Gå til innhold

Sykmeldt i ferien


overtids eng0806

Anbefalte innlegg

Hei dere ! Sitter her å prøver å finne noe på web om rettigheter når man blir sykmeldt i ferien. Er 100 % sykmeldt nå og vil trolig være det frem til termin i aug. Skal egentlig ha ferie i juli, men hvis jeg blir sykmeldt da har jeg ikke krav på å ha ferien tilgode da betalt?

Ringte lønnskontoret der jeg jobber i dag, og de sa at siden vikariatet mitt går ut så får jeg ikke de ferieukene tilgode da de ikke trekker meg for ferie. Hva betyr det? Skjønte ingen ting da jeg snakka med den dama. Når de ikke trekker meg for ferie vil det da si at jeg får feriepenger som er opptjent fra i fjor + vanlig lønn( dvs full lønn for den mnd jeg egentlig skulle hatt ferie) SKjønner dere hva jeg mener?

Noen som kan oppklare dette for meg. ble sikkert litt rotete dette her men...

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på å få enten ferien utbetalt, eller få flyttet feriedagene til en senere anledning, som feks å flytte alle ukene til neste år. Det kan ingen nekte deg så lenge grunnen til at du flytter ferien er at du er sykmeldt. Men siden du har et vikariet, så skal du kanskje ikke jobbe der neste år ( når perm er utgått)?

 

Da har du krav på feriepenger ( for det er penger opptjent fra ifjor) + lønn for den måneden du egentlig skulle ha hatt ferie ja. Helt rett. Jobben din får refundert penger fra trygdekontoret den måneden du er sykmeldt, og det er de pengene de betaler lønna de med. De skal du m.a.o. ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...