Gå til innhold

Mageknip


eremete

Anbefalte innlegg

Hei! Er fryktelig plaget med mageknip. Hele døgnet. Kommer og går. Kjennes ut som luftsmerter, og det kan nok stemme. Snakket med legevakten om det, og de mente det var magesekken og tarmene som hadde for liten plass å jobbe på. Fikk noen tabletter for halsbrann. De hjelper ikke. Er det noen som har samme plager? Og hva hjelper eventuelt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor langt er du på vei?? jeg var plaget med det tidligere i svangerskapet. Det avar så ille at jeg måtte legge meg ned til tider. Det som jeg fannt ut hjalp var faktisk å spise. dersom jeg gikk litt for lenge uten mat, kom knipene, og de er vonde! nå har jeg bare 11 dager til termin og har ikke hatt knip den siste tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt plaget selv.. Men kun når jeg sitter.. Når jeg ligger eller står kjenner jeg ingenting.. Knipen sitter også helt øverst i magen, så det er jo sannsynlig at det er disse stakkars tarmene som har det litt trangt for tiden.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar. Jeg er i uke 29 nå. :) Knipen ligger øverst i magen. Jeg sitter hele dagen på jobb, så det hjelper ikke akkurat på. Men jeg har en veldig forståelsesfull sjef så jeg får ta ekstra pause å legge meg litt nedpå om det blir for ille.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får skikkelig knip hver gang jeg har en stor fjert på lager:) eller må bærsje eller tisse veldig. Smertene jeg får er helt like som rier. Au.....

 

så kanskje det er normalt med smerter nå på slutten siden det er liten plass igjen til kroppens normale funksjoner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen dette, ja. Fryktelig vondt, det kjennes ut som noe er i klem. Det hjelper å være opp og gå litt, pass på å ikke sitte for lenge av gangen, særlig hvis du sitter framoverbøyd mye.

 

Merker forresten at det er litt avhengig av hva jeg spiser også, så hvis jeg passer på å holde meg unna løk, kål (kinakål), erter og bønner, og veldig mye sjokolade så går det bedre. Finnes noen tabletter på apoteket (Minifom?), men vet ikke hvor effektive de er. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Jeg er i uke 30, og jeg blir gal av denne mageknipen..

Jeg har vondt i mellomgulvet hele tiden, blir helt uvel av dette og det blir vel bare verre for magen blir jo høyere..

syntes det er vanskeligere å puste og.. litt sånn klaustrofobi følelse..

Har problemer med spiserøret fra før og tar nexium, men det hjelper ikke heller..

håper sånn at det gir seg snart:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...