Gå til innhold

Vanlig med vondt i ryggen?


Har 2

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 uker nå. I noen uker nå har jeg merket at jeg får vondt i korsryggen/halebeinet når jeg sitter mye. Har ikke vondt andre steder i bekkenet eller noe, men blir liksom veldig øm nederst i ryggraden. Merket det ekstra godt da jeg begynte å jobbe igjen 100% etter sykmeldinger pga. kvalme.

 

Jeg synes det er litt tidlig? Flere med erfaring? Har noen ide til hva man kan gjøre, sittestillinger etc? Det hjelper for meg å tene, gå tur etc, dsa merker jeg ingenting. Snålt. Kanskje det er den ensformige datastillingen jeg ikke tåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt normalt!

 

De fleste gravide opplever å få vondt ryggen og spes. korsryggen.

det kan også være beg. til bekkenløsning (du trenger ikke å få veldig store plager).

 

Tenk på alt som skjer inni kroppen, ikke rart at kroppen endrer litt holdning og fasong, så det påvirker nok ryggen tidligere enn det man skulle tro. Jeg har hatt vondt i korsryggen hele tiden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme problemet, jeg. Er 17 uker og sitter foran dataen hele dagen og blir fryktelig sliten i ryggen ca halvveis i arbeidsdagen. Vil jo ikke sutre, men fortsetter dette vurderer jeg en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjelper nok å være i beveglese. De største grunnene til at bekkenløsning er så vanlig i norge er den kalde lange vinteren hvor vi går så anspent for å ikke falle, og stillesittende arbeid. det sa min jordmor iallefall. Og det tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at det er fler;-) og at det ikke trenger å være eggeløsning...

Nå er det snart sommerferie på meg, men tenker at det kan være aktuelt å be om justerbar pult på jobben slik at jeg kan stå litt innimellom. Eventuelt om de har noen andre kontorstoler også slik at man får variert litt. Kan ta med madrass ogh litte på gulvet etterhvert;-)

Lykke til dere andre også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor jeg noen dager går mye og andre dager sitter mye. Merker at jeg blir stivere i ryggen de dagene jeg sitter mye. Synes det har blitt bedre etter jeg begynte å sykle til jobb og gå lengre turer hver dag (det hjelper med litt varmt vær ja). Men man skal også passe på å hvile godt innimellom. Ikke tro at man skal klare alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik har jeg også hatt det fra uke 15- 16 og jeg har også stillesittende kontorarbeid. Har fått påvist bekkenløsning og er sykemeldt slik at jeg jobber halve dager og det hjelper. Har også begynt med bassengtrening og prøver å være fysisk aktiv ellers. Det verste er å sitte eller ligge lenge, da stivner det helt. Be legen om å teste deg for det kan være begynnende bekkenløsning og jo før du begynner med tiltak mot det, jo bedre. Ta hensyn til deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som dette er veldig vanlig ja...

 

Har selv datajobb og rører lite på meg i løpet av dagen. Ca klokka 11-12 begynner det å kjennes i ryggen, klokka 14 er det nærmest uutholdelig. Har blitt værre de siste ukene, og jeg må nok få med fysioterapi ihvertfall!

 

Men jeg hadde dette sist jeg var gravid også, men da jobbet jeg bare 50%, nå i 100% er det værre. Og jeg er bare i uke 13!

 

Vi får bare "keep our eye on the prize" og holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...