Gå til innhold

Bekkenløsning nå alt?????????


Gjest

Anbefalte innlegg

Har term 03des (13+2) foreløpig. Og det stikker så fryktelig i korsryggen og akkurat der rompa går over til lår liksom.

 

Venter nr 2, men hadde ikke sånn med første mann. Er det ikke litt tidlig til at bekkenet skal beg å skrangle nå allerede???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er desverre noen som er uheldige nok til å få det tidlig. Jeg fikk det i uke 8 og et par måneder senere klarte jeg ikke å gå på jobb mer. Er stuck hjemme i enda noen måneder. (er 23 uker) Om du er heldig kan det jo hende at det bare er voksesmerter. (det var det de sa til meg, til tross for at jeg ikke klarte å gå mer enn et kvarter..)

Jeg synes du bør spørre legen og på denne siden: http://www.majorstuen-osteopati.no/frameset.html (trykk på "gode råd") her får du noen tips til hvordan du skal klare å gjøre ting likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det samme omtrent på den tiden jeg var like langt på vei som deg. Bekkenet stivnet i tillegg av, spesielt når jeg satt eller lå. Følte meg som en 90-åring når jeg reiste meg og gikk. Heldigvis ga det verste seg etter noen uker. Nå kjenner jeg det bare når jeg overanstrenger meg. Kanskje det går over for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det i uke 11.. desverre.. men da var det bare litt.. blir verre og verre..

men det er viktig å holde seg i bevegelse.. jeg kan ikke gå så mye, men sykle går fint..

så jeg sykler på treningssenterety 2 ganger pr uke i tilleg til ute.. også får du gratis fysio dersom det står på rekvisisjonen fra legen at du har bekken løsning..

 

jo før jo bedre,, jeg starta med en gang og fysio terapauten sa at dersom jeg ikke hadde trena og sånn kunne jeg antagelig ganga smartene med 100 allarede..

 

Dra til legen og få rekvisisjon. til fysio. det lønner seg :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det i uke 6!! Utrolig men sant. Snakket med fysioterapeut og jordmor om det og de har vært borti flere som oppdager at de er gravide ved at de har bl. Det er bare leger som fremdeles sier det er for tidlig, de har ikke skjønt at dette er hormonelt betinget og har ingenting med hvor langt du er på vei å gjøre.

 

Mitt råd er å begynne hos fysioterapeut så fort som mulig. Viktig å få info om hva du bør og ikke bør gjøre. Jeg skal feks ikke gjøre så mye, ikke trene, ikke gå turer, stort sett bare sitte og ligge (hurra, har det så morsomt!).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet hos meg i uke 9:( Begynte på baksiden og til jeg fikk time hos fysio (etter noen uker) "flyttet" smerter seg til framsiden...skambenet, eller i symfysen som det heter pent:) Sliter ordentlig, syns fysio heller ikke hjelper...det er utrolig vondt å bevege seg i det hele tatt..har vært sykmeldt i 3 måneder nå og 21+4 idag...legen har bedt meg bare ta det med ro, trøsten er at det går over etter fødselen, sier han:) Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lignende symptomer som deg rundt uke 13. Gikk til manuell terapeut som undersøkte meg og sa at bekkenet var stabilt og fint, og at det trolig kun er muskulært (ikke rart at musklene slår krøll på meg da jeg lå musestille på sofaen i to måneder og var superkvalm...). Så ikke sikkert at det er bekkenløsning du har, men det er absolutt mulig å få det så tidlig, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkuratt de samme symptonene som deg og legen min trodde det var isjas. Men nå er det så ømt når jeg går. Noen dager er verre enn andre.Vanskelig å snu seg i senga, for hofta vil ikke med liksom.

Da jeg var kontroll snakket jeg med legen min om dette og hun mente at jeg hadde fått bekkenløsning. Jeg tok opp det med isjas og hun mente at det kanskje hadde vært bekkenløsning fra starten. Isjas og bekkenløsning har veldig like symptoner..

 

Isjas fikk jeg allerede i 12 uker. Nå er jeg 24+4. Men jeg må røre på meg og, for orker ikke å sitte inne hver dag. Så jeg går små turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også veldig tidlig... Men ble ikke sykemeldt før i uke 17..

Er ikke sikkert det er bekkenløsning, men du bør ikke ta noen sjanser...

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 23. og kan ikke ta på sko eller strømper lenger. Håper ikke mange andre har like mye smerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...