Gå til innhold

Nå har jeg byttet fastlege, fy søren for en dustelege jeg har gått til!


Klara77

Anbefalte innlegg

I går opplevde jeg "siste dråpen" hos legen min, og nå har jeg byttet! Har vært veldig, veldig kvalm, selvom jeg sjelden har kastet opp lite. Har hatt skikkelig dårlig samvittighet hver gang jeg har gått ut av legekontoret med ny sykemelding, enda jeg har prøvd å fortelle henne at jeg ønsker å jobbe og er veldig samvittighetsfull, jeg får det bare ikke til. Hun har likevel fått meg til å føle meg som en snylter, og fikk vel bekreftelsen på dette i går da jeg spurte om kvalmestillende medisiner. Da sa hun klart og tydelig (og lite hyggelig) i fra om at det gir man bare til de som kaster opp og ikke til sånne som "bare er litt kvalme". Så da jeg lå to måneder på sofaen og ikke kunne røre en finger uten å brekke meg var jeg altså "bare litt kvalm"!

 

Heldigvis er jeg mye bedre enn dette nå, men klarer fortsatt ikke å jobbe mer enn 50 %.

 

Dette var siste ting i en lang rekke forhold ved denne legen som har vært kritikkverdige og slurvete, og jeg setter aldri mine ben der igjen! Begynte å grine med en gang jeg var ute av legekontoret, så vidt jeg vet er det ikke meningen at man skal føle seg sånn av å gå til kontroll!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du helt rett i!! Det var bra du byttet lege! Har tenkt å bytte selv... Tror ikke legen min vet helt hva han driver med! Var hos han på grunn av en del kynnere og han ringte for å bestille time til meg på sykehuset. Da spurte de han om han hadde tatt en urinprøve av meg.. Han sa: Å nei, det har jeg glemt, kanskje greit å gjøre det! Så sa han til meg at jeg måtte gå på do å ta den. Jeg sa at jeg ikke visste om jeg fikk ut noe for jeg hadde vært på do rett før jeg kom inn til han men skulle gjøre mitt beste! Da lo han bare teit og sa: Nå vet du vel at det er veldig viktig med urin på kontroller!!! Dust altså, var jo han som hadde glemt det helt fra starten!! He he:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan låne min lege, han er verdens beste!!!! han har selv 7(!) barn, og graviditeter er det mest spennende som finnes! han tar seg alltid god tid til pasienten, så du kan regne med at han er forsinket, men når han tar seg like god tid til deg er det verdt å vente på han. han mener at man skal kose seg med graviditeten, og gir deg gjerne en sykmelding uten at du skal få dårlig samvittighet for det, enda du kanskje bare trenger å hvile litt. veldig forståelsesfull, og han husker deg fra hver gang. har vært borti leger som aldri husker deg, enda du var der for en uke siden.... synes det er veldig lite personlig... de kan jo bare se på dataen at du har vært der før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fastlege som aldri husker hva jeg heter, selv om han har slått meg opp på dataen før han kaller meg inn. Men navnet til mora mi, det kan han! Så hver gang jeg er der har jeg fått hennes navn.. det er litt irriterende i lengden., husker han hennes kan han da vel huske mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg har også en slem lege:( hvis noen veit om noen snille leger på oslo's vestkant, så hyl ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv veldig fornøyd med Dr. Tobiassen på Torshov helsesenter. Har ikke hatt noen plager nå i svangerskapet, men han har vært veldig forståelsesfull før når det har vært noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg akkurat en sån duste lege som du beskriver Klara 77,

byttet lege i går.

 

i begynnelsen av svangerskapet var jeg veldig svimmel og kvalm, og begynte å bli utbrent,(har bestandig vært en person som presser kroppen min til den ikke vil mer, men tilater det ikke nå som jeg er gravid)

 

når jeg har spurt om å få ej sykemelling så har han sagt" hva skal jeg gjøre med det???" ganske kvast til meg, eller

" jeg kan da bare bruke egenmellingene mine"

 

blir så sint og lej av den legen, har mange ganger brast i gråt når jeg har kommet ut av kontoret.

ER IKKE SÅNN DET SKAL VÆRE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: bytt, bytt, bytt, bytt!!!

Det er så enkelt og dere slipper å plages unødig med idiotleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...