Gå til innhold

Vilsågjerne, Thyr og Chill


Loise 2barnsmor ღ

Anbefalte innlegg

Vanlig CB slår jo ut relativt pålitelig 3 dager før ikm. Så jeg har tenkt å teste på lørdag. Da jeg var gravid med datteren min fikk jeg utslag på el test dag10 dpo (tilsvarer lørdag) og fikk klart positiv CB morgenen etter - altså 11dpo som tilsvarer søndag.. Så hvis jeg er gravid og egget har festet seg nogenlunde likt i syklusen som sist da regner jeg med å vite svaret på lørdag.. Men ingenting er vel helt likt fra svangerskap til svangerskap.. Så hvis jeg får neg test lørdag gir jeg ikke HELT opp håpet likevel...

Men mest sannsynlig er jeg vel ikke gravid. Jeg klarer liksom ikke tro på at det skal ha skjedd så raskt som i 2pp..Jeg håper, såklart, men jeg har ikke stor tro på det.

 

Håper tiden går fort,, jeg er sååååå utolmodig i dag.. *ler*

 

Klem fra Loise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Loise:)

Skjønner godt du er utålmodig jeg...Du har jo tross alt fulgt oss alle i mange pp,slik at du hadde kontroll på egen syklus når dere var klare for å prøve..Fulgt alle opp og nedturene våre du..På tide du får en opptur nå!Hvor gammel er datteren din foressten?

Har stooooooooor tro på at vi skal lykkes i løpet av sommeren jeg!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vilsågjerne.. Så fint skrevet av deg.. Jeg håper og har også tro på at vi begge (kanskje alle her) skal klare klaff i sommer! *thumbs up*

 

Datteren min er 1år og 4mnd nå.. så både mannen og jeg syns at det er ok tid nå for å prøve på nestemann.. Carina kommer til å bli over 2år når neste kommer. Blir det klaff nå så blir terminen i mars, ca.8mars, og tullemor har 2års dagen sin 5 februar.. Hun er så aktiv nå atte, flink å gå og prater masse selv om det ikke er rene ord.. mest babling..

Vi skal på ferie i august, og jeg har sååå lyst å være gravid innen den tid.. Det er nære gode venner vi skal til i ferien, så da kunne jeg ha fortalt dem nyheten ansikt til ansikt!!!

 

Dere har ingen barn fra før eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så koselige her inne, blir helt rørt jeg =)

 

Har egentlig ikke tenkt på at forkjølelse kan være et symptom, men når du sier det på den måten, så har jeg jo faktisk et tegn!!! Jippi.

 

Gleder meg sinnsykt til onsdag, håper bare spiren sitter. Jeg fikk en niese for 1 uke siden, og det "røkker" kraftig i eggstokker og livmor når jeg er på besøk og koser med henne! Hadde vært så koselig å kunne overraske med enda et barnebarn til svigers...

 

Vær forsiktig på nattevakt da, Loise.

 

Klems fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPØRMÅL:

 

kan man virkelig få legen til å utføre en GU for så sjekke graviditet 1 uke før tiden??? :) Eller misforsto jeg den der..... (vilsågjerne)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshine:)

Jeg var på gu i dag av andre årsaker...Timen var bestilt for en stund siden for at gynekologen skulle se på noe "han trodde" var en polypp.Altså dobbeltsjekke at alt var iorden.Det som skjedde i dag var at før ul ble vi enige om at hvis det var en polypp ville han utføre noe han kalte sis.(noe med kateter og vanninnsprøyting i livmor).Men etter en kort titt sa han at livmorslimhinnen var så tykk at "det kan" være graviditet.Ergo venter vi med sis til etter evt. mens.Bare for å være sikker på at vi ikke ødelegger noe som han sa...Så noe sjekk for graviditet var det ikke i den forstand,men tilfeldig at sjekken ble så sent i syklus :).

