Gå til innhold

Dere som røyker enda...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Røyker dere mye?

 

Jeg har så sinnsykt dåelig samvittighet for dette- men jeg har nettopp vert gjennom en tøff tid med familien og røyken bare ble bedre og bedre. (Holdt meg da til 3-4 røyk daglig)

 

Er 18+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lengere enn deg og røyker fortsatt! Har veldig dårlig samvittighet :-( Røyker kanskje fra 1-10 om dagen! Kommer ann på situasjonene jeg er oppi om dagen! Går i barclay da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå blir det sikkert ramaskrik her inne, husker det da jeg var gravid med førstemann, nevnte du røyk så tok folk helt av, hormonene flyr villt her inne da...

 

Sluttet å røyke da jeg ble gravid med førstemann og etter den forbanna tøffe tiden har jeg aldri dømt noen som ikke klarer å slutte under graviditeten. Noe av det tøffeste jeg har gjort! Med alle plager og hormoner fikk jeg ti ganger mer lyst på røyk enn ellers! Heldigvis var det for meg ikke et spørsmål om jeg skulle slutte men når, så ga meg selv ikke noe valg der. Men brukte ca to uker på å slutte og hver røyk var et mareritt!! Hadde så dårlig samvittighet! Er jo også så utrolig pessimist og trodde ikke jeg av alle skulle være så heldig å få et velskapt barn, og da skulle jeg i hvert fall ha gjort mitt for at ting skulle gå bra.

 

Synes veldig synd på derer som sliter med dette under graviditeten, den dårlige samvittigheten tærer på! Prøv å les Alan Carr sin bok den er veldig bra!

 

LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja :( Me to...

 

Prøver alt eg kan å begrense meg då - og røyker mildere røyk enn før eg ble gravid. Sluttet også i en periode, men da ble eg liksom redd på en måte! Tror søren meg at eg er REDD FOR Å SLUTTE! Ka e d så feiler meg :(

 

Godt å ha flere her inne ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk veldig deilig å høre at vi er fler!! jeg slutta på dagen når jeg fikk vite det, røyka ikke på to måneder, men så gikk alt i vasken! helt umulig å ikke røyke! har liksom plutselig blitt alene mor, så alt er ikke en das på roser... så har vi jo det faktum at det er bedre å røyke enn å stresse når man er gravid!!!!

 

kjenner mange som røyka under hele svanger sapet og de har fått flotte velskapte barn!!!

 

jeg prøver å holde meg under 5, som regel bare to ca om dagen, men når eksen er hjemme blir det ofte litt mer... røyker lys blå barclay, er nesten ikke værre enn å gå i oslo...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thi hi :-)

 

Jo, det er jo det at man hører om "alle" de som røykte hele tiden og alt gikk bra - men det hadde vert så typisk å tenke slik og så finner ma ut at barnet er alvorlig rammet av et eller annet slag pga røyken :-(

 

Selvfølgelig tenker vi på det - alle her inkludert meg har sikkert like dårlig samvittighet... men... Hva gjør vi?

 

Klem til alle dere som er en utrolig god støtte- røykere eller ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner dere trøst i at det er fler som røyker?

"Godt å ha flere her inne ja ;-)"

"faktisk veldig deilig å høre at vi er fler!!"

"kjenner mange som røyka under hele svanger sapet og de har fått flotte velskapte barn!!!" - dårligste unnskyldningen.

 

SLUTT Å RØYK - hvor egoistiske er dere? Det er bare å slutte. Jo, det er det. Hadde samboeren min røyket med vårt barn i magen, hadde det vært andre boller.

 

Nå kan dere jo droppe å kjøpe barnesete i bilen også, vet om mange som har fraktet barn uten barnesete i bil - det har gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvor vanskelig det er å slutte, jeg slutta for 1 1/2 år siden, og det var mer slitsomt enn noe annet, selv om jeg ikke var gravid...

ekkelt nok(syns jeg ihvertfall) ville jeg erstatte vanen min med en annen nikotin tilførsel så snusa noen ganger til dagen, ikke annet enn porsjonssnus...men ikke særlig delikat allikevel...

dette drev jeg med inntil jeg fant ut at jeg var gravid, jeg slutta på dagen, men snus var aldri så vanedannende for meg som det røyken var...jeg tror ikke jeg hadde klart å sutte å røyke slik som jeg slutta å snuse...jeg ser virkelig opp til dere som klarte det, med alle de hormonene som svinger rundt!

Til alle dere som vil slutte er mitt råd å bytte ut vanen med å røyke, det hjalp meg veldig! Jeg anbefaler ingen å begynne å snuse, men nikotin-tyggi i starten hjelper...ihvertfall til du føler suge etter å blåse ut røyken og holde røyken er borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig nødvendig å være så spydige?

jeg er drittlei av all dritt-slengigen til folk...så lenge du ikke har røyka selv vet du ikke hva du snakker om...om du snakker som om du er den som ikke har barnt i magen og da vil jeg ihvertfall si at du ikke aner hvordan hormonene påvirker deg!

jeg har selv slutta å røyke, vet at det er vanskelig og legger ikke press på dem som sliter med det...

