Gå til innhold

hvordan få magen min igang igjen??


Gjest

Anbefalte innlegg

har hatt forstoppelse i 1,5 uke, har prøvd det meste synes jeg, men ingenting hjelper. har vel prøvd det de har på apoteket. noen som har andre forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akupunktur! Helt klart. Går selv til en jordmor og akupunktør. Mette Kim Groth heter hun (holder til på Norstrand og Linderud).. Hjelper til med mye annet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan prøve er å kjenne hoftebeinet ditt på høyre side. La tommelen synke litt ned foran det, der ligger nemlig tykktarmen. Gni litt der hvis du får det til, kan være det setter igang noe. Men vær forsiktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Duphalac, (tror det skrives slik) funker veldig bra og kan tas av gravide.

Kjøpes på apotek og jeg tror ikke du trenger resept på det. Ikke billig, men verdt pengene! :-)

ta det et par dager til du kommer i gang, så kan du ev. holde opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker og kaffe hjelper meg alltid. Liker ikke kaffe til vanlig, men jeg tar litt melk og sukker i så går det ned. Svisker fungerer meget bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ikke begynn med avføringsmidler før du har prøvd alt annet!

 

1/ Fiber. Få i deg masse fiber

2/ Vann. Drikk MASSE vann, hvis ikke blir alt fiberet liggende som en klump i magen

3/ Mosjon. Vær i aktivitet, det setter tarmene i gang

4/ Enda mer vann

5/ Svisker. Spis 5-6 svisker til hvert måltid.

6/ Drikk Cultura, Biola, Kefir etc.

7/ Hold deg unna loff og "fine" kornprodukter. En skive loff kan bruke opptil en uke gjennom tarmen din i motsetning til en grovbrødskive som bruker en dag.

8/ Mosjoner enda mer

9/ Drikk enda mer vann

10/ Ligg på venstre side om natta, i fosterstilling, det er anatomisk riktig, fordi tykktarmen din går ned mot venstre. Da blir det mindre motstand i tarmen.

11/ Hvis du må ty til avføringsmidler, så prøv først med Lactulose (Duphalac). Det fungerer ved å smøre innsiden av tarmen din slik at avføringen lettere går gjennom tarmen. Toilax, Microlax og andre typer miniklyster gir veldige kolikklignende smerter i magen, og er ikke å anbefale. Det samme gjelder Pursenidtabletter og andre avføringstabletter. De setter i gang peristaltikken i tarmen veldig kraftig og kan føre til at du går i fødsel.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bio- magnesium skal i følge jordmor hjelpe tarmen til å holde seg "i form". Men det er sikkert greit å bli kvitt forstoppelsen først.. Jeg har en meget uregelmessig tarmtømming, og ble derfor anbefalt denne magnesiumen. Ta den to ganger daglig i 14 dager, sa JM, så vil du garantert merke forskjell. Har ikke tatt den mer enn et par dager enda, så jeg vet ikke om det stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få tilføye at Duphalac ikke smører tarmen, men er ett sukkermolekyl som er så stort at det ikke blir tatt opp i tarmen og derfor passerer tarmen. Virker på lik linje med fiber, og det er derfor viktig å drikke mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser kun fiber + skårper uten suker. har ikke spist brød på mange mange år.

drikker 4,5 vann om dagen og har dilla på svisker!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris :) Det er lakserende i større mengder, så bare å hive i seg en pose :) Det skal nok sette igang litt ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...