Gå til innhold

Til Elias mams venter på Emma


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei vennen:)

 

Da er jeg hjemme fra hytta igjen. Det var veldig koselig å ha med venninnene der:) Og barna var så snille. Lisa var kjempe flink til å ta seg av lille Johannes på 9mnd. Hun var bare sjalu når hun var veldig trett, og det var bare når "tante" Renathe (hun som var min forlover) lekte med Johannes. Tante Renathe er favoritten til Lisa:) Derfor har hun hengt rundt henne hele tiden. Jeg har rett og slett fått slappet litt av:)

 

Vi var i Kristiansand en liten tur på mandag.Jeg fikk kjøpt litt klær til Lisa, og det er alltid gøy. Lillegutt fikk ikke noe denne ganen, men jeg har så mye klær til ham nå, så jeg tror nesten ikke jeg trenger kjøpe noe mer i de minste størrelsene. Jeg vet ikke om jeg fortalte deg at jeg fikk med meg masse klær fra Tone Beth, moren til Johannes. I tillegg kom bestekameraten til Geir med 2 store kasser med gutteklær. Barna hans er 7 og 4 år, så noen av de klærne er helt uaktuelle for meg å bruke, men andre var veldig søte. Det er gøy at folk vil låne oss klær, men jeg vil jo kjøpe litt nytt også! I alle fall fra 62 og oppover, men de minste størrelsene bruker de jo bare en liten stund, så da er det gøy å låne litt. Jeg har bare 2 sparkebukser i str50 som er mine, men TB hadde 4 fine, og jeg tror 6 sparkebukser holder den første mnd. Hvis ikke får jeg kjøpe noe når Vegard er født.

 

Da vi kom hjem idag, reiste jeg rett ned på posten og hentet søskenvognen.) Jippi! Den var så fin!!!! Jeg gleder meg mer og mer til lillegutten kommer nå! Etter at Mariann fikk Georg, har jeg blitt veldig klar:) Jeg er så glad, for jeg merker at morsfølelsen bygger seg opp. Det er så deilig kjenne at jeg er glad i den lille sønnen vår. Han sparker og beveger seg stadig. Jeg elsker å være gravid, men jeg begynner å bli klar for å bli kjent med ham! Derfor er det veldig gøy å bruke ventetiden på å handle inn det vi trenger. Nå har vi omtrent alt tror jeg. Vi mangler madrass, men jeg kommer ikke på noe annet. Jeg har kjøpt klær, tepper, vogn og soveskinn. Alt det andre tror jeg vi har. Jeg må sette meg ned en dag og tenke skikkelig over om det er noe mer vi mangler. Det kan jo hende vi skulle hatt en softbag, men jeg er ikke sikker. Vi klarer oss kanskje like godt uten. Vognen kan legges helt ned, så det er kanskje nok med skinnposen? Jeg vet ikke. Kjenner jeg meg rett, så ender jeg vel opp med en bag til slutt:) Jeg så en overskrift at du hadde kjøpt. Kjøpte du den ny? Hvor mye kostet den?

 

Så hvordan er det med dere? Alt bare bra? Har dere fått montert alle de nye møblene? Hvordan er det med Elias?

 

Jeg håper og regner med at alt er bare fint der borte i Grimstad... Tenker på deg vet du, selv om det er lenge siden jeg har hørt fra deg og du har hørt fra meg nå:)

 

Vi snakkes nok snart kjære venn.

Sender deg mange klemmer fra meg til deg!

 

Din venn Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann kjære vennen min!

 

Så godt å ha deg til bake igjen og veldig koselig å høre fra deg igjen. SOm jeg skrev på SMSen så har tida gått veldig fort her uten at jeg egentlig har fått gjort så veldig mye fornuftig. I dag har jeg vel og merke fått gjort rent da - og er veldig stolt og glad for det nå. Det begynner å bli skikkelig tungt å både vaske gulver og støvsuge. Men det må jo gjøres for nå så her ikke ut i måneskinn! Fikk vaska badene og noen vinduer på innsiden også - puuu...

 

Ja, jeg var i går og kjøpte softbag til søskenvogna vår. Kjøpte en ny Carena softbag til 390 kroner - ikke galt syns jeg. Dessuten gikk den rett oppi dypvognbagen også, så akkurat de første ukene kan det være greit at det blir litt lunere og trangere nedi den bagen. I dag har vi vært og sett på bilsete. Vi blir nok å bruke bilnett den første tiden, selv om det er nokså omdiskutert. Vi brukte det til Elias frem til han var rundt 5 mndr, og det var utrolig praktisk. Syns liksom det blir for galt at en helt nyfødt unge skal sitte i bilstol hjem fra føden - får det ikke helt til å stemme altså, selv om det er det de aller fleste gjør. Men sete må vi jo ha uansett, så ...vi får se hvilket vi ender opp med til slutt. Så så vi på saueskinn og et sånn badestativ med balje på. Får se når tid vi får kjøpt det inn. Jeg har ikke kjøpt så mye klær enda - føler jeg må vente litt til. er liksom bare sommertøy å få tak nå uansett, så ...det haster ikke!

