Gå til innhold

B-streptokokker??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det er ikke farlig så lenge streptokokkene ikke blomstrer opp under svangerskapet. 30% av alle kvinner har dette i sin normale bakterieflora. Kan være farlig for barnet om de blomstrer opp og det ikke blir gitt pencilin ved fødsel. Er ganske stor sjanse for at barnet blir smittet ved fødsel. Verste utfall er at barnet dør. Testing er helt ukomplisert og ikke ekkelt. Jeg tok det forrige uke, og venter på svar. En av mine beste venninner mistet for 1 år siden i dag sin lille baby 48 før fødsel pga av dette. Så sjekk dere. Mange leger vet ikke noe om dette. Snakk også med jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Jeg hadde det sist svangerskap , Men hviste ikke om det selv. Ble funnet ut noen timer etter fødsel pga at jeg hadde en følese at det var noe galt. og barne pustet rart. Det ble tatt en blod prøve av barne. Som hviste at hun var syk. Etter en stund fant de ut at hun hadde strptokokker B. Fikk Pencelin behandling. Vi hviste ikke om hun kom til og over leve de første dagene. Det gikk bra. I dag er hun 6 år. Jeg får opp følging i denne gravideten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om å bli testet for dette hos legen i dag, men han var ikke interessert i å gjennomføre denen testen nå. Jeg skal likevel få en test (lovet han) før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

dette har vært debattert opp og ned og i mente tidligere. Siden det tipses om over er ikke helt korrekt med tanke på dagens viten (som er svært mangelfull). Jeg anbefaler deg å søke på GBS på Forum (øverst til venstre på siden) for å lese det som har vært skrevet før.

 

Moralen, kort fortalt, er at vi godt kan teste for GBS, men det er ingenting vi kan gjøre for å utrydde bakteriene etter de er påvist, og testen fører derfor bare til frykt. Dersom du ender opp med en for tidlig fødsel, vil du kunne få antibiotika som midlertidig fjerner bakteriene og derfor minsker smitterisiko til babyen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...