Gå til innhold

Skadelig eller ikke? Vimsesvar fra legen!


♥nonah♥

Anbefalte innlegg

Håper noen andre her inne kan bekrefte eller avkrefte om ppiller er skadelig for forsteret. Jeg fant ut at jeg var gravid i 2måned, da hadde jeg tatt ppiller i 2 år. Jeg fikk beskjed om å (selvfølgelig) slutte med pillene ettersom jeg var gravid.

 

Når jeg nå senere spør om mitt barn kan ta skade av de to første månedene får jeg bare.. tja.. nei.. ikke noe tyder på det.. osv.

 

Kanskje noen her inne kan svare bedre;)???

 

Er forresten i 5 måned nå og alt ser fint ut på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner mange som har blitt gravide når de har gått på p piller. De har gjerne ikke funnet ut at de er gravide før 4-5 mnd.. har fått 100 % friske barn. Tror det kan øke sjansen for spontan abort, men den faren er jo over for deg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med p-piller med min første, legen sa da at det ikke var noen fare (nesten 3 mnd m piller), gutten er idag HEEEELT flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

En vennne av meg oppdaget ikke hun var gravid før hun var nesten feridig med 3 måned,hun gikk på p-piller, legen skremte henne litt å sa det kunne være skadelig, de ble sendt videre til eksperter (hvilke vet jeg ikke) Men der fikk de motsatt beskjed, og at dette kom til å gå helt fint!

 

Hun har i dag verdens nydeligste datter på 3 år ;-) Dette kommer til å gå bra. Ikke bekymre deg og nyt graviditeten. Ønsker deg en fin pinse

Husk, leger er ikke orakler med svar på alt, og de er like forskjellig som alle her inne, du kan jo snakke med jormoren din hvis hun er allright.

Klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid til tross for at jeg tok angrepille, og har også vært bekymret for om dette kunne være skadelig for fosteret. Jeg tror man vet lite om hvordan dette påvirker, men jeg velger å tenke at det ikke har vært skadelig, fordi det uansett er for sent å gjøre noe med dette nå. Å gå og bekymre seg er ikke sunt, og jeg konsentrerer meg heller om å følge de retningslinjene som legen gir for hva man skal gjøre nå istedet for å tenke på hva som er gjort. Så lenge ultralyd og alt annet virker normalt, må man bare tenke at alt er bra:) Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det skader barnet, får man gjerne en SA. Så hvis legen din ikke er bekymret tror jeg du kan ta det med ro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste p-pillen jeg har hørt som kan gi skader på fosteret er Diane.

Dette pga at den inneholder hormoner som skal bekjempe testosteronhormonet ( derfor gis Diane ofte til kvinner som er plaget med kviser ). Går en på Diane mens en er gravid kan fosterets kjønnsorganer bli misdannet - dette spesiellt dersom det er en gutt.

Det ble jeg fortalt av legen min da jeg spurte, og hun sa at blir du gravid med Diane bør du ta abort. Den tidligere legen min visste ingenting om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...