Gå til innhold

Når kjente dere liv første gang (1.gangsfødende)?


♡ Bella- nr2 i desember♡

Anbefalte innlegg

 

Er så spent på når jeg kan begynne å kjenne etter disse boblene, eller fiskehalene som det snakkes om.

 

Er 14 uker idag. Noen som har kjent noe så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror jeg kjente det i uke 15, men så kom det ikke skikkelig før i uke 17 ca..

Utrolig følelse.. gled deg;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg! det er jo ikke så lenge igjen til jeg kan kjenne det nå... ukene går liksom litt fortere når man har noe å se frem til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne de første bevegelserne rundt uke 18, før UL. Men de var veldig små og uregelmessige. Nå er jeg i uke 23-24 og kjenner hver dag, men ikke noe plagsamt, bare litt hyggelige hilsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjent det....Førr ett par uke sia første gang...Har termin 4 desember...Det e flere inne på desemberklubben som åsså har kjent det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 15 tror jeg det var :-) Men kun små boblinger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi,det var tidlig, trodde ikke det var mulig jeg, da kan du jo bare ha vært 11- 12 uker på vei. hvordan føltes det ut?

 

Men du er kanskje 2. gangs? da vet jeg at man kan kjenne tidlig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei æ e førstegangs....

Kjennes ut som når kile på innsiden av magen, og kan åsså kjennes ut som en liten fisk som svømme der inne!

Kjempearti!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro! Heldig du da! Lykke til videre med sprelloppen i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det fra Uke 17 tror jeg.. Kjentes ut som sommerfuglvinger eller noe, helt forsiktig. Nå er det ikke sånn lenger(26+6)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg kjente nok liv for første gang rundt uke 19 eller 20 tror jeg.. Nå er jeg 24+4 og kjenner liv hver dag og mange ganger om dagene.. Så jeg har vist en aktiv jente inni magen hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Kjente de første små pirkingene i uke 12/13. Var veldig usikker til å begynne med, og det kunne gå dager mellom hver gang. Men etter hvert som det skjedde oftere og oftere ble jeg helt sikker på at dette var babyen:-) Har kjent liv hver dag siden uke 17, ca. Nå er det full fest og man kjenner det godt utenpå. Er 22+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først nå jeg er 18 uker på vei at jeg er helt sikker på at det er liv jeg kjenner. Men jeg har gått og lurt et par-tre uker allerede, har nok kjent liv før uten at jeg helt har trodd at det er det jeg kjenner!

 

Synes det verken kjennes ut som bobler eller fiskehaler, men rett og slett som bittesmå dunk eller "knepp". Kjenner det foreløpig bare når jeg slapper helt av selv, gjerne rett før jeg sovner eller rett etter jeg har våknet. Det er veldig rart og fantastisk flott på samme tid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke noe før 22+5 pga morkake som ligger på fremveggen. Det var ganske pes, for alle spurte om ikke jeg kjente noe og var bekymret og sånn. Men det er altså helt normalt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente noe første gang mellom uke 17 og 18 (ifølge UL jeg hadde en drøy uke senere og som flyttet terminen min en uke tilbake skal dette da ha vært mellom uke 16 og 17; noe som vel er i tidligste laget hos oss førstegangsfødende...). Legen min sa hun trodde det var det jeg hadde følt.

Det var akkurat som om noen strøk forsiktig med en rougebørste el på innsiden av magen. Snålt...

 

Det er imidlertid først den siste halvannen uken (jeg er nå 20+0) jeg har kjent bevegelser regelmessig. Nå er det de karakteristiske "boblene" som romstrerer. De er imidlertid IKKE til å forveksle med luftbobler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv et par ganger i uke 14, uten at jeg var helt overbevist om at det faktisk var babyen. I uke 15 var det første gang det ikke var noen tvil, og ikke lenge etter det begynte jeg å kjenne bevegelser daglig...

 

Nå er jeg i uke 27 med den lille gutten min, og han er helt propell sent om kvelden og tidlig om morgenen, - men bortsett fra at det ikke alltid er så lett å sove er det en utrolig deilig følelse å kjenne spark og bevegelser, og se hele magen bule ut først på ett sted så et annet, når han virkelig tar av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt sikker på at jeg kjente liv 16+1, men hadde nok kjent det ca en ukes tid før det. Var bare ikke helt sikker. Nå kjenner jeg liv hver dag flere ganger om dagen (er 18+1). Veldig betryggende og godt :) Gleder meg til UL i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mitt aktive lille knøtt første gang i uke 15, det var veldig forsiktig. Boble som sprekker passer best, synes jeg. Man må ligge å kjenne etter og tenke seg at det er noe som beveger seg i vann der inne :o) Pappa'n kjente det såvidt i uke 16...

 

Er nå uke 20+3 og våknet TIDLIG av at det sparket hardt. Måtte le, også. Fikk ikke sove igjen, selvom jeg til vanlig er et skikkelig B-menneske. Blir artig dette, kjenner at nurket vårt har klare perioder for søvn og våken....tror kick-boksing er tingen for denna her om noen år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv når jeg var 16+1, skikkelige dult fra lillemann i magen :) Ble flyttet tre dager på ul så var vel egentlig 15+5. Nå sparker han hver dag og masse, er deilig det! Er 19+4 nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjente det tidlig jeg også..uke 11 + 5 og er førstegangs :) er i uke 18 til torsdag, da er det også ul for første gang :) juhuuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...