg, var sikker på at this was it. Så måtte jeg fly på do da og tömte meg skikkelig, men det gikk greit. Etter noen timer gav riene seg så de var ikke effektive akkurat. Så tok jeg to skjeer til i håp om at de skulle starte igjen. Ble noen turer på do men ingen action annet enn tullete maserier og kynnere. På söndag tok jeg resten av flaske, ble i underkant av halve i ren desperasjon. Ble jo drittlei de tulleriene (er annengangs så kjenner ei rie)... Ble bare et par doturer til og litt mere tullerier og det var det...

 

Synes nesten det funker på alle som skriver her jeg...men ikke på meg, selv så klart det er der nede... så ikke få for store forhåpningen da...ble egentlig bare en ekstra slitsom helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall oppnådd å stresse babyen din sånn passe. Håper du er stolt av deg selv. Snakk om lavpanna egoiseme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så slem da. Lakserolje har vært brukt i mange generasjoner av desperate gravide på overtid. Jeg skjønner GODT at noen blir fristet. Hvis man vil opplyse om negative effekter av ting, så er det vel mer voksent og sivilisert, og ikke minst NORMALT å gjøre det på en saklig måte. La vær med å kalle folk ting. Og STÅ ihvertfall for det du mener, anonym blir tullete med så sterke uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som hovedinnlegger mener du? Hun velger selv å være anonym. Hvorfor det? Fordi hun vet at hun bør la det være, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! LAVPANNA EGOISME! Tilnærmet ei halv flaske lakserolje!!!! - da tenker du mer på deg selv, enn på babyen som kommer når den er klar. Vi har jo fagfolk som setter igang fødselen om tiden skulle dra unødvendig ut. Haker selv av for anonym, står likevel for det jeg skriver - på samme måte som startinnlegger!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har nettopp vært på svangerskapskurs og der var det to erfarne jordmødre som begge frarådet å ta lakserolje for å sette i gang fødselen.

Ting vil jo skje før eller siden uansett. Unødvendig å utsette baby`n for eventuell belastning fordi en er utålmodig og vil ha`n ut litt brennkvikt.

Da ville jeg heller ha forsøk meg med litt god gammeldags sex. Det er vistnok ren vitenskap at sæd fra mann kan bidra til å få fart på ting dersom det nærmer seg termin :-)

 

Lykke til alle som snart skal i veg til føden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye meninger om dette ja. Som en tilbakemelding til hovedinnlegger vil jeg si at jeg tok også to ss om formiddagen fire dager på overtid sist. Merket ingenting annet enn litt flittige dobesøk i løpet av dagen. (Ikke spesielt plagsomt eller smertefullt, og ganske greit med "tom tank" når jeg var i fødsel..) Var i selskap på kvelden og hadde sex i ett tiden på natten. Kl to var det plutselig i gang og jenta var født kl. 08 om morgenen. En helt grei fødsel og jeg fikk ikke noe kjeft på føden da jeg fortalte hva jeg hadde gjort.

 

Vurderer å gjøre det samme om jeg havner på overtid denne gangen, men det er kanskje dumt å skrive her inne. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegger her... Mye meninger om dette ja, derfor jeg valgte å være anonym i utgangspunktet! Står for det jeg gjorde, og jeg fikk en vakker velskapt gutt kl halv åtte på morgenen!! :o) Ingen dramatisk fødsel, ingen komplikasjoner i det hele tatt. Vi var på føden ved fem-tida, og hadde 4 cm åpning når hun undersøkte meg halv seks-tida. Var i badekaret knapt en time, da begynte jeg å kjenne pessetrang. Jordmor hadde ikke tro det kom til å gå så fort, trodde det var urinblæra mi som presset på, men når hun til slutt valgt å undersøke meg hadde jeg allerede full åpning! :o) Så var det opp fra badekaret og inn på fødestua igjen.. Etter en time med prssrier, som var litt korte og litt for lang pause imellom var endelig gutten vår ute!! :o) All smert glemt så fort han lå på magen min!! :o)

 

Så for min del fungerte lakserolje bra, tok først 2 ss og deretter 1 ss noen timer senere. (hadde forresten aldri klart å få i meg noe mer, blææhh... Smaker ikke akkurat noe godt) Hadde sex i tillegg, og jeg tror nesten det var det som gjorde utslaget her! Her endte det ikke i noe styrtfødsel, ingen stressa baby og ingen komplikasjoner i det hele tatt, hadde bare en rask og normal fødsel til å være førstegangsfødene sa jordmor!! :o)

 

Lykke til videre alle sammen, om det blir fødsel med eller uten lakserolje! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...