Loise:)

Så heldig dere er med ei lita tulle da,og så flott at dere prøver på med søsken såpass tett.Da vil de nok kunne få mye glede av hverandre de små.En avlastning for mor og far også at de faktisk vil kunne leke med hverandre.C";).Du har rett i at sambo og jeg ikke har noen små,foreløpig bare til låns her hos oss.Men vi har et felles ønske,og det jobber vi virkelig for..!!!

m@ms:)

Jeg er helt enig med deg,vi har en kjempekoselig tone her inne,og det er riktig så befriende.Det er flott å kunne dele/spørre/lære av hverandre.Det begrenser seg i hvertfall hjemme hos meg hvor mye "babyprat" jeg kan dytte på sambo hele tiden..Små doser er ok,men resten får jeg godt utløp for her...C";)

Klem fra vilsågjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He. Takk for opplysning:)

 

Jeg er helt enig med den gode tonen. Jeg tror det er bedre toner når det er en slik link som dette. Og ikke på fellesen. Skjønner? Her er vi jo alltid med navn, og ingenting er for dumt her hos "oss" :) (bortsett fra irrrriterende anonym som ødela litt). *overse overse*

 

Dessuten er vi enda mer på samme stadie. Og det syns jeg er uhyre spennende! Jeg er egenlig i en annen link, for jeg har IKM noen dager etter dere. Men det kan jo hende deres, misforstå meg rett, TR er forsinket? Så da havner vi sånn ca på samme dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sunshine*...

Først må jeg si-jeg liker nicket ditt!!

Enig med deg i at det ser ut til at slike tråder er lettere å holde stemningen på enn enkelt innlegg.Bare å håpe at de anonyme som er ute etter f......skap blir for late til å scrolle etterhverdt.Men det finnes jo hyggelige anonyme også,derfor vanskelig å skjære alle over en kam..Men hvorfor de oppererer med anonym skjønner jeg ikke,vi er jo alle anonyme...?Men selvfølgelig,er man her for å fornærme og ødelegge går jo ikke det i lengden med et nick..

Du kan fort ha rett i det med ikm...Ting kan variere for oss alle.Men en ting har vi i alle fulle fall felles...Ønsket om en positiv test..Derfor er jeg kjempeglad vi alle mann alle kan holde følge på veien...C";).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* thanx * du er den første som har kommenter det! :) Jeg er jo en solstråle av natur! Så det falt meg naturlig med et nick som sunshine:)

 

 

Når det er sagt, så er jeg litt på "ømme-brystvorter-stadiet". For det er nettopp det jeg har kjent i noen dager. Og faktisk litt småkvalm. (her om dagen brakk jeg meg! (samboeren holdt på å le seg i hjel.. Jeg og!!) Og murringer i nedre del av magen.

Dette er jo egentlig ikke i n n b i l n i n g e r. For jeg vet jo at jeg opplever det? Hmmm....

 

Det er så kjeeeeedelig at det skal gå 2 uker fra EL til IKM! Kroppen er så rar sånn...? Men dagene går jo da. Men det er alltid kjappere å se hva som allerede HAR gått, enn det som SKAL (bør!!!:) skje..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Symptomer ja, hihi... vondt i puppene, de er ømme, og av og til "dunker" det i de... Har hatt murring de siste dagene også, til og fra.

Ifølge gynekologen min så hadde jeg vel el i helgen for rundt ti dager siden, så jeg har jo såklart kjent murringer heeelee tiden siden da, hihi :)

Ellers så er jeg litt småtrøtt, sliter litt med å våkne om morgenen og får noen trøtte perioder iløpet av dagen på jobb.

Men dette er sikkert bare innbilte ting hele veien, ønsker det jo så mye at alt virker litt suspect...

 

Bestilte meg nye tester fra billige-tester.no i forgårs, både digital og vanlig CB, så jeg er nå iallefall rustet for uken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sunshine*-du har jo symtomer jo!!

Kvalme er jo ikke til å ta feil av...hihi...Blir jo ikke kvalm når man venter tanta...Ømme pupper er jo også pms symtom...Med mindre det ikke er vanlig hos deg da...?Spennende!Håper du får flere soleklare tegn i løpet av den lange uka vi har igjen å vente...

 

og angående nicket ditt,så var det faktisk det at det lød så positivt jeg tenkte på..Så den skal du pinadø ha C";)

 

Jeg har ikke mange tegn enda...Men har kjent litt på murringer/strekninger i underlivet i dag...Men...Det kan jo også bety både det ene og det andre...Hvorfor ble ikke vi kvinner laga med soleklare symtomer?(Det er den eneste fabrikasjonfeilen jeg kan komme på for øyeblikket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende jenter.. Dere har gode symptomer!!!

 

Jeg "kjenner" livmoren store deler av dagen nå,, men det trenger jo ikke være graviditet på gang av den grunn... Men det gjør jo at jeg håper!!

