Gå til innhold

en forbanna sjef eller helt ok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Virker det teit om jeg blir gravid rett etter at jeg har fått fast jobb? F.eks. om jeg skulle bli gravid 3-4 måneder etter at jeg har blitt ansatt?

 

Jeg drømmer om å bli gravid, og jeg og mannen min har snakket om at vi vil prøve snart. Jeg er snart ferdigutdannet, har et "hengefag" nå rett over sommeren, og så skal jeg ut å søke jobb. Finnes det noen uskrevne regler på hvor lenge man bør vente fra man får jobb til man blir gravid (jeg er fullstendig klar over at det kan ta lang tid å bli gravid, kanskje jeg t.o.m. ikke kan bli gravid, men dette er da ut i fra at jeg skulle bli gravid i løpet av 3-4 måneder etter at vi begynner å prøve). Og hva skal man si på jobbintervju? Jeg er redd for å bli oppfattet som en som bare vil utnytte arbeidsplassen, og redd for at den som blir sjefen min vil bli sur. Burde jeg vente lenger? Begynne å prøve etter ett år? Men så tenker jeg at dersom det skulle ta lang tid å bli gravid, så kan jeg risikere at det blir en evighet til vi får barn. Og så har jeg min egen alder å tenke på, og den sier at det snart er på tide å sette igang om jeg skal kunne få 2-3 barn....

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg mener og ha hørt at en sjef ikke kan la vær og gi deg jobb eller og sparke deg etter at du er annsatt i fast stilling, han kan heller ikke ta jobben fra deg i mammapermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb rett etter at jeg var ferdig med utdannelsen, og ble gravid to mnd etterpå. Jeg gikk på kontrakt, og fikk muntlig utvidet kontrakt. Etterhvert måtte jeg tilslutt si fra at jeg var gravid, og vips, ble kontrakten glemt.... Og sjefen ble temmelig sur.(Jeg var innleid, så det var han jeg var ansatt gjennom, som ble sur, ikke de jeg jobbet hos) Han jeg var ansatt hos, ble skikkelig sur, og sa jeg ødela hele karrieren min osv. Men tror ikke alle er slik da...