Gå til innhold

Ultralyd( litt langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting jeg nå?

 

Var på ultralyd i dag og da fikk jeg beskjed om at jeg var 14-15 uker på vei og ikke 19,selv trodde jeg at jeg var 18. Hvordan går dette, da viste jo testen positiv før jeg hadde blitt gravid, og jeg ville tilfelle hatt en syklus på over 50 dager, mens jeg alltid har hatt 30. Hun som tok ultralyden hørte ikke på dette, og satt meg bare 3-4 uker tilbake, er ikke dette litt dumt i forhold til termindato, hvis jeg da naturlig går mer enn 2 uker over, og burde det ikke følges opp hvis babyen nesten ikke har vokst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om en ny ul neste gang du er hos legen din, så bestiller h*n det til deg. Har hørt at dette er et ganske vanlig fenomen, og at mange føler seg overkjørt av den som tar ul med tanke på termin. Dessutten er det jo viktig i forhold til slutten av svangerskapet. slik at du ikke blir gående altfor lenge på overtid uten oppfølging.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du skal forholde deg til din egen termin, og bestille en ny time.Du vet best, det er din kropp. Mange som har fått feil opplysninger når de har vært på ultralyd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med legen eller din JM. Du vet best selv når du ble gravid, Et avvik på noen dager går helt fint, men 4 uker var mye. Nok til at du bør få en ny vurdering mener nå jeg. Hva hadde de gjort hvis du hadde tatt graviditetstesten på legekontoret? Hadde de forskjøvet termin så mye da ogå?

Trøsten er at i de aller fleste tilfeller kommer babyen akkurat når den er klar for det selv :-) Faren er at man ikke blir vurdert som overtidig før etter 6 uker over mens-termin, noe som ikke er heldig for hverken mamma eller baby hvis h*n ikke vil ut av magen sånn helt uten videre. Men det er ytterst sjelden da. Men ta opp dette nå, for på slutten er man så sliten at man ikke orker å ta opp en eventuell kamp med autoritetene. Du er eksperten på din egen kropp!!!

Masse lykke til vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...