Gå til innhold

Redd dette er farlig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei på dere;) Jeg fikk en antibiotika kur av legen min pga litt bakterier i urinen, går også på jern tabletter.. Kan dette være skadelig for barnet?? Og da dette samtidig!!! Er så mange som sier at de ikke hadde turt det.. Men jeg må jo, lite jern i kroppen og bakterier i urinen.. Hm, håper noen som kan svare, og kan si fra hvis dem har opplevd å gjort det samme... Takk for alle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Jeg gikk også på antibiotikakur for en mnd siden,husker ikke hva di heter,brukte også jerntabletter (hemofer).både lege og jordmor sa at d ikke var skadelig for fosteret..tror noe er på gang igjenn nå,så det blir vel en ny kur på meg nå vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du har nok fått en antibiotika kur som ikke er skadelig for barnet. Jeg går selv på en kur nå:-( Bare den 4. i løpet av dette svangerskapet. Jeg har fått selexid hver gang.

 

Er så lei av urinveisinfeksjoner at jeg kommer til å ta tranebær tabeletter hver dag for resten av mitt liv. Nå har jeg fått nok:-)

 

Jeg har også tidligere gått på jerntabeletter, men det gjør jeg ikke lengre fordi verdiene mine er blitt normale igjen.

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig så lenge legen har valgt en antibiotikatype som ikke påvirker barnet. Det er farligere å ikke behandle bakterier i urinen hos gravide, fordi vi lettere får nyrebekkenbetennelse (infeksjon i øvre urinveier, mer alvorlig infeksjon og vanskeligere å bli kvitt), fordi vi aldri får tømt blæra helt. De fleste antibiotika (f.eks. Selexid) er helt greit å ta sammen med jerntabletter, de påvirker ikke hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-)

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for dette, du hadde helt sikkert ikke fått kuren om det ikke var trygt!

 

Til deg Glad Bergenser: Virker kuren? Siden du har tatt fire mener jeg... Gikk også på Selexid og spiste over 200 (!) tabletter før noen fant ut at bakteriene var resistente. Kan være en fordel å få sjekket dette for det gjorde j...... vondt å gå med nyrebekken betennelse i en mnd! Gikk over på tre dager når jeg fikk riktig medisin.. Bare et tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med kronlisk blærekattar nåe jeg er gravid, det er ikke farlig å ta antibiotika,Jeg går på det fast når jeg er gravid....Men nå gjorde det ingen utslag da jeg var his jm, hun var like overasket som meg over dette...

 

ENDELIG!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fire gangene jeg har hatt urinveisinfeksjon har vært fordelt over 9 måneder. Jeg hadde den første da jeg var 5 uker på vei og den siste nå (har termin i dag). Det blir spennende å se om jeg er blitt kvitt infeksjonen på mandag når jeg skal til jordmor (om jeg kommer meg dit da...hehe.. hadde ikke hatt noe imot å føde i helgen:-)

Har nå fått vite at selexid ikke er farlig ved amming eller fødsel, men har fått beskjed om at jeg må gi beskjed om at jeg går på dem om jeg skulle gå i fødsel før jeg er ferdig med kuren.

 

Takk for tipset gullgutt 2.aug har ikke tenk på at de kanskje ikke vil virke denne gangen, går på dem for 5 gang siden oktober. Men jeg har hatt problemer med infeksjoner siden jeg fikk allergisk reaksjon mot p-sprøyten for 5 år siden. Men har nå blitt mye bedre siden den gang da.

Legen har tilogmed fått det skrevet på esken at jeg må huske å få urinen kontrollert neste uke.

 

ps. kom forresten på nå at jeg tok en pause fra jerntabelettene sist gang jeg hadde urinveisinfeksjon, i ettertid sa jordmor at det var lurt siden kuren påvirker tarmene. Men det er ikke farlig, orket bare ikke å slite med hard mage da jeg gikk på selexid.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...