Gå til innhold

Tyngdefølelse/nedpress etter samleie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang etter vi har hatt samleie, får jeg en skikkelig ekkel følelse i underlivet når jeg står opp igjen. Kjennes som et skikkelig hardt press nedover, som blir bedre når jeg kniper, men presser like mye nedover igjen med en gang jeg slutter å knipe. Føler meg skikkelig "tung" der nede. Ubehagelig og varer et par timer etter samleie. Kan ikke huske at det var slik med forrige barn. Er det flere som har opplevd noe sånt? Hva skyldes det? Er forøvrig i uke 26, og dette har jeg kjent i hvert fall siden uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, sånn har jeg det også.... Har spurt her inne før (da jeg gikk med nr. 1) og fikk inntrykk av at ingen andre hadde opplevd det samme. Jeg slet skikkelig med det i siste halvdel av forrige svangerskap, etter hvert ikke bare etter sex men hvis jeg sto for lenge o.l. Det kom ofte i dusjen også.... Tok en gang et speil for å se da det sto på, og da var kjønnsleppene enorme, klumpete og røde. Etter fødselen var det ekstremt vondt flere ganger daglig, og jeg måtte sette meg ned og knipe kjempehardt for å holde ut., Spurte legen min, men fikk egentlig ikke noe bra svar. Har en egen teori om at det er det samme som gir andre hemoroider, for de "bulkene" på kjønnsleppene lignet på sånn som andre beskriver hemoroider. Hemoroider kommer jo av for stort trykk, bak at årene buler ut - og jeg tror det samme skjer lenger foran på meg - om du forstår hva jeg mener. Har ingen gode råd, håper noen andre her inne kan bidra med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det som du beskriver, men jeg har selv åreknuter på kjønnsleppene under mine graviditeter ( de forsvinner under fødselen!). Det føles egentlig som en tyngdefornemmelse- og de blir større og vondere når det er mer blodtilstrømning enn det området enn til vanlig...og det er det jo gjerne i forbindelse med samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at flere opplever dette! Jeg kjenner det også noen ganger utenom etter samleie, f.eks. når jeg har stått lenge som du sier, eller noen ganger når jeg står opp om morgenen etter å ha ligget noen timer (siden forrige gang jeg tisset...). - Og som sagt hver gang etter samleie. Føler også at kjønnsleppene blir enorme, føler meg kjempehoven der nede. Skal jammen titte neste gang, for å se om jeg kan se noe. Kjempeubehagelig - håper det slutter etter fødselen i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... åreknuter er jo det samme som hemoroider, så da har jeg tenkt riktig. Logisk, egentlig! Er det noe å gjøre med det, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...