Gå til innhold

Hva er hvilepulsen deres? (samme som skravlesiden)


cille80

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter her og er litt bekymret.. I bilen på vei til jobb så hadde jeg følelsen av at jeg ikke fikk "pustet nok", at det var tungt å puste. Er det flere som har det sånn? Har hatt denne følelsen flere ganger nå, og lurer på om det er normalt, eller om jeg bør få det sjekket.

 

Tok pulsen nå, og den ligger på mellom 104 og 108 slag i minuttet. Synes det er ganske høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også høy hvilepuls. Den ligger på mellom 70- 80 og helt oppe i 90 noen ganger, og det er når jeg har sittet helt rolig en stund. Men hos legen har jeg hatt 120-130, legen sier at det er veldig høyt, men kan skje med noen gravide at pulsen girer veldig opp. Ellers er allt som det skal være. De tok for sikkerhets skyld blodprøver for å sjekke stoffskiftet, men det var helt fint.

Hvis du er på jobb så er du jo sikkert ikke helt avslappet heller så da blir nok pulsen enda høyere. Jeg får også den følelsen av at det er tungt og puste, og er veldig trøtt for tiden. (uke 18 er jeg i)

 

Men, få en time til legen siden du er bekymret, er jo ikke noe greit å gå å tenke på. (Jeg var også kjempebekymret for den høy pulsen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig høy hvilepuls, ca 90 slag i minuttet når jeg våkner om morgenen. Den gikk faktisk veldig mye ned en gang jeg var inne i en aktiv treningsperiode, men nå er den oppe igjen, har jo ikke blitt så mye trening i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har høy hvilepuls! Opp mot 80/90. Det er GODT at noen tar dette opp. Jeg har slitt en del med angst tidligere og den høye hvilepulsen jeg har nå i graviditeten har gjort at jeg har begynt å bli redd for at jeg er på vei til å få angstanfall! Jeg tror det er normalt at pulsen øker under svangerskap. Det er jo mere veska og blod som skal transporteres rundt i systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...