Gå til innhold

Får dere mennene deres til å handle matkicket deres ?


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Leser overalt at nå har de sendte gubbene sine ut for å handle dittt og datt som de plutselig har fått for seg å spise - og må ut igjen om det er feil. Jeg forstår veldig godt dem som er skikkelig kvalm og dårlig og ikke kan bevege seg uten å bli dårlig - og alle luktene i butikken etc. Og dem som har bekkenløsning.

 

Nå tviler jeg ikke på at gubben min hadde hatt gidda til det - fordi han tilbyr seg til veldig masse, men jeg kommer ikke på den tanken å sende han ut for noe som JEG har lyst på.

Og så lenge jeg faktisk er oppegående så drar jeg enten selv eller så drar vi begge to.

Vi får se når jeg begynner å få mage og kanskje sliter litt mer, men regner med at jeg drar selv når jeg får et kick eller som vi pleier - dra sammen og gjøre ting...

 

Det er det inntrykket jeg har hatt om gravide tidligere - å sende mannen ut i hytt og pine for å kjøpe diverse matvarer, men nå når jeg er det - så har jeg ikke i tankene å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om de fleste sender ut mennene for å kjøpe mat...

Mener ikke at dem TVINGER dem......

Kom bare plutselig på det etter å ha lest noen innlegg her på BIM, at de gangene jeg har fått et kick etter å ha lest noe som noen sitter og spiser - så hopper jeg i bilen og handler det.....At jeg faktisk ikke har spurt gubben om han kan kjøre og handle det for meg. Fordi han dessverre må gjøre masse andre ting for meg pga. ryggen.

 

Men satser på at det blir større sjanse for at jeg må be ham når jeg får større mage - at det ikke blir så lett å hoppe i bilen og sprette inni butikken.

 

Men hvis anonym skal bli provosert og legge inn sure kommentarer så ønsker jeg heller at du skal holde deg borte fra enten innlegget mitt eller BIM - hvis du har en sur dag......

 

Jeg legger aldri inn innlegg for å provosere negativt - hvis du kjenner til meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hebbie:)

Ja, jeg er en av de som faktisk kan gjøre det ja:)

Men mest fordi at dørstokken er så høy når jeg har benka meg til i sofa`n etter jobb.

Jeg tvinger`n selvfølgelig ikke, men jeg har mitt helt spesielle blikk som jeg i mitt lille hode trur han faller for...;)

Det hører også med til historien at jeg ikke har fått dilla på noe enda, så han springer ikke som en gal på butikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar en spansk av og til - med at jeg fikk så lyst på noe hmmm....

hørtes det ikke godt ut ?? hint hint....

Og med det matvraket av en mann er ikke vanskelig å friste - og venter jeg lenge nok så begynner han å tenke på det og mååå ha det.

Så da blir jeg med - for da får jeg god samvittighet siden jeg egentlig lurte ham til å tenke på den maten ;op

 

Jeg har heller ikke fått særlig dilla på noe - som jeg mååå ha.

Er noen ting jeg synes smakte utrolig godt, men tenker ikke på det hele tiden. Hadde håpet på det - siden venninnene mine snakker om ting som dem var sååå hekta på.....jeg venter enda ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter jeg også!

Men om jeg får dilla på noe håper jeg for gudsskyld at det er noe jeg ken spise myyyyyye av, altså noe som er sunt, å ikke legger seg så fort på rumpa!!!

Vist ikke, kan det utebli for min del ja:)

Er så sinnsykt sulten av og til, at det føles som jeg er en innhul sjokoladenisse!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror årsaken til at mange ber mennene løpe og kjøpe, er at slike rare lyster ofte kommer snikende sent på kvelden, og har man da barn fra før som ligger og sover - så er det bare en som kan gå i butikken.

Jeg ville spurt mannen min hvis jeg måtte ha spagetti kl. 22.30 for eks. - og han ville mer enn gjerne løpt ;-)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ingen slike lyster, han lå klar og ventet på at jeg skulle kreve jordbær midt på vinteren og milk-shake midt på natta, men det kom aldri- så han var faktisk litt skuffet !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om man kan kalle det en dille, men jeg har fått mer smak for saftige frukter etter jeg ble gravid.

Kjøper gjerne med meg mango, melon og appelsiner....er skikkelig digg. Så jeg håpet på at det skulle være dilla mi, men jeg forstår at dille er noe man kanskje må ha hele tiden og er til enhver tid i kjøleskapet.

Jeg har som regel noe slik frukt, men kan lett glemme det bort.

 

Har hatt noen dager i det siste der jeg plutselig har blitt svimmel og kvalm og måååå ha mat, enda jeg spiste noe for 1 time siden ??

Skal ikke være lett nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drar ikke om jeg prøver å tvinge ham en gang. Er det noe jeg får lyst på etter at han har kommet hjem for dagen, kan jeg bare ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A ha !!!

takk for det svaret. Det tenkte jeg faktisk ikke på !! Dumme meg..

Har ikke barn fra før og har jo den friheten med å stikke ut uten å tenke.

 

Men ja.....kicket har som regel kommet sent på kvelden - helst når alt er stengt ??!! Skikkelig kult å ha følelsen av å måtte ha akkurat den maten ellers så kan man glemme å prøve å legge seg....

