Gå til innhold

Hvordan foregår planlagt keisersnitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed om at det kanskje blir keisersnitt på meg. Hvordan blir det? Får jeg babyen opp på brystet med en gang? Og får jeg ha h*n der så lenge jeg vil? Liker ikke tanken på å bli liggende på operasjonssalen uten h*n - at h*n blir tatt fra meg og inn på et annet rom eller noe....

Er kommende alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har hatt et planlagt keisersnitt og skal ha et på onsdag. Tror det er forskjellig fra sykehus til sykehus. Men slik det var for meg så fikk jeg se bebien med en gang den ble tatt ut. Så ble pappa med ut og klippet navlestreng og vasket bebien. Jeg var jo lammet fra brystet og ned med masse ledninger her og der så jeg fikk ikke flyttet verken armer eller noe annet. De kom inn igjen med bebien og la ho ved hodet mitt. Dette varte ikke så veldig lenge, men jeg ble sydd sammen og kjørt til overvåking, mens pappa og bebi gikk opp på fødeavdelingen. Det tok lang tid før jeg fikk se bebien igjen. Da de kom ned la jordmor henne til puppen i to sekunder og sa, nei det går ikke. Jeg ble lettere frustrert egentlig. Jeg lå lenge på overvåking pga at bedøvelsen gikk sakte ut, og så vel lille go jenta tre ganger på den tiden. Det var ni lange timer.

 

Denne gangen har jeg skrevet ønske om at jeg vil ha bebien hos meg hele tiden, men er ikke sikkert dette lar seg gjøre. Kommer an på hvor mye jordmødrene har å gjøre. Men fikk også høre at siden dette er nummer to så kan det hende vi ikke trenger ha med jordmor der. Da vet vi jo hvordan vi gjør det.

 

Siden du er alenemor så vet jeg ikke hvordan de løser det, men kom med ønsker i hvert fall. Om de ikke blir oppfylt så har du i hvert fall prøvd. Jeg angrer i ettertid at jeg ikke maste litt mer om å få ha bebien hos meg første gang så denne gangen skal jeg mase :o)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt keisersnitt da jeg fikk førstemann. Fikk se han så vidt med en gang, men så gikk pappaen at med barnepleierene opp på føden for å stelle å ordne.

Etter en stund med masing så kom de ned til meg på intensiv. DA fikk jeg ha han at med meg hele dagen til jeg skukke opp på barselavdelinga. Var pleiere innom å tittet stadig vekk, men fikk holde å dulle så mye jeg ville selv!

Pappaen var borte i et par timer, da fikk jeg ha han helt for meg selv, var stas det ja!

 

Lykke til til dere begge to! krysse fingrene for at jeg og får ta keisersnitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje ha planlagt keisersnitt denne gangen, fordi morkaka ligger for lavt. Første gangen måtte jeg ta hastekeisersnitt. Var da bedøvet med epidural. De la babyen kanskje et par minutter på brystet mitt, men jeg var midlertidig lam fra halsen og ned pga. epiduralen, så jeg fikk ikke rørt på han og det var vanskelig å se han ordentlig. Så tok de han.

 

 

Etterpå lå jeg mange timer på Overvåkning, deretter ble jeg vasket, så det tok lang tid før jeg fikk lagt han til brystet. I mellomtiden var det Pappaen som hadde han. Pappaen var litt innom meg med babyen i løpet av denne tiden, da.

 

Jeg vil anbefale at du har med noen på fødselen, som kan ta seg tid til å trille babyen inn til deg.

 

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt KS for 10 dager siden og fikk se lillegutt med en gang han kom ut. Fikk så vidt ta på han før han forsvant med pappaen og jm for klipp av navlestreng osv. Var borte 2 - 3 minutter. Kom tilbake og jeg fikk ta og kose med ham mens pappaen holdt lillegutt inntil hodet mitt.

etter 5 min dro de til føden for å kle på ham, veie, måle osv.....

 

20 minutter senere var vi alle tre på intensiven. Fikk ha han der til vi dro opp på barsel. Måtte ikke ha jm eller noe slikt tilstede for å få ha han der.

 

Vil anbefale deg å ha med deg noen som kan være med når den lille skal måles og veies og en du kan dele gleden med etterpå.

 

Ønsker deg lykke til !!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...