 

Elias er i toppform...vi har nettopp sluttet med astmamedisin nå, og jeg er veldig spent på åssen det går neste gang han blir forkjøla. Da pleier han å bli VELDIG hostete, så jeg gruer meg til det. Ellers er vi alle i fin form. Jeg merker jeg begynner å bli tung nå...shwære pupper =( til min store fortvilelse!!! Vil ikke ha dem sånn...det er ikke mye fint!!! I går morges merket jeg for første gang en stivnet blank flekk på den venstre brystvorta =) Er jo litt koselig da. Husker jeg etter hvert fikk sånn stivna renner nedover puppene da jeg ventet Elias også. Litt kult det der...da funker de i alle fall, selv om de er enorme!Emma er ganske aktiv her hun å...men mest om kvelden og om mårran. Det er gjerne hun jeg våkner av om mårran...at hun sparker meg i blæra og at jeg må VELDIG tisse =) I mårra skal jeg på UL igjen hos han private =) Jeg er veldig spent på om hun ligger med sete eller hodet ned. Hver gang hun hikker kjenner jeg det ved skambeinet, så jeg skulle jo tro at hun lå med hodet ned, men på sparkinga er det jammen ikke godt å si. Syns det sparker overalt jeg =)

 

Godt dere har hatt det koselig på hyttetur! Hørtes veldig kos ut! Skulle bare vært flinkere til å gjøre sånt vettu! Da er det så utrolig deilig å komme hjem igjen også, ikke sant!

 

Elias sitter i badekaret nå...han har vært i barnehagen i dag og så ikke ut da vi hentet ham. Gørrskitten fra topp til tå - så nå ligger han i bløt. Skal skrubbe ham etterpå. Han maser hele tiden på at jeg må komme, så jeg får vel gjøre det! Lille godgutten min =D

 

Ha det riktig bra, min venn! Vi snakkes forhåpentligvis snart igjen da =)

 

KLemmer fra din venn, Therese =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå flink du er!!! Jeg har planer om å nå over huset de to neste dagene. Jeg tar 2.etage i morgen og 1. på fredag. Jeg blir helt utslitt av å gjøre rent jeg også. Jeg kjenner jeg gleder meg til å komme tilbake til normalen igjen. Og brystene er et kapittel for seg. Huff..de slutter jo aldri å vokse. Det er ikke så veldig lenge siden jeg kjøpte nye bh-er, men nå må jeg jammen ut å kjøpe nye. Jeg liker det ikke, men jeg håper også at de virker. Jeg merket en stiv liten flekk på lakenet her en morgen jeg. Og jeg syns også at det er litt koselig. Alle tegn på at tiden går, mottar jeg med takknemlighet:) Håper bare jeg klarer å amme denne gangen også.

 

Mariann sliter veldig med ammingen. Da hun fikk Magnus, gikk det helt greit. Hun hadde mye melk og fullammet han i 6mnd. Denne gangen har hun hatt utrolig med starproblemer. Hun fikk infeksjon i livmoren og feber på sykehuset, men nå har hun feber igjen pga kraftig brstbetendelse! Hun har åpne sår på begge brystvortene og besvimer hver gang hun reiser. Hun har vært hos legen og fått antibiotika idag, så vi håper hun er bedre i morgen. Idag har hun bare sovet og hverkan sett magnus eller Georg. Stakkars.... Jeg håper inderlig jeg får ammingen til like lett som med Lisa!

 

Den softbagen skal jeg også sjekke ut! 300-400kr er ikke mye. Jeg så for meg en tusenlapp i alle fall for en ny... Må nok ta med meg vognen ut til en butikk og se om den passer:)

 

Nei, nå skal jeg lage taco til mannen min. Det var sååå delig å være hjemme hos ham igjen. Jeg har savnet ham veldig. Det er deilig å være borte fra hverandre litt, for det er så godt å komme tilbake. Jeg tror det er sunt for forholdet jeg:) Lisa ble også veldig glad da hun fikk se far igjen:) Koselig.

 

Lykke til på ul i morgen. Spennende å høre hvilken vei hun ligger. Vegard lå i sete da jeg var til ul da jeg var 27 uker på vei. Håper inderlig han snur seg!

 

Vi snakkes snart Therese.

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære venn!

