Gå til innhold

mann på fylla..........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sitter her oppgitt og utslitt. har en mann som er glad i pils og alt som hører med det, er selv det "til vanlig", men er gravid i 6 mnd. det jeg ikke forstår er at han ikke roer seg ned noen nivå, han må fortsatt gå ut hver helg, og da drikke til han nesten stuper, hvor jeg da blir lei meg og iritert og hvor vi har samme diskusjon hver morgen etter, at han må skjerpe seg, og han er enig, men det skjer ikke... har nå holdt på med det samme mønsteret i 6 måneder og jeg tror jeg blir gal..... prøver å fortelle han at vi jo er to om dette, og at han snart må begynne å oppføre seg etter alderen, han er 30, men jeg føler at det går inn og ut i samme åndedrag. syntes han er latterlig barnslig... det er ikke det at vi ikke skal gå ut i det hele tatt, men hva med å drikke mindre, så man faktisk husker at man har kommet hjem... eller ikke sovner på do... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, gir snart opp, har ikke overskudd til å krangle eller "kjempe" lenger.. hvordan blir det når babyen kommer da??

stort hjertesukk fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme problem her :-( Han er 40. Han drikker også med en gang han har sjangsen, ikke bare helgene :-(

Er IKKE noe særlig!!!!!!!!!!

Ønsker deg lykke til og håper at det vil endre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hyggelig for dere, det er sikkert. Har hatt det samme problemet selv, det var derfor det forholdet gikk dukken. Var ikke gravid eller hadde barn på det tidspunktet, men vanskelig likevel.

 

Har ikke noen trøstende ord å komme med, desverre tror jeg dere må innse at de ikke kommer til å slutte med drikkingen.

 

Beklager, men det er hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du han kanskje har et alkoholproblem? Eller er det bare at han turer frem og ikke skjønner at livet nå endrer seg?

Du kan foreksempel prøve å planlegge dine helger i god tid, og eventuelt reise bort, møte felles venner, be hjem venner til middag, med moderat vinservering. Kanskje prøve å ikke informere eller innkludere han.. I tilfelle kan du jo prøve å foreslå at dere kunne finni på noe sammen i helga. Han svarer deg helt sikkert ikke siden han harlyst på en rundepå byen. Når han ser hvor trivelig du har det, og føler seg litt ekskludert kommer han og muligens tar dette opp med deg!

Fortell han da at det har du prøvd ei stund.

Hvid ikke dette endrer seg etter dere har fått barn, kan du planlegge dine kvelder som en selvfølge slik som han gjør. Ogmå sitte igjen med bebisen, da finner han fort ut at dette er drøyt.. Tror og håper jeg da.

Når ord ikke strekker til gjørgjerne handling det!!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis prøvd overtalelses og kranglelinja - nå er det på tide å sette kraft bak ordene. Legg andre planer for helgen, gjør kjekke ting som foreslått over her, og fortell ham at hvis han er interessert i å ha et forhold til deg og barnet fremover, så kan han gjerne være med. Hvis ikke han skjerper seg er det en stor fare for at han ikke vil takle det å få et barn sammen med deg (men det er jo lov å håpe). Jeg ville sluttet å krangle, men bare forklart ham at hvis han ikke klarer å vise vilje til å endre vanene sine, så er det ikke mye fremtid for dere. Kanskje han da skjønner alvoret? Legg selv planer for hva du/dere skal gjøre i helgene, så ser du raskt hvor motivert han er.... Ultimatum har en tendens til å funke - det er ihvertfall min erfaring. Og hvis ikke - ja da er han faktisk ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være optimistisk og tro at han blir litt mer voksen så fort han får en liten baby i armene med beskjed om at denne er hans ansvar å oppdra. Kjenner andre 30 år gamle fjortiser som har tatt seg i nakken så fort barnet har kommet. Spør hva han ville syntes hvis du gjorde det samme når barnet er ute. Han ville nok syntes at du er en dårlig mor og etterhvert finne ut at det gjør ham til en tenmmelig dårlig far. Du kan vel også fortelle om en av mine bekjente: Mannen hennes var på byen når hun fødte 3 uker før termin og gikk glipp av fødselen fordi han var full. Det har svidd litt for ham i ettertid. Særlig siden det var faren hans hun ringte for å få skyss til sjukehuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min var også ute i går, kom hjem halv fire i natt og hadde glemt at vi skulle på ultralyd i dag... Han var ganske sjaber i dag tidlig, men jeg sa at han kunne bare glemme å være trøtt og dårlig på ultralyden! Vet dere hva han presterte å si rett etter at vi ble gravide da? "Etter at ungen kommer, kan jeg bare dra på fest annahver helg da kanskje?" Hallo! Jeg skal da ikke sitte hjemme alene med ungen så ofte... Men jeg trur kanskje de skjønner litt mer etter at ungen har kommet, vi får satse på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilegge no på denne tråden her jeg.. Skal ikke ta mennene så mye i forsvar, men det er ikke så mye som forandrer seg til de før barnet er født..de har kanskje ikke noen pappafølelse enda... Men for dere som er førstegangs så kommer det til å bli bedre etter fødselen... det er jeg overbevist om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har definitivt et stort alkoholproblem. Å feste hver helg, og nesten alltid drikke til man stuper - det mener jeg ikke bare er det at farsskapet ennå ikke har gått opp for ham. Når man er i slutten av tenåra er dette mer "normal" adferd, men når man fortsetter slik til man er 30? Han trenger Faren min er fortsatt der, men han jeg var sammen med kom seg gjennom det, vel og merke mange år at det ble slutt. Vet ikke hva mer jeg skal si til deg, enn at jeg føler med deg og ønsker det lykke til. Du må nesten ta et valg; vil du satse på ham og hjelpe ham har du en helv... jobb foran deg. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han fester som om han har fanden i hælene! Har dere pleid å feste sånn hver helg begge to før du ble gravid, eller har han økt festefrekvensen etter at du ble gravid? Selvsagt skal man ikke visne sosialt fordi man venter barn/blir foreldre, men man bør bli voksen etterhvert. Fortsetter han sånn som dette når barnet kommer, så hadde det vært kroken på døren for min del..

