Gå til innhold

Hjelp mot godtesug..??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt så godtesyk for tiden,det sliter og drar i meg etter smågodt,sjokolade og is...Huff!!!!Er det noen som har noen råd for å bli kvitt dette?Det er jo ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

desverre tror jeg det eneste er Jernvilje.. sett av 1 dag i uka til å fråtse og se fram i mot den feks.. hvis du spiser salat så ta på litt eple eddik.. det senker litt av søt behovet..

Vet det ikke er lett, men prøv å tenk at det sitter i hodet .. det er akkurat som de som sliter med å slutte å røyke( på et vis..he he)

ha lime/ sitron i drikke vannet ;)

 

Stå på!!

er sugen på is jeg og, men prøver å ikke stappe det i meg hver dag .. ikke noen unskyldning at jeg er gravid og kan spise hva jeg vil liksom..

det skal jo tross alt av igjen en gang også;)

men innimellom unner jeg meg en gullpinne eller no..det er jo viktig det og.. men bare man er bevisst på det og ikke stapper i seg hver dag tror jeg dt går bra;)

 

jobber med saken jeg og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var den viljen da...Har pakket i meg 3 snikersis i dag,nam,nam,,og får så dålig samvittighet etterpå!Har jo klart å slutte å røyke da i fjor,så må vel prøve å tvinge frem viljen!Har heldigvis ikke vært sånn helt siden jeg ble gravid,men kommet i de siste ukene.Håper jeg klarer å temme suget,ellers blir det et sliiiittt å få kiloene av etterpå.Vært heldig til nå,er i uke 23 lagt på meg 4 kg.Lurt med en dag i uken,det er jo tross alt begrenset hvor mye man kan spise på en dag uten å bli kvalm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk lettere å slutte å røyke enn å spise godt :-) Spiser is (en gang) og godteri hver dag, flere ganger om dagen :-) Men så kommer kg. etter det også :-) Jaja, "bare" litt over 3 mnd igjen så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er fler som har det slik!:)Ja,det var faktisk lettere å slutte å røyke..Heldigvis ikke så lenge igjen,skal ha 2.okt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et lite tips som funka for meg. I stede for å spise godteri når suget kommer, ta en banan, eller et eple. det er SÅ mye bedre, og det er sunt. i tillegg får du slukket den spiselysten for noen stunder=) håper det hjelper det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å kjøpe ny toliter med is så ofte som annenhver dag så klarte jeg å ta meg sammen... fryser applsinjuice eller fun light i sånne gammeldagse pinneis-former, eller kjører ublanda sukkerfri saft, litt vann og masse isbiter i blenderen til det blir slush... Spise frukt tar også bort søthungeren for en stund... Og å gi seg selv lørdagsfri og kunne nyte is og sjokolade uten dårlig samvittighet hjelper resten av uka...

 

Ellers er det vel bare å virkelig bestemme seg for å ta seg sammen, vet for meg selv at det bare er nesten umulig ;)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset,skal gå til innkjøp av div.god frukt:)Så x jeg fingrene for at det er søtt nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk bær da.. det er veldig godt med fruktsalat med masse jordbær, eple, blåbær, .. nam nam og masse annet..

jordbær med melk og "kunstig søtt" kan også brukes,,, ikke bra med for mye kunstig heller kanskje, men..

lykke til..

uke 23 og bare 4 kg.. jeg er i uke 22 og skal til veiing på torsdag.. hadde lagt på meg 4 kg når jeg gikk i uke 18 jeg.. og jeg spiser veldig sunt og trener masse.. så jeg er redd ;) og snop kun i helga.. men men .. det er vel individuellt det som alt annet .. spiser til og med mindre enn før .. men mer frukt da.. det er jo sukker i det også, selv om det er sunt sukker;) Banan er det forresten MØE kalorier i.. det er en av de værste fruktene faktisk.. som sjokolade..;) greit å huske på..

 

lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker en del smoothies og det hjelper. Drikker ofte en som dessert og da holder suget seg borte. Jeg bruker da yougurt, juice, frosne bær( skogsbær er best) og en banan. MMMMMM... deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smootisen skal jeg prøve:)Herved til innkjøp av frukt og bær,samt litt fun ligth til saft is-satser for fullt i morgen!Tusen takk,dere er snille:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk spist frukt istedet for snop, det hjelper som bare det...spesiellt grønne epler :P

jeg spiser litt snop også, men det er kun i helgene, men frukt er det beste...må prøve det, vannmelon jordbær mango ananas o.l får vann i munnen nå...og moreller! :P hadde det idag :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og drikke milkshake eller brødskiver med sjokoladepålegg når jeg får lyst på sjokolade, ikke så sundt det heller men det blir iallefall ikke så mye av det, så ender det jo som regel at jeg blir mett så jeg ikke har lyst på sjokolade mer. Ellers så spiser jeg frukt og grønnsaker og har alltid sitron i drikkevannet. Har også kjøpt moreller i dag å det var helt fantastisk!! Må innrømme at jeg er avhengig av Mr. freze saftiser. Av og til kan jeg spise 10 stk på rad. Men det blir vell litt som saft. Har ikke problemer med kiloene (heller det motsatte) men det er jo ikke sundt uansett, så jeg prøver og la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første man kan prøve er vann + fysisk aktivitet (merkelig nok synes jeg trening ofte "stabiliserer" søtsug og matbehov). Noen ganger er selvfølgelig sånne superfornuftige alternativer ikke nok, og da synes jeg det kan hjelpe med litt frukt eller en smoothie eller kanskje en brødskive med syltetøy. Ofte når jeg er fysen er jeg faktisk litt sulten, så det kan være lurt å spise litt skikkelig mat før man gir seg hen til lystene... MEN, selvfølgelig skal man unne seg litt ordentlig usunt godteri innimellom (hvis ikke blir man jo gal!!).

 

Og, et tips til: Min "sunne" variant av vafler med lite sukker og solsikkeolje i stedet for smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når godtesuget er der kan det være lurt å ta litt frukt slik som de andre anbefaler. Da får du raskt opp blodsukkeret og det er det kroppen higer etter når du får godtesug. Ellers får du kjøpt krom tabletter på helsekost som er et vidundermiddel mot godtesug! Kan ta det når man er gravid også. Tror det er 2 tabletter om dagen og godtesuget er så godt som borte på veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...