Gå til innhold

El-test som graviditetstest - denne ble litt lang... måtte bare tømme meg litt :)


H med en prinsesse+ en i magen

Anbefalte innlegg

Vet det er skrevet mange ganger her inne, men nå har jeg faktisk gjort det selv, i mangel av tolmodighet og en cb-test. Har testet med en el-test fra billigetester, ikke sikker på hva den heter en gang, er i sånn rosa pakke. I alle fall, jeg skal ha ikm til torsdag, og jeg testet nå. Og jeg ble ganske paff da det kom frem en veeeeldig svak strek, i tillegg til den streken som viser at testen er riktig utført. Kan jeg virkelig være gravid?! Nå må jeg jo løpe og kjøpe meg en cb-test i morgen. Jeg har ellers ingen symptomer, utenom at jeg er veldig trøtt, men det føler jeg at jeg er nesten hele tiden ellers også. :)) Vanligvis har jeg hatt ømme bryster før mensen, men nå merker jeg ingenting! Trodde man hvertfall skulle merke det på brystvortene når man ble gravid... Uff, denne ventingen og grublingen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

El-testene er ikke positive før teststreker er sterkere enn kontrollstreken. Så da tror jeg ikke at den testen du tok ble positiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for svar. Da er det bare å vente videre da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di billigtestene skal streken være like sterk eller sterkere for at den skal være positiv da..

Jeg gav opp di jeg, for jeg fikk det hele tiden. Kjøpte heller digitale CB og da var det enten eller..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL tester fungerer slik at de reagerer på mengden Hcg, som stiger rett før eggløsning. Varierende fra person til person er Hcg nivået relativt høyt helt frem til IKM. Mange vil derfor se at EL testene viser en svak strek uavhengig av de er gravide eller ikke i perioden mellom EL og IKM.

 

En strek (like sterk, eller sterkere enn kontrollstreken) på en EL-test like før IKM (altså en positiv EL test) KAN imidlertid være et tegn på graviditet. Dette fordi Hcg nivået er høyt ved graviditet. Men det behøver ikke bety at en er gravid. Dette kan bare en graviditetstest med sikkerhet vise.

 

Og for noen (de fleste) vil dette vises på graviditetstester rundt IKM, andre må vente enda noen dager, kanskje opptil 2 uker før graviditetstesten er positiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar jenter! Nå skal jeg slappe av og heller ta en cb-test på torsdag morgen, hvis ikke tanta dukker opp før. Reiser nemlig bort på torsdag - uten sambo, så da hadde det jo vært fint å vite, enten eller - før jeg reiser fra han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tok å sjekket ut EL-test igårkveld og den var svak. men VAR DER.. testet så idag Hcg test: POSITIV!!!!!!!!

 

JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg svarte deg på forrige innlegg nå nettop. Det er håp for meg også da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...