Men de har en merkelig tendens til å bli bråvoksen når de blir pappa, lykke til videre uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde ikke jeg funnet meg i. Når skal dere være kjærester da? Når han sover mens du er våken og er på topp når du må sove? Samboere bør forsøke å ha noenlunde samme døgnrytme har jeg erfart.

Hadde nok satt noen ultimatum, evt alliert meg med svigermor :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som det der var eksen min også.. Han var litt over 30 og jeg en del år yngre, men jeg var den eneste som syns det der var altfor slitsomt.. Hver helg, flere dager på rad, skulle de ut og feste. Å måtte støtte opp om en drita type på vei hjem er IKKE gøy! Særlig ikke når det er hele tida og ikke bare av og til. Det tok slutt det forholdet, da vi ikke var helt samstemte om hvordan vi skulle bruke tiden vår..

 

Jeg mener min eks hadde et problem, enten med alkohol eller at han ble eldre...

Tror ikke jeg hadde turt å fått barn med ham hvertfall. Nå slipper jeg jo det da:)

 

Lykke til og håper ikke det går slik for dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen råd. men jeg tror ikke det handler om et alkohol problem. heller om en mann som har hatt for vane og feste hver helg, i mange år. som trenger å forstå at han har andre forpliktelser og ansvar nå selv om ikke barnet erfødt enda, må han ta asvar. noen menn later som de forstår men vill ikke vokse opp.

 

men da må du vise han at du ikke gotar dette. han er nødt til å høre nå. gjør avtaler om hvilke helger han får drikke hvilke helger som dere skal bruke sammen og hvilke som er dine ( vilket ikke betyr at han er fri til å feste for hvis du vil bruke din helg sammen med hann eller på annen måte inkluderer han, kan han ikke feste) men husk ingen reel uten unntak, han skal ikke kontrolleres da går han, det ville du å gjort.

 

sett dere ned med godt humør og planlegg sammen noe som vil funere for dere begge, lag regler for nå og for når barnet er født. ikke krangl om dette, da når dere ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil helst ikke at jeg skal være med på byen, syns jeg er "kjedelig" som edru! Han var ikke så mye på byen før, kanskje bare en dag av helgene! Mens han nå drikker bare han har fri, men går ikke ut så lenge det ikke er helg! SISTE året før jeg bli gravid, var jeg sjelden ute selv, blir jo lei av mye festing til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikken hans for å bli bundet når babyen kommer, kanskje. Du får si til han at livet ikke er slutt når barnet kommer, og at anledningen til å gå ut en tur fortsatt vil være der....

Kan dere ikke dra bort noen helger bare dere 2 nå da, så blir ikke fristelsen til å dra på byen så stor. Ei helg på ei hytte, storby-weekend etc... Koster jo ikke så mye mer enn ei kanonhelg på byen i Norge det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil neppe det! Er ikke helt "han" å dra på no hytte :-( Må ha folk rundt seg sier han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...