Gå til innhold

lurer på om jeg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal ta meg en tur på legevakta når sambo kommer hjem.... da jeg gikk hjem fra jobben fikk jeg innmari vondt nederst i magen, og litt på sidene. har aldri kjent det sånn før. det gikk over da jeg fikk slappet av litt, men babyen har sparket mindre enn vanlig i dag også.... det er bedre å dra en tur for mye til legen, enn å bare drite i det og tro at alt er bra hvis det ikke er det...? hva isåfall er rutinene på legevakta for "gravid vondter"?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jg vet ikke hv smertene kan være, men jeg synes at du skal ta en tur på legevakta. For som du sier, heller en gang for mye enn for lite. Jeg vet heller ikke rutinene på legevakta, men det får du vite når du ringer!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jeg ringe ned? kan jeg ikke bare dra ned (bor i oslo), og sette meg i køen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å gå en gang for mye en en gang for lite til legen. Håper alt er i orden da. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på vei er du? Jeg har hatt mye smerter i magen,hele svangerskapet så langt, er nå 20+4, har nå i tre dager hatt mye smerter nederst på høyre side. Tror ikke det er noe å bekymre seg for, det er jo mye som tøyer og strekker seg. Men det er klart man skal sjekke det om det blir veldig vondt, og man er bekymret. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 27 fullgåtte uker.... har ikke kjent dette før, så jeg blir litt bekymra. drar ned nå når sambo kommer hjem, bare for å skjekke det opp liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være lurt å sjekke det for sikkerhets skyld, men jeg tipper det skyldes sterke kynnere. Var selv plaget av dette i siste halvdel av forrige svangerskap. Spesielt hvis jeg var i mye fysisk aktivitet. Kynnere gir seg når en får slappet av.

Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at du er 27 uker på vei. Da ville jeg heller kontaktet fødeavdelingen. Tror det er de som har ansvaret for deg fra uke 24 (da de prøver å stoppe for tidlig fødsel/redde babyen...). Legene på fødeavd. har mye bedre kompetanse på graviditet enn allmennlegene på legevakta. Veldig betryggende å bli sjekket av spesialist - og er du heldig tar de ultralyd også. Vet om tilfeller av gravide med komplikasjoner som ikke har fått riktig hjelp på legevakta. Det er sikkert ikke noe farlig, men best å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologisk undersøkelse tar de nok, men ikke ultralyd, da blir du nok henvist til sykehuset om de har mistanke om at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...