Gå til innhold

Bedre pupper om man ikke ammer ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et sært spørsmål, men grunnen til at jeg spør er fordi alle modeller,kjendiser osv. ammer jo ikke. Dette kan jo selvfølgelig være av praktiske årsaker som at de ikke alltid har tid osv. men kan det være fordi ammepupper oftere blir "nedbrutte" enn om man ikke ammer? Altså at den tunge melken gjør de tyngre, og derfor med tiden også slappere ?

 

Jeg spør kun av ren nysgjerrighet, jeg ser veldig frem til å amme !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men har hørt at det ikke er ammingen, men selve svangerskapet som endrer puppene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..det har ingenting å si. Jeg tror det handler om helt andre ting enn hva som skjer med puppene. Jeg ammet i et år og det eneste som skjedde, var at de ble tyngre. Men det skjer uavhengig om du ammer eller ikke. Det kommer av at melkekjertlene som utvikler seg under graviditeten, bllir mindre igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om man da ikke ammer, vil vel ikke puppene være så tunge så lenge, og dermed kanskje ikke henge så mye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger de å henge da? Tror dette er helt individuellt. Jeg har ammet fire og er fremdeles fornøyd med brystene mine. Bruker B-cup og er normalvektig. Trener mye, så jeg har god brystmusklatur. Dette "løfter" litt, men gjør ingenting i fohold til konsistensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det tror ikke jeg skulle være noe problem.. amming er jo bare positivt! du forbrenner jo kalorier som bare det! jeg gleder meg til å amme jeg, å ser fram til den kosen med jenta mi=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forandret seg ikke, bortsett fra noen få strekkmerker på slutten av graviditeten. Hvis man får veldig tunge pupper, gjør sikkert en god bh nytten mot hengepupper. Og får man det, hadde en sikkert fått det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendisene har så mage barnepassere at det er praktisk med flaske til disse, pluss at jeg tror at de ikke gidder å streve så fryktelig mye......Generaliserte litt der, men det føles herlig av og til i mitt hormonland. Ellers er det ikke så vanlig i f.eks Frankrike å amme, vi her i Norge ligger faktisk på topp i amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er det mest normale i Norge, mens kjendiser, som ofte er amerikanere (eller preget av den kulturen), synes ikke dette er så normalt. Noen synes til og med at det ekkelt. Du kan risikere å få slengt bemerkninger etter deg dersom du ammer på et offentlig sted i USA, og det motsatte i Norge. Les mer fatabøker og litt mindre pop-stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser MANGE faktabøker, men koser meg med sladderblader også... ser ikke hva dette har med spml til hovedinnlegger å gjøre? Uansett, lillekny 20.09, du har nok rett i at amerikanere generelt ikke ammer like mye som nordmenn, selv om de fleste amerikanere jeg kjenner har ammet minst 9 mnd, og opp til 19 mnd (vi bor i USA, og datteren min tilhører en lekegruppe for barn under 2 år, så jeg treffer mange mødre!). Vel og merke liker de ikke å amme offentlig, men jeg ammet offentlig til hun var 14 mnd, og fikk ikke en eneste bemerkning slengt etter meg!! Om folk her er imot det, så holder de det for seg selv!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på at amming styrker immunforsvaret til barnet i lang tid fremover (resten av livet??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...