Gå til innhold

trenger synspunkter og råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fortelle foreldrene mine at jeg er gravid, og NÅR?

Jeg og kjæresten flytter sammen om 1 mnd og det vet de heller ikke...

Det som er , er at de misliker kjæresten min (gjennom 4 år) og nekter meg å være med han. De sier jeg må ut på dagen hvis de ser meg med han. Skal jeg si alt nå, og risikere å ikke ha et sted å bo før 1 md, vente til dagen før, hva??? Samtidig fortjener de å vite det, jeg vil si det, men er såå redd!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...du gjør kanskje lurt i å vente i 1mnd før du sier noe til de i såfall.

Bare si det rett ut, det er ikke så mange måter å si det på egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på deg selv og hva som blir best for deg, en vanskelig situasjon å skulle fortelle alt nå kansje.

Lykke til uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du langt på vej? syns du burde vente en mnd til du har noen plass og bo, dem har jo egentlig ikke så mye dem sku ha sagt.... er jo DITT liv IKKE DERES......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :-)

Grunnen er at han i ungdomstiden var litt.."opprørsk", og så kommer han fra et annet land...

Men han er blitt voksen nå, og alle kan vel få en sjanse?? Det blir uansett trist å miste kontakten med familien...Men det er det at jeg føler at familien fortjener å vite det, venner og hans familie vet det, så det føles galt å skjule det for de.. Er 13,5 uker på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det blir vel litt vanskelig å vente en måned til når du er 13 uker på vei. Magen din vil jo snart begynne å vokse....

Men jeg kan forstå problemet ditt...Litt dumt å bli kastet ut allerede nå, men det kan jo være at de bare truer deg med det, men ville ikke gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være du kan skrive et brev til dem. På den måten må de lese lese seg gjennom alle tankene og følelsene dine før de kan "henge" deg. Kan jo være det går inn på dem at du ikke tør fortelle slikt til dem ansikt til ansikt også....Det er ikke riktig at man skal være redd foreldrene sine. De vil jo også se at det ikke blir mulig for dem å passe på deg om du stenger dem ute....Skal de få innsikt i livet ditt burde de være der for deg når du ønsker å snakke med dem...uten at du risikerer å bli hudflettet. Selvsagt har de lov å bekymre seg for deg og ikke like det du gjør....men de kan ikke ta valget for deg. Du må få gjøre dine egen erfaringer. Det eneste de kan gjøre er å være der for deg om det skulle butte imot. De ønsker vel også at barnebarnet skal få en harmonisk oppvekst med harmoniske foreldre og besteforeldre.

 

Tror jeg bare ville ha hoppet i det jeg. Forferdelig å gå sånn å lure. Om de hiver deg ut så får du kanskje lov å bo til noen andre slektninger eller hans familie? De kan jo ikke slå hånda av sin egen datter fordi hun i deres øyne har valgt feil mann å dele livet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som svarer... det hjelper å høre noen "fremmede" si sin mening. Jeg tenker jo at dette får verst mulig utfall, men de klikker kanskje ikke så ekstremt som jeg tror, eller kanskje mamma vil ta det ok siden jeg har veldig god kontakt med henne...

 

Uff, jeg forteller det snart, så slipper jeg å ha det hengende over meg...

:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da?

Om du er over 18 har de strengt tatt ikke så mye de skulle ha sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så enig med deg at de fortjener å vite det med en gang!!

Altså, hvor gammel er du?

Bor du fortsatt hjemme og er 16 år, så....

Men er du eldre enn det kan de liksom ikke si så mye.

Det er uansett ditt valg. De må jo bare godta det. De har sikkert

sine grunner, men...!

 

TIPS: Dersom foreldrene dine skal kaste deg ut når du er gravid, sorry meg. IKKE si det, da fortjener de ikke å høre det. Ambefaler deg å ordne opp i ting først.

- Horfor liker de ikke kjæresten din?

- Er det kanskje noe han bør gjøre for å motbevise det?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis de er en type foreldre som ville kastet ut sin gravide datter, da hadde jeg bitt tennene sammen og BRUTT ALL KONTAKT! Sånn går det faktisk ikke an å behandle et annet menneske! Syns synd på deg som har det på den måten. Selv har jeg ingen mamma, og det er trist innimellom, men jeg klarer meg.

 

Fortell det med en gang for å finne ut hva slags foreldre de er. Foreldre skal elske sine barn og gi dem imsorg og beskyttelse, spesielt i den situasjonen du er nå. Hvis de ikke kan gi deg dette mener jeg de ikke fortjener å være dine foreldre!

 

Håper alt ordner seg. Det kan jo hende de reagerer annerledes enn du frykter...!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du..er du under 18, kan de jo bli litt vanskelig for deg. Men er du over 18, har de strengt tatt ingenting de skulle ha sagt. Og dessuten er det du som skal bo med ham ikke dem. Har de så dårlig tillit til seg selv som foreldre, at de tror at de har oppdratt deg så utrolig dårlig at du ikke kan ta vare på deg selv...uff..kjenner jeg blir sint nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjedelig situasjon. Det som liksom skal være koselig og gøy å fortelle foreldre.

 

Som flere sier her, hvis du er over 18 så har de ingenting de skulle sagt, men det må være tøft hvis du tror de kommer til å vende deg ryggen. Ingen ålreit situasjon. Jeg tror egentlig at det blir bedre ettersom det synker inn hos de, og at de vil glede seg over det etter hvert, men jeg aner jo ikke noe om deg og dere, så det er jo vanskelig å si.

 

Ønsker deg i hvert fall lykke til med valget du tar etter hvert. Magen vil jo bare vokse den, så hemmeligheten du bærer på må jo ut. Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger, det hjelper veldig! Jeg er 21, men forde så føler jeg at jeg vil ha deres glede og aksept...

Men som flere sier, hvis de virkelig nekter å snakke med meg og kaster meg ut, så er det de som har valgt det og ..ja.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...