Gå til innhold

Reise


Snart-pappa... nå pappa!

Anbefalte innlegg

Hei, vil lurer på å ta en liten ferie i sommer. Planlagt reise er ca 1,5 mnd før tremin. Er det ok, eller bør vi ha den tilgode? Vi har begge veldig lyst, men vet jo aldri! Vet ikke om noen sydenferie er så bra, men en biltur i danmark eller tyskland bør vel være innen rekkevidde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg personlig ville ikke gjort det. men det er jo sykehus der å hvis du føder for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter og grubler litt på det samme. Men i år tror jeg det blir mest hytteturer på fjellet (ikke så langt unna hjemme) og en og annen helgetur til slekt og venner omkring i landet. Orker ikke så mye bilkjøring lenger, heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Spania halvannen måned før termin. Ikke no problem, de har utmerkede sykehus der også! Bare husk å bestille eu-helsekort fra trygdekontoret og ha bra reiseforsikring. Men hun som har barnet i magen bør bestemme synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... ja... men slik er det også... hun vil så inderlig... det er jeg som er tilbakeholden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tungt å sitte i bil når man er kommet så langt, men hvis dere tar pauser ofte nok og kanskje slår dere ned noen dager i strekk i en by med korte avstander/god kollektivtilbud kan det bli veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror bilturen skal være ok.. vi skal ikke kjøre rundt så mye... blir bare rett gjennom danmark og til Hamburg eller noe... så blir vi der. (Nord tyskland) Men tenker på ev om hun må føde fortidlig eller om det blir mer et ork og pes for henne. Hun er jo i topp slag nå... men det er jo 1 mnd før vi planlegger å reise. Kan ikke før om en mnd helle for de vi har og får besøk her hjemme. Stakkars henne... hun har så lyst... lurer bare på om hun kjenner sine egne begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint! Man kan ta flyturer på opptil 4 timer så nært som 2 uker før fødsel (med legeerklæring 2-4 uker før), og en biltur er mindre påkjenning. Innkjøp av støttestrømper kan nok være lurt, og å stoppe en gang i timen for å røre litt på seg/legge bena høyt.

 

Så lenge dere har en fast base gir det jo gode muligheter for å hvile. Og: det er ikke vanlig å føde mer enn 3 uker før termin. De fleste førstegangsfødende går lenger enn det også.

 

Hun er jo voksen, så hun kjenner nok på grensene sine selv. Spar bekymringene til babyen er kommet ut i august du. Eller til han starter å gå/klatre i trær/løpe etter jentene..... Dette å være forelder er å bekymre seg vet du - men man blir vant til det etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så da var vår lille ferie over.. og bilturen gikk utmerket!... Var aldri snakk om å stoppe eller noe slikt (hun som ikke ville stoppe)... hun strålte og formen var topp. Vi hadde en fin handletur i danmark på Bilka og Citty i Flensburg... Forøvrig var det masse spassering rundt i danske gater og litt soling på stranden... Kjempe tur! Fikk også handlet noe gøy bebytøy... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...