Gå til innhold

Når begynte magene deres å vokse???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få mage nå , jeg er 18+5 idag , og dette er min første baby , men magen den er ikke stor ennå , er det normalt å ikke ha fått så stor mage ennå når man snart er halvveis i svangerskapet.

Når jeg ligger på ryggen så blir magen nesten borte og jeg kan stå oppreist å trekke inn pusten og da blir magen helt borte inni kroppen likssom , har jo vært på ultralyd og der var jo alt som det skulle være , jeg bekymrer meg sikkert mer enn nødvendig.. noen flere som har opplevd noe lignende med sine voksende mager????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kikker litt lenger ned er det ihvertfall to "magelinker" med flere svar i forhold til når magen begynte å vises. Det er veldig forskjellig fra person til person, og mange vises det ikke på før man er flere og tyve uker på vei. Jeg har også bare nylig begynt å få mage, men den vokser til gjengjeld fort, så det er gøy. Det er jo først nå fremover at babyen virkelig begynner å legge på seg. (er 19 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg litt lubben en god stund, men magen begynte ikke å vokse før etter ultralyden i uke 18. Først nå, i uke 22 kommenterer folk at jeg har fått en liten babymage, men inntill da sa alle at de kunne ikke se det. Det er fortsatt mulig å "skjule" det, men det kommer an på klærne jeg har på meg. (Jeg bruker mammabukser nå, men de sitter ikke så godt ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for det. Magen spretter gjerne ut rundt halvveis i svangerskapet. Det er i alle fall min erfaring. Gravid med nr. tre nå. I første svangerskap hadde jeg nesten ingen mage før den plutselig vokste raskt rundt uke 20. Det gjorde faktisk ganske vondt pga strekking av ligamenter. Er i uke 21 nå og har hatt noen dager igjen med strekkvondter (Vondt nederst i magen på hver side mot hoftekammen. Vanskelig å strekke ut kroppen skikkelig og gå normalt. Kommer og går...) Greit å vite at dette er ufarlig.

 

Magen kommer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig fra person til person. Noen har STOR mage i uke 18, andre behøver det ikke vises på.

 

Du kan se mine bilder under album - gullungen i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...