 

Hahaha....så søtt at han var alltid beredt :o)

Gubben min synes at jeg ikke har fått rare matkick enda - spesielt snopekick....kommer nok ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du ikke den at han er faktisk en av grunnene til at du er i den situasjonen ;op heheehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første sv.skap så merka jeg faktisk ikke at jeg hadde dilla på noe i det hele tatt, ikke før etter jeg hadde fått pia mi,

og tenkte på det i ettertid...

Jeg spiste nemlig knekkebrød(-lyst vel og merke, da det ikke var så stort fokus på grønt og grovt den gangen) med nisterull til hvert måltid....

Har ikke spist det siden, og klarer ikke tanken på å prøve nisterull heller.

Men jeg er vel mer oppsatt på det denne gangen, å tenker mer på hva jeg putter i munnen, så det kan da umulig gå meg hus forbi?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noe i det !

Jeg går og ser om det kan være en dille - at det kanskje faller bort.

En dille er kanskje at man ikke merker det, men bare automatisk spiser det hele tiden....

Har begynt å spise mye baconost på tube - ikke bra !! Spesielt siden det er en gigantisk tube fra Sverige - ser jo ikke mindre teit når jeg sitter på jobb og skviser på DEN store tuben alene ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den funker ikke på ham:-) Han gjennomskuer absolutt ALT. Dessuten vet han at jeg er redd for å legge på meg like mye som sist, så når jeg bønnfaller ham, og surmuler om at jeg må ha sjokolade så er han irriterende standhaftig. Han kan kjøpe nesten alt jeg ber ham om på vei hjem. Men når han vel er hjemme, rikker han seg ikke en centimeter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe...pass på å sende en handleliste over ting du kanskje muligens skulle trenge eller ha lyst på senere ;op

 

Det er surt å dra ut igjen når man nettopp har kommet hjem...

Kanskje du klarer å lure litt skjult skjokolade på lista - som er så lang at han bare strener rundt og kaster ting i kurven som står på lista. Har liksom ikke tid å sjekke hva det er ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!

Synes jeg ser det for meg!

Men akkurat i det jeg leste det, så jeg for meg en bittebitte liten hebbie, med tuben under armen som skvisa febrilsk..Hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt jeg... Først av anonym som gidder å bruke tid på å legge inn et svar. tenk tanken bare du...

Og så til hebbie som lurer på om hun snart får dilla!!! Og planlegger hvordan hun skal få husbonden til å kjøre og kjøpe... "Ler"

Jeg går hjemme sykemeldt for jeg får ikke jobbe i svangerskapet, så her i huset har det blitt omvendt, han har riktinok ikke noen dilla da, men vekta hans stiger nesten i takt med min... Haha..

Siden jeg går hjemme er det jeg som handler også.. Men alle mine venner har sagt at blir det streik eller krig så flytter de inn til meg.. Er egentlig et hamster.. Neida, men frysrern er full, og kjølerom pluss kjøleskap er også fylt opp.. Mangler ikke mye kan man si... Men da kan mannen min glimre til med: Har du ikke kjøpt... og ... osv...

da ler jeg bare, og sier at varenekommer ikke inn på de respektive stedene av seg selv... Kanskje jeg skal slutte å handle og se hva som skjer? Min dille er is.. Så hvis jeg eksploderer eller noe for noen ting...

Så sier mannen min eller de to sønnene mine.. Gå å ta deg en is du mor... det hjelper... Haha Kos dere alle sammen, med eller uten dille eller menn som handler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta til husbonden ;o) stiger i takt med min også....han fråtser i mat, mens jeg spiser normalt.....hmmmm.....hvem var gravid ??

 

Er søtt når sønnene har plukket opp den reddende setning med at du burde ta deg en is - fordi det hjelper :o) hahahaha.....

Hvem kan bli sint da ??? Når hjerteknuserne tilbyr deg is :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min tilbyr seg det hele tiden, men iom at jeg har bekkenløsning blir han nødt til å gjøre så mye mer husarbeid og bæring, så jeg er redd for å tøye strikken for langt. Stakkaren våkner tilogmed bekymret om jeg bare står opp for å gå på do om natta, og avlyste en guttetur han hadde gleda seg til fordi han var redd for at jeg ikke kom til å få handla eller kommet meg til legen aleine:)

 

Enkelte menn føler seg nok litt mer "mann" om har får ta vare på dama og skaffa mat når hun er gravid. Tror nok de fleste legger litt opp til det selv:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei akkurat, jeg er ei glajente, men on off knappen virker godt denne gangen kan man si... Men du vet når jeg eksploderer og ingen gjør mine til at jeg skal vinne diskusjonen i det hele tatt, men at 7 og 8 åringen tilbyr meg is. da er det kort vei fra ekslosjon til latter...

ps. Sønnen min på sju kommed en glitter melding forrige helg han hadde en kompis for å ligge over til seg. De var så hjelpsomme, så jeg spurte om han hadde lyst il å flytte inn til oss på spøk... Da sier sønnen min.. DET er livet det... Å bo til mamman min.... Sukk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er førstegang for oss begge så han har sikkert lyst å føle seg som en "gravid" mann som må passe på den gravide dama si, men den tid kommer nok ;op

Så jeg får spare ham så lenge jeg kan ....hehehe.....

 

Så søtt at mannen din tenker sååå mye på deg og vil tilrettelegge ting for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle trenger jeg ikke å mase eller tvinge gubben.. Han spør meg sikkert 100 ganger om dagen om det er noe han skal stikke å kjøpe til meg ;) så jeg er ganske heldig der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...