Gå til innhold

Tar dere folsyre?


Nickoline med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange her inne som tar folsyre nå i prøveperioden. Jeg var flink i begynnelsen, men merker at jeg glemmer det stadig oftere. Tenker på de som har mange pp, har dere tatt folsyre hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar også folsyre hver dag. Tenker på det som "erstatning" for p-pillen, er jo så vant til å ta den hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar også folsyre hver dag. tok da jeg var gravid og har bare fortsatt.. har jo ikke holdt på så lenge da, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar, men bare halv parten av det man skal når man er gravid, det er det som er i B vitaminene jeg tar. Er redd for å ta formye jeg siden vi har prøvd ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

sitter her og småkikker litt innimellom jobbing og kom over et annet inlegg om bla folsyre. Der var det ei som hadde fått beskjed fra legen om at man burde ta folsyre opptil 6 måneder i forveien! Så for dere som har prøvd en stund så er det bare å fortsette å a folsyre. Overskudd skilles jo bare ut med urinen uansett.

 

Selv prøver jeg å huske hver dag (merkelig at det er så mye vanskeligere å huske enn p-pillene), og trøster meg med at så enge jeg husker flesteparten av dagene, så får det bare gå hvis jeg glemmer inni blandt. Får jo folat gjennom kosten også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet og ta folat i begynnelsen...men kuttet ut det etter noen pp men no denne mnd har jeg startet på...er i min 10pp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp...

Har tatt det nå i 13 mnd.....

 

Tok også med tulla, men der begynte jeg når jeg ble gravid og gikk på di i 3 mnd, men tok vidrere for jeg hadde da møllers med folsyre i... Så jeg tok i grunn hele tiden med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar folat hver kveld jeg. Har boksen inni skapet ved siden av tannbørsten, så da husker jeg den hver kveld når jeg pusser tennene. Begynte på de 15. mars og kommer og fortsette helt til jeg blir gravid + 3 måneder etter det. Kroppen skiller ut det du får for mye av - så det er jo ikke skadelig. Alt for babyen tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To det i starten, men bør nok bli flinkere. Glasset står jo i skapet allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Har tatt det i ca 1 1/2 mnd no. Tek i tillegg Møllers Total. Trur det bør halde for å få i seg det meste av viktige vitaminar, mineral og omega-3. Når eg gjekk gravid med guten min tok eg Folat frå eg oppdaga at eg var gravid og resten av svangerskapet. Gynekologen anbefalte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg begynte på folsyre denne måneden!

Var å kjøpte en graviditetstest på apoteket(som ble negativ selvføgelig), og ble da anbefalt å ta det hvis vi var prøvere=)

 

Litt lett å glemme, men blir nok vant til det også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folsyre ja...det er i noen av de vitaminene/mineralene jeg tar daglig.

Har gjort det ganske så lenge.... begynte før jeg ble gravid med første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...