Hilsen Loise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet skal ingen ta fra oss:)

Og alt er positivt,everyone of us included...

Til det motsatte er bevist..C";).

Spent på testen din i helga Loise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et problem..

 

Jeg skal på skikkelig st.hans feiring i helga. MANGE kjente! Og her sitter jeg.... Midt mellom EL og IKM... I grunn litt håpløst :( Jeg elsker jo vin.............

 

Men jeg er jo bare 7-8 dager "på vei" (ha....ha...) *nervøst smil*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det! Vi er en gjeng på 8 stykker som skal feire St.Hans i Danmark. Vi reiser rett etter jobb i morgen. Dette er ikke en gjeng som tar et glass vin for hyggens skyld liksom.. "Heldigvis" har jeg vært skikkelig kraftig forkjølet de siste dagene, så jeg kommer til å bruke det som unnskyldning for å ta det litt med ro....

 

Egentlig litt vittig dersom jeg faktisk er gravid. Forrige gang jeg fant ut at jeg var gravid hadde jeg vært på helgetur med dem samme gjengen... Hadde mine mistanker da også, så jeg hadde noen kjipe unnskyldninger for å ta det med ro der også....

 

Klems fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt et glass vin eller to om jeg hadde følt for det.

Men alkoholfritt er jo også et alternativC";)

Du aner jo ikke om du er gravid,men kan jo være det..kinkig..

Men de sier jo at man ikke skal glemme å leve heller...Og baby og mams deler vel ikke samme system for etter 7 -8 uker eller noe slikt..

Og det er forskjell på et glass eller to og hele kassa!

Tror kanskje jeg ville gjort som Loise jeg...Tatt en el test før anledningen,gir den utslag er det grunn til å ta ekstra hensynC";)

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå var tråden vår blitt lang. Koselig:)

Så spent på alle sine vegne.

Jeg kjenner noe hele tiden, men det kan jo være helt vanlig før IKM, syns bare nå at det stikker mer mens det tidligere har vært mer murringer. Stikker litt i puppene også. Men så ønsker jeg det veldig hardt også da...

 

Tvi tvi jenter. Ha en god natt. I morgen er vi en dag nærmnere testing:)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pernille.info/opk_as_hpt.htm

 

Les om tester der...C";)

Men nå skal denne jenta danse sengevalsen med sin kjære...thihi..

I den grad jeg får ham løsna fra tv da..Fotball...*snøft*.

Sannelig har vi klart å laga lengde på denne tråden ja.

Gleder meg til i morgen for å høre hvordan det går med dere alle sammen.God natt fra Trondheimsbyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt jenter.. I morgen er vi en dag nærmere ja.. Spennende..

Jeg skjønner sånn drikkegreie veldig godt.. Jeg pleier ikke gjøre noe som kan utsette en evnt spire når jeg er mellom el og ikm..

Men som ble sagt her,, spiren deler jo ikke blodbane med mamma'n før det er gått en stund.. Så et glass for syns skyld, og stopp videre med unnskyldning om at du må pleie forkjølelsen,, det skulle gå veldig bra.. Men du gjør som du selv syns er best!!!!!!!!!!!!

 

Klem fra Loise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de siser at man ikke skal gamble på dette med alkohol. Samtidig mener jeg at dersom man skal være prøver over lengre tid, må man kunne leve et normalt liv. Jeg tar det så rolig jeg kan mellom EL og IKM, men jeg kan ikke bare sitte hjemme halve måneden i et år heller.... MEN, den dagen testen er positiv, så rører jeg ikke et glass! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ganske sent ned på fredagen, så den kan jeg nok klare å snike meg unna alt på, men lørdagen skal vi ut å spise. Da må jeg ha et glass vin for syns skyld, selvfølgelig med vann til... =) Mye vann... Heldigvis er samboeren min veldog hjelpsom sånn, så vi klarer nok å ro den i land.... =)

 

God natt da jenter, jeg reker ikke innom her før ferja går i morgen, så jeg dukker ikke opp før på søndag...

 

Lykke til, måtte vi alle finne masse flotte symptomer =)

 

Klems fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med turen m@ms.. Og ha en fiiiin helg! Klem fra Loise Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Ny dag nye muligheter!Stiv og støl i magen men ellers ingen tegn...Ønsker dere en fin fredag jeg,gjerne med noen glade nyheterC";)

Klem fra vilsågjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...