Gå til innhold

Ekstremt vondt i korsryggen! Normalt?


mittlillegull

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig vondt i korsryggen. har hatt det i en uke nå, har kommet å gått. står og går hele dagen på jobb og jeg har som oftest kjent det hvis det har vært mye å gjøre på jobb, men nå etter en lang natts søvn så er det like ille. Pleier man å ha problemer med ryggen under sv.skap? eller er det Bekkenløsning som er på gang? er førstegangs så jeg aner ingen ting. bare at det ikke er noe gøy å møte en lang dag på jobben i dag. :( er forresten 21 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med korsryggen - har gjort det siden jeg ble gravid.

Tror det kommer av at jeg har hatt ryggproblemer fra før av og det har blitt forsterket av svangerskapet.

 

Du er jo langt på vei da, men kanskje en kiropraktor kan hjelpe deg. Snakk med legen eller JM - dem kan sikkert hjelpe deg. For det blir bare verre jo større og tyngre magen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like langt på vei som deg og sliter med akkurat det samme. Du har krav på å få lagt opp arbeidsdagen din slik at du holder ut en normal arb.dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kan av og til kjennes i ryggen..så ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå...ja hadde jeg bare kunnet fått lagt opp arbeidsdagen min i forhold til svangerskapet så hadde jeg vært glad. Men på jobben må man enten gi 150% og det går i hundre hele dagen, ellers får man bli hjemme. og blir man hjemme så skaper man et kaos for de som er på jobb for da må de andre ta dine kunder den dagen...ikke lett det der altså. men fortsetter ryggen slik har legen sagt at jeg må bli sykemeldt i hvertfall delvis. (hun prøvde forrige kontroll men jeg ville se hvordan det gikk....angrer litt nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fysioterapaut i dag pga ryggsmerter! Begynte sån smått rundt uke 20! Han skulle finne ut om ryggplagene var relatert til bekkenet! Han så med en gang at jeg hadde bekkenløsning. Har hatt vondt nede på "bollen" min en stund, og vondt når jeg skulle gå lengere strekninger. Så det kan være begynnelse på bekkenløsning!

Jeg viste ikke at det var det en gang :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed om å ikke gjøre ting i samme tempo som før!

Ta det mer med ro! Kan bli enda verre hvist man ikke lytter til kroppen sin! Gikk i full jobb frem til uke 24, skulle kanskje hørt på kroppen tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Det kan også være svangerskaps "isjas" eller noe sånt..,Jeg har slitt med smerter i korsryggen,rompa og litt nedover beina siden uke 10..

Gikk til legen da for jeg var livredd det skulle være bekkeløsning,men fikk bekreftet at det var sv.isjas...Det gjør forferdelig vondt og til mer aktivitet du er i til verre blir det...Jeg går nå sykemeldt pga dette og det er viktig at du lytter til kroppen din.Jeg ville ikke innse at jeg ikke hadde ett friskt svangerskap og det får du svi for...For å si det sånn,blir det verre blir det ikke bedre... Lykke til ihvertfall,lytt til kroppen din:-)

(jeg er forresten 16+2 nå...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...