Gå til innhold

Ang. dyner..


Helen*81

Anbefalte innlegg

Når det gjelder dyner.. Har bestemt meg for kun å kjøpe den minste typen, for å ha i vogna ihvertfall. Regner med at den størrelsen også er grei å ha i senga i starten. Kjøper dere da isåfall 2, en til seng og en til vogn?

Åsså tenkte jeg å kutte helt ut mellomstørrelsen og kun kjøpe den største barnedyna til sprinkelseng-bruk når den lille blir for liten. Andre som har tenkt som meg?

 

Dere som venter septemberbabyer.. kjøper dere dundyner? Kanskje dumt å kjøpe den tynneste typen tenkte jeg... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dun er ikke anbefalt da det faktisk kan fremkalle allergier, og det trengs absolutt ikke til septemberbaby... Hadde selv oktoberbarn sist og brukte aldri dundyne... Ville bare hatt et par babydyner (en til senga, en til vogna og en i reserve, til når babyen tisser eller gulper på en av de andre..!) og en i sprinkelsengstørrelse, vi brukte den (sprinkelstr.) absolutt lengst! Den aller største har vi akkurat begynt å bruke, og lillegutt er snart 3 år, begynte vel med den da han var 2 år ca... Så ville ikke droppet mellomstørrelsen nei, babydynen sparker de fort av seg i senga i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ikkje ha kutta ut mellomstørrelsen,,, den brukte vi i fra dag en i senga og bruker den enda når hun er to år,

Den store blir så alltfor stor når den minste er for liten, er fort for barnet å få den over hode også..

Vi hadde den lille dyna til vogn.

Vi fikk sist i semtemper og har bare brukt ei slik mellom-tykk dyne, termo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei... Jeg har termin 17. september. Samboern min har en datter på 3 1/2 år fra før, så vi har veldig mye etter henne. Så vi har en dyne i den minste str og en som er litt større, så tenkte å ta den lille i vogna og den større i senga. I tillegg har jeg voksipose og 3 skinnposer. Så vi klarer oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo beroligende. Jeg elsker dundyne selv, og vil derfor ha det til babyen min. Kan jo vaske dundyna også. Dessuten skal den ikke brukes i 10 - 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...