Gå til innhold

Skal dere ut og reise i sommer?


IsIsIs!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er "ny" her, har nok sneket meg rundt i kulissene i flere måneder alt, men nå er jeg 15 uker på vei, og begynner å bli litt mere avslappet, ikke så redd for at det skal gå galt, så da tør jeg å stå fram :o)

 

Jeg lurer på om dere har tenkt dere ut og reise i sommer? Vi har tenkt oss på en sydentur, men jeg tenker litt på om det er noen land det er lurt å unngå..... Tenker som så at vest-europa kanskje er bedre enn øst? Bekymrer meg jo for det meste, og skulle det bli aktuelt med et legebesøk, så hadde det vært greit om lege/sykehusstandarden er høvelig grei. Og ellers tenker jeg jo litt på hygiene.

Noen tanker om land som er "grei" og land som ikke er det?

 

Og forresten, nicket mitt kommer av min enorme apetitt på is som jeg prøver å undertrykke så godt jeg kan ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du :) Sitter her med full reisefeber jeg nå, vi drar til Mallorca inatt vi ! GLEDER MEG SÅÅÅ !!

 

Iallefall, ja du har nok rett i det du sier at man skal passe på litt hvor man drar. Vi drar til spania / Alcudia av den grunn at det kun er 3,5 timer unna norge, fordi de har veldig bra sykehus der og generelt renslige hotell osv. Jeg har vært en del i Hellas og det er kjempebra der også, men er litt annen standard der noen steder. Alt i alt så bør man vel bare passe seg litt. Unngå å spise rått kjøtt, få det godt stekt, drikk kun vann fra flaske og unngå salater osv.

 

Jeg har forhørt meg godt før jeg valgte sted, på Mallorca har de visst et kjempebra sykehus, hører noen sier de er finere enn her hjemme hehe ! Og de har norske / skandinaviske leger der. For meg er dette betryggende + at veien hjem ikke er så lang om noe skulle skje.

 

Hvor kunne du hatt lyst å reise da ? Lykke til - unn deg en tur du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi reiser til Kroatia 21. juni, da er jeg 23 uker på vei.

Har ingen betenkligheter med det, folk er jo gravide der også :)

Jeg er ikke noe syden-entusiast så ikke aktuelt for oss å dra til et typisk chartersted, men kjenner mange som har vært i Kroatia og sier at det er utrolig flott!

Så lenge man passer på å drikke vann fra flaske, ha god håndhygiene og holder seg unna rått kjøtt/fisk og salater/frukt så tror jeg det meste er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Hellas om 2 uker, da er jeg i 19. uke.

 

I følge min lege var det ingen steder i Europa han ville råde meg fra å reise til. Det viktigste er at du tar dine forholdregler ang mat og hygiene, og du kommer til å få en strålende ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til Bulgaria i sommer.. mange som er skeptisk på mine vegner, men har tatt det opp med både lege og jordmor som sier at det ikke er noe problem. Så lenge blodtrykket er bra, og man er i fin form ellers, kan man reise hvor man vil.

Noen forhåndsregler må man selvfølgelig ta med tanke på hygiene og sånn...

Kos deg på ferie du, og god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra dette er! Flere svar på en to tre :o)

 

Vi har veldig lyst å reise til Kroatia, men tror vi er litt sent ute med å bestille billetter... Det er visst veldig populært!

Hellas er greit synes jeg, men egentlig er det ikke så viktig hvor, bare at vi får slappet av sammen!

Jeg har nok også vært litt sånn at jeg helst ikke reiser på typisk syden-ferie, vil gjerne oppleve litt også. Det er jo egentlig mange fine plasser å reise til, særlig hvis man bare vil ha en avslappende ferie.

 

 

Tusen takk for svar alle sammen, og god ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal en tur til Praha i slutten av august.Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Rhodos på søndag!!! Gleder meg som en unge :) Har ingen betenkeligheter med å reise og jeg er 20+5... Snakket med jordmor, og hun sa bare tenk på hva du spiser og drikker, vær flink med håndhygiene, og GOD TUR! Det viktigste er jo vann og kjøtt og salat...

 

Håper det blir tur på deg og at du får en fin reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser også :) Vi skal til Frankrike 3 uker, da vil jeg være 26-29 uker på vei. Gleder meg masse, og er ikke bekymret! Man har rett på legehjelp i hele Europa, både gjennom EØS og når man har reiseforsikring. Rundt 7. mnd begynner det å bli litt tyngre å bære bebisen, det er det eneste jeg tenker litt på, jeg kommer kanskje ikke til å være så mobil som vanlig... men det blir en fin anledning til å slappe av og samle krefter til resten av svangerskapet. Og det ville vært kjedelig og langdrygt å være hjemme hele sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tre uker til Thailand i sommer og jeg vil være 18 uker på vei når vi drar. I begynnelsen var jeg ganske skeptisk, men har fått beskjed av legen at det er helt unødvendig å stresse. Bare jeg er ekstra obs på hva jeg spiser og drikker, hygienen, varmen og hva slags hoteller vi overnatter på så er det ingen problem. Finere hoteller og høyere standard er jo bare positivt... hi hi... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner nicket ditt kjempegodt jeg - i går spiste jeg tre stykker.. hehe.

 

Vi skal til Hellas i sommer, turen ble bestilt før jeg ble gravid. Jeg regner med at så lenge jeg føler meg frisk og rask så drar vi. Vil være i uke 26-27 når vi er der nede.

 

Er man forsiktig med både sol og hva man putter i munnen tror jeg det skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til spania i tre uker, reiser den 11. juni...Har bare FIRE arbeidsdager igjen nå ! Jeg gleder meg såååånn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk gjort unna den største ferieturen allerede... Blir noen småturer i Norge i juli og kanskje en liten tur over grensen til Sverige for en helg i campinghytte el... Er usikker på formen som høygravid så legger ikke de største planene... om en uke + en dag vandrer jeg over i 3. trimester :-) Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre om alle ferieplanene! Da skal jeg bestille ferie til oss snart, bare vi finner ut hvor vi vil dra.

Som dere sier, passe på at hygienen er bra, og hva man spiser, men det gjør jeg jo alltid.

 

Takk for så koselige svar! Artig å høre om ferieplanene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til tyrkia når jeg er 18 uker på vei. legen sa det er helt i orden dersom man passer på det som er nevnt i de andre innleggene her:-)

 

GOOOOD TUR

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...