Gå til innhold

Ped.ledere i barnehage?


MammaUlv

Anbefalte innlegg

Noen flere her?

Noen som praktiserer "valgfrie" foreldresamtaler i barnehagen?

Hørte nettopp om ei som jobba og som hadde liste der foreldrene skreiv seg opp dersom de ønska foreldresamtale, ho skulle bare ha tre stk denne våren fordi det var bare tre stk som ønska det..:

Syns det hørtes litt merkelig ut, vi MÅ ha to stk i løpet av året, og så kan de som vil det ta kontakt dersom de trenger flere/ønsker flere samtaler...

MammaUlv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ped leder. vi praktiserer 2 +

foreldresamtaler i året. de er valgfrie for foreldrene, ønsker de ikke å ha er det greit. men de fleste velger det. er kansje en eller to som spør om det er noe spesielt de må få vite eller om det ikke er så viktig.

de syntes de får svar nokk i møte og hente situasjonen. og velger å la være, om det ikke er noe spes. jeg syntes vi må snakke om.

 

jeg trodde det var slik over alt jeg. men alle skal ha tilbud om samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej..

For sjefen min sier at alle må ha samtale, uansett hvor lite "nytt " det er å fortelle..De som glemmer samtaler, eller ikke gidder å møte opp må få ny innkallelse, og dersom de ikke kommer etter to innkallelser må jeg evt ta kopi/skrive ut samtalene og gi dem det i brevform..

 

Har 19 barn på avdelingen, og det er ikke alle som er like interesserte..Tenkte jeg skulle høre litt om hvordan dere andre gjorde det før jeg evt tok det opp på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobber for foreldrene tilbud om en samtale i året. Jeg synes det er for lite så jeg pleier å tilby flere.

 

hvis det er noen som ikke ønsker å snakke om barnet sitt så slipper de det. Vel og merke hvis alt er som normalt. Har ikke opplevd at noen ikke ønsker samtale. synes det høres litt "skummelt" ut å skrive ut en samtale. det skrevne ord er jo, noe ganske annet enn en samtale. Samt at det er mange som kan regere sterk på å se sitt barn omtalt på et ark.

 

Likevel synes jeg det er spennende at sjefen din engasjerer seg såpass mye at hun bryr seg om driften av avdelingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...