Gå til innhold

Navn til barnet?


Caramell, 3-barns mamma!

Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt å bestemme oss for navn til den lille jenta som ligger i magen min.. Har alltid tenkt Nathalie, men nå vet jeg ærlig talt ikke lenger! Liker Madelaine, Aurora, Linnea-Isabell, pluss pluss.. Min førstfødte heter Magnus, og tenkte gutt nr.2 skulle bli en Noah. Men så er det altså en jente.. Noen gode forslag? Og hva skal deresz hete??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i min 28 uke med ei lita jente og klarer bare ikke å bestemme meg for navn. Syns det er på høy tid å finne et nå, men denne gangen syns jeg det er helt håpløst. Har to barn fra før og da hadde vi bestemt oss for noen navn vi syns var fine, slik at vi hadde 4-5 å velge mellom. Men denne gangen klarer jeg ikke det heller....er bare HELT blank...:( Forferdelig frustrerende!!! Håper du finner et til slutt! Jeg tror jeg bare får vente til vi får tildelt ett fra folkeregisteret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har ei jente på tre år som heter Nathalie og denne gangen venter vi gutt. Jeg har liksom bare tenkt på jentenavn jeg da så jeg kan komme med noen navn jeg syntes er veldig fine. Eks.Emilie,Isabella,Mariell,Vilde.

Det er ikke like lett å bestemme seg for navn når det er så mange flotte navn å velge mellom...har ennå ikke bestemt oss for guttenavn til lille gullet vårt.

Lykke til:0)

 

Holsen lykkelig mamma som blir mamma igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille jente skal hete Victoria...Har hatt lyst til å kalle barnet mitt det i over 5 år. Fikk gutt sist gang så da ble det Simen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der ja! Jeg liker best navn som er litt kraftfulle og ikke så forferdelig søte og nusselige - men det er jo forskjellig hva man forbinder med navn da. Jeg ville også unngått de mest vanlige navnene... (sjekk ssb.no for navnestatistikk hvis du lurer)

 

Av forslagene dine liker jeg definitivt Aurora, men ikke de andre :) Madeleine og Linnea-Isabell blir altfor sukkersøtt og prinsesse-aktig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS, liker navn på A jeg da... vår første heter Anny Andrea, og jenten i magen skal hete Astrid Johanne (begge er oppkalt etter ulike damer i slekten vår..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliten2

Jeg syns både Madeleine og Aurora er nydelig navn. Linnea-Isabell er fint også, men nå liker jeg de best hver for selv og er ikke så glad i dobble navn. Isabella er et av favorittene mine, men kan ikke kalle henne det pga. pappaen sitt etternavn.. det blir litt for mye riming. :)

Jeg tror jeg bærer på en liten Eva.. det er det navnet som blir sittende i hodet mitt hver kveld og pappaen liker det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnvalg er ikke en enkel ting. Vi har store diskusjoner på gang her hjemme. Vi følte så på oss at vi skulle få ei jente, navnet var vi enige i fra første stund, Celine, men jordmor mente at det var en gutt der inne, og da ble det verre. Jeg har lyst på et navn som ikke alle heter, og har falt helt for Emilian...deretter kommer Philip og Nicolay. Min samboer vil ha Andreas, og hans to gutter vil ha Alexander...her skal det bli gøy:)

Lykke til med navnvalget alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Aurora, Amina og Isabell:) Lykke til, du får vente til hun kommer ut og se hvilket navn som passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker vilde, vera, elisabeth, marika, og så klart jenta mi sitt navn:) ---Gulli-Magdalena*******

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at nevnevalgene dine er litt for søte, men smaken er som baken:)

Datteren vår heter Lisa, og denne lille gutten inni magen min skal sannsynligvis hete Vegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det er en liten gutt i magen og han skal hete Isaak Johannes. Johannes fordi han skal hete opp etter storesøster Johanna. Viser det seg derimot at det mot alle solemerker er en jente skal hun hete Henrikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Linnea er så utrolig fint jeg :o) Veslefrøken i magen skal hete Mathilde etter oldemoren sin. Men det sto lenge mellom det eller Linnea. Mathea er også et veldig fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit og se "hvem" det er som kommer også da.. vi hadde navnet klart til eldstemann da hun kom.. men så ombestemte vi oss mens vi satt på fødestuen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare funnet et navn vi er enige om hvis det blir jente/r...Celina....Guttenavn blir verre. Har litt lyst på Leander....men det går ikke sambo med på. Tenk om det blir to gutter, da sliter vi!

 

Synes Aurora og Madelaine er fine navn jeg også. Liker litt søte navn jeg da....noen som høres litt nye og freshe ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

Har ei jente som heter FRIDA,...min neste jente skulle hete IRIJA eller RONJA,...men det blir visst en gutt...så nå hvet jeg ikke jeg heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...