Gå til innhold

Sykemelding og ferie.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med å bli sm videre (ble sm på fredag). Men jeg har satt meg opp på ferie. Jeg snakket med sjefen om dette med sm og ferie, men hun var så vanskelig å skjønne...

Jeg begynte i ny jobb i januar, og fikk utbetalt feriepengene fra tidligere arbeidsgiver da. Hvis jeg tar ferie får jeg dermed ingen penger fra nåværende arbeidsgiver, men hvordan er der hvis jeg blir sykemeldt i ferien?? Får jeg da sykepenger, eller får jeg ingenting?? Jeg vet jeg får ferien igjen om jeg blir sykemeldt. Men kan jeg risikere å stå uten noen penger i det hele tatt om jeg blir sykemeldt? Hadde jeg ikke blitt sykemeldt ville jeg ikke fått noen penger i ferien, det er jeg klar over, men jeg vil gjerne bruke ferien i permisjonstidet til å forlenge permisjonen. Hvis det er noen som i det hele tatt skjønner hva jeg mener, så hadde det vært flott å få svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener....:) uten at jeg kan si det helt sikkert, ville jeg tro at du får sykepenger hele perioden, selv om du skulle hatt ferie. Når du tar ferien din i løpet av permisjonstiden din, vil du ikke få lønn de ukene ferien varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få sykepenger (jeg regner med at du har fastlønn å gå ut i fra), men når du tar igjen ferien din senere vil du ikke få penger. Verken lønn eller permisjonspenger (dersom du tar det etter at du har født babyen..) de dagene du har ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det er så forskjellig hvordan firmaer gjør det, så jeg vet jo ikke sikkert hvordan det blir for deg... (Men det var den beskjeden jeg fikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...