 

Holder du på å vaske huset nå eller? Pass på ryggen =)

 

Alt stod bra til med lilleskatten vår som allerede veier rundt 2200 gram!!! Er ikke det mye i uke 31? Legen sa det var litt over gjennomsnittet, men terminen han fikk opp lå bare 5 dager foran den egentlige terminen min. Trodde ikke hun veide mer enn rundt 1700 gram eller noe på denne tiden jeg! Menmen...fikk ikke spurt om kjønn...var så opptatt med å se og beundre lille babyen vår, at jeg helt glemte det =) Kjønnet har omtrent vært det eneste jeg har tenkt på ved tidligere ULèr! Rart det der =)

 

Hun lå i seteleie foreløpig, så han ville ha meg inn igjen til sjekk rundt uke 36 for å sjekke om hun hadde snudd seg til da. Har hun ikke det, vet jeg ikke hva jeg gjør altså...da blir det keisersnitt, tror jeg? Men nå skjønner jeg jo hvorfor det av og til føles som at det kommer en fot ut "der nede" når hun beveger seg. Har kjent litt sånn rar følelse der nede de siste dagene - mensmurringer i hele går og endel stikking i bekkenet liksom - ikke behagelig, men...

 

Hun lå og suttet på navlestrengen og fingrene sine og var så søt da vi fikk bilde av henne i profil. Ordentlig oppstoppernese og skikkelig trutmunn - så nydelig! Morkaka lå fint plassert fra øverst til venstre på magen og ned til rett under navlen i bakkant - legen sa det var helt perfekt!!! Og gjennomstrømningen i navlesnoren var også flott. ALt så med andre ord helt normalt og fint ut! SKal til legen på kontroll i dag, og da er jeg spent på hjertefrekvens og symfysemål!!!

 

Åssen går det med lille Vegard. Er det lenge siden du har vært på kontroll? Hils masse til både Vegard og Lisa og Geir!!!

 

Det var dagens oppdatering herfra =) Ha en riktig fin St. Hansfeiring, kjære venn! Vi skal til Marit og de (naboen) og grille...været ser faktisk lovende ut sålangt, så det blir jo spennende å se om det holder seg =)

 

Snæiks, min venn!

 

Klemmer fra Therese!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen:)

Jeg har følgt med hvordan det har gått med deg på ul og kontroll:) Forstår godt at du vurderer ks. Vegard lå også i sete da jeg var til ul 27 uker på vei. Håper han har snudd seg nå! Syns det høres så skummelt ut når navnlesnoren blir klemt og sånn, men det er jo maaange som føder vaginalt selv om babyen ligger i sete. Det går jo bra. De har noen inne hos seg oftere og babyen blir passet veldig godt på. Likevel syns jeg det høres skummelt ut, og jeg hadde nok også i alle fall vurdert ks. På den andre siden, så syns jeg det er skummelt med ks også. Tenk at de skal skjære opp magen rett der som babyen ligger... Heldigvis vet de akkurat hva de gjør da. Det høres jo deilig ut å slippe å føde med rier, men prosessen etterpå et ks er mye verre enn etter en vaginal fødsel. Man har jo et sår som skal gro etter et kirurgisk inngrep. Huff...håper vi begge slipper å ta disse avgjørelsene!!!

 

Det står bra til med alle mine. Vegard er nok også en stor baby, men jeg tror han har det veldig bra. Ligger der inne og sparker og ruller armer og bein over magen min. Det er deilig. Jeg kjenner at morsfølelsen bare vokser! Gleder meg. Jeg er 30 fullgåtte uker i morgen. Dette raser fort forbi syns jeg.

 

Lisa er en liten sol fremdeles. Hun sier stadig flere ord. Språkutviklingen fasinerer meg veldig. Jeg har jo lært om det i pedagogikken, men det er mye mer spennede å se det selv.

 

Geir trivs veldig godt i den nye jobben. Han sier at dagene bare fyker forbi. Det er nok verst for meg som sitter hjemme og venter på ham:) Idag skal vi ut å spise på flott restaurant med alle som jobber der og konene. Det blir koselig å møte dem. Heldigvis kjenner jeg noen fra før.

 

Jeg skal på kontroll i begynnelsen av juli. Jeg var i begynnelsen av juni også. Da var alt fint og jeg tror det er sånn fremdeles. Dette svangerskapet har vært nesten smertefitt. Det er klart at ryggen har plaget meg, men det har komt seg i det siste føler jeg. Halsbrannen blir bare verre, men men... Det må man vel nesten tåle:)

 

Jeg leser mye for tiden. Jeg har ikke tatt meg tid til det de siste årene pga studiene, men nå leser jeg! Herlig. Jeg har nettopp lest ut Havfruestolen av Sue Monk Kidd. Før det leste jeg Bienes hemmelige liv av samme forfatter. Begge anbefales, men jeg likte best Havfruestolen. I tillegg har jeg rukket å lese trilogien om Arn av Jan Guillot. Fantastiske bøker:)

 

Nei, jeg må stikke å hente posten før Lisa våkner. Jeg venter på en pakke:)

 

Ha en fin kveld sammen med gode venner Therese. Vi snakkes snart!

 

Klemmer fra Elin og Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...