Gå til innhold

brystmelk- et graviditetstegn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har for mensen etter denne syklusen, men spekulerer litt...oppdaget nemlig brystmelk i det ene brystet. Kan pms gjøre sånt? Kan det oppstå av noen annen grunn enn at en er gravid?

Er glad for svar fra erfarne hoder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klemte ut melk av det ene brystet og skjønte ikke hva som skjedde for jeg hadde testet neg på flere tester!

Men tre uker senere var jeg hos legen pga at jeg ar en del svimmel... da tok han blodprøver men så kom han med det forslaget om at han ville ta en gravitest for og utelukke at jeg var gravid pga medisiner!

jeg satte meg og ventet, viste jo at jeg ikke var graavid!

Men for et sjokk jeg fikk når sykesøstra spurte om jeg håpet på og bli gravid!

jeg sa ja men det har ikke blitt noe enda sa jeg!

Da må du nok tro om igjen for denne testen er knall positiv!

Jeg begynte og gråte av glede med maaaaange tilskuere!

hehe

så jeg sier deg det at undere skjer når du minst venter det!

for jeg sitter her og er mor til ei fantastisk jente på snart tre! ps: var 9 uker på vei da jeg fikk vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Jeg har hatt det i siden januar 2005. I mitt tilfelle var det at jeg har litt mye av et hormon man får mye av i forbindelse med graviditet/fødsel for å sette i gang melkeproduksjonen. Alle kvinner har en viss mengde av dette hormonet i kroppen, så vidt jeg forstod, og det er altså når det blir mer av det at man produserer melkelignende stoff. Legen min fortalte at ho hadde fått inn damer hvor melkespruten har stått i veggen omtrent, uten at de har vært gravide eller ammende. I mitt tilfelle kommer det bare om jeg klemmer, og jeg hadde så lavt nivå av dette homonet at de ikke ville gi meg noen medisiner mot det.

 

Det du bør sjekke (som var det første de spurte om da jeg ringte til legen fordi jeg ble redd det var noe galt) er om det kommer fra begge brystene. Uansett vil jeg anbefale deg å kontakte legen, så tar de en blodprøve av deg. Alltid greit å vite. Så kan du slappe av etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det kan være et tegn, men det kan også være noe annet....

Jeg har selv hatt dette siden januar og jeg er desverre ikke gravid. Selv om jeg ble helt sikker på at jeg var det da det plutselig kom melk. Snakket med fastlegen min om dette og han sa at det kunne være forhøyet produksjon av prolaktin som gjorde det. Tok hormonprøver, men de var helt fine. Prolaktinnivået var fint. Spurte gyn om dette på utredning nå og han sa at det var helt normalt at vi fra tid til annen kan klemme ut en dråpe eller 2 med melk. Dette vil gå over sa han. Og nå har det også beynt å minke hos meg... Men hvis du klemmer på de hver da for å se om det kommer melk, vil de ikke inke, men heller stimulere til mere produksjon, så hvis testene er negative anbefaler jeg deg å vente 1-2 uker før du klemmer igjen for å se om det kommer noe melk. Mest ss vil det komme mindre melk enn det gjør i dag. Men uansett så bør du ta en tur til legen for å sjekke graviditet og hormonprøver. Så slipper du å bekymre deg unødig.

Krysser fingrene for at du er gravid da!

-men det er alltid greit å få flere forklaringer; ikke sant?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i et års tid føe jeg ble gravid... så det trenger ikke være noen sammenheng.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...