Gå til innhold

Må mann


#butterfly#

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan veie deg hjemme, men du må veies ja.. for å få fulgt med at alt går som det skal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte veie meg hos legen første gangen siden jeg ikke ante hva jeg veide.. (Har sluttet å veie meg, for det er bare deprimerende..) Ser jo på størrelsen på klærne hvor stor jeg er. Men jeg fikk streng beskjed om å skaffe meg en vekt samme dag!

 

Nå veier jeg meg på morgenen og sier til lege/jordmor hvor mye jeg veier. Det blir mest riktig siden da blir det uten klær. Man MÅ veie seg fordi de må følge med på vektøkningen. For rask vektøkning kan være tegn på væskeansamling/svangerskapsforgiftning, og for lite kan tyde på at man ikke får i seg nok mat/næringsstoffer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga19

Jordmor ba meg veie meg den første gangen jeg var der, men ikke den andre! Har ikke vekt hjemme, men den på helsestasjonen står i gangen, så jeg sjekka det ut selv. Hadde jo gått ned, men fosteret hadde heldigvis fått nok næring i følge UL. Håper hun sjekker vekta mi neste gang, for for meg så virker det ikke som hun bryr seg så særlig når jeg klager på kvalme og mangel på energi!:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jordmor og lege følger med på vektøkningen din for å sjekke at alt går som normalt. Man SKAL legge på seg litt, men det varierer jo veldig mye hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ikke veie deg, hverken hjemme eller hos lege/jordmor hvis du ikke liker det. Myndighetene bestemmer ikke over kroppen din selv om du har blitt gravid.... ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekten er er en viktig indikasjon på svangerskapet. feks om du skulle gå opp veldig mye på kort tid vil det si ødemer/ vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

man MÅ ikke veie seg nei.. det er helt frivillig og det opplyser både legen og jordmor deg om :)

Jeg valgte å veie meg og blir nå veid hver gang- lurt er det jo uansett for å følge vektøkningen/tapet i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hos begge, men det er fordi jeg ikke har vekt hjemme. Noe jeg synes er like greit.. Tror man må veies ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke spørsmål om å veie meg hos legen, fikk bare beskjed om å stille meg på vekten... Men jeg syns ikke det er noe galt i å veie seg, jeg veier meg hos legen, har enda ikke gjort det hos jordmor (har bare vært der en gang).. Og har vekt hjemme i tillegg, kjøpte det m en gang eg fant ut eg va gravid, ville følge m litt selv også.. For eg har ikkje hatt noe fast spisemønster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...