Jeg kan ikke si at jeg støtter det å røyke under svangerskapet for jeg vet at det KAN gi følger for barnet senere, men det er verken min eller din sak å dømme...har du ikke noe positivt å si så trenger du ikke si noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff jeg må ikke gå inn på disse røykedebattene fordi jeg er desverre en av de som blir så sinte at hjertet pumper, og jeg står for det. Kunne ønske jeg hadde mer toleranse, men jeg klarer ikke det når det gjelder akkurat dette temaet. MEN jeg tenkte at jeg skulle gå inn denne gangen og vise at jeg ikke er usaklig og forklare at jeg virkelig bare av hele mitt hjerte er imot dette, så det er derfor jeg ikke klarer å synes synd på dere. SELV om dere sikkert er kjempekoselige jenter !!

 

 

Håper iallefall at dere klarer å slutte !!! :) Lykke til klem fra meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: er stolt over at jeg klarer å gå inn her og fortsatt holde meg rolig ! Jeg prøver iallefall hehe !!!!! Dessuten var ikke denne linken til ikkerøykere, men til andre som sliter med å stumpe røyken ! Så jeg slutter herved heller med:

 

 

LYYYYKKE TIL !!!! DETTE KLARER DERE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til niko el beni:

Jeg har også hørt mange forsvare seg med det argumentet at det er bedre å røyke enn å stresse i svangerskapet. Nå har det seg nemlig slik at dette "faktum" som du kaller det, er helt feil. Til og med røykeeksperten her på gullsmokken sier at det er mer skadelig å røyke enn å stresse.

 

Ikke for å kritisere dere som røyker, men det er kanskje på tide at man innser realiteten ved å ta seg en røyk, og ikke gjemme seg bak unnskyldninger og ytringer om dårlig samvittighet. Jeg har selv sluttet å røyke da det ikke kunne falt meg inn å gi babyen min en dårlig start på livet.

 

Jeg har også sett en film der fosteret blir filmet mens moren tar seg en røyk. Babyen vred seg og man kunne tydelig se at dette ikke var en behagelig opplevelse.

 

Å røyke "mildere" røyk har dessverre liten innvirkning på de skadelige effekten av røyken, fordi røyken gjør at babyen får mindre oksygen, en effekt som varer i mange timer etter at moren tok seg en eneste røyk.

 

Håper at dette gir dere noe å tenke på, og jeg sier dette i beste mening, selv om jeg er klar over at det kanskje ikke vil virke slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike innlegg får meg til å bli ganske så forbanna. Det er bare å slutte å røyke sier du, men så lett er det nok ikke, gravid eller ikke. Personlig er jeg av den oppfatning at folk finner unnskyldninger for å lette egen samvittighet, og derfor kanskje tenner seg en røyk uten å ha den vonde følelsen inni seg. Jeg prøvde selv å slutte å røyke, men det endte med at forloveden min gikk ut å kjøpte røyk til meg og ba meg fortsette å røyke fordi han ikke orket at jeg var sur og grinete HELE tiden. Det hele dreier seg til slutt om at mor skal ha det best mulig under svangerskapet, og innebærer det at mor tar seg en røyk, så hvorfor ikke? Selv om at fosteret ikke burde utsettes for tobakk er det opp til mor å velge hva HUN vil gjøre. Vi har alle valget om å slutte eller ikke og uansett mener jeg at dette valget SKAL respekteres.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du mente mitt innlegg Madame, men når du sier at du blir forbannet på slike innlegg, kan det jo kanskje hende at du kan forstå hvorfor folk som har røyket/ikke røyker/har sluttet når de er gravid, blir enda mer provosert over at folk faktisk røyker når de vet at det skader fosteret, eller kan skade det. Jeg vil ikke skape krangel, bare prøver å få fram et poeng. Dere blir sure fordi vi sier noe på at dere røyker, det er barnet vi tenker på, ikke om dere er grinete eller sure osv. Prøv å ikke ta det personlig, men forstå heller at det er pga. barnet at folk reagerer. Hva røykere gjør når de ikke har ansvar for et liv i magen sin bryr ikke jeg meg om, men når et uskyldig barn må tvinges til røyk, vekker det noe i meg som ikke er så koselig !

 

Vil med dette bare prøve å la deg se en annen side, og kanskje prøve å forstå. Enig i at det første innlegget er krasst, men det er jo ganske krasst å la et ufødt barn røyke også. bare det jeg mener, som den personen under her sier, vi sier det kun for vi mener godt ! Jeg håper virkelig dere alle klarer å slutte ! Kunne ønske jeg kunne hjulpet !

 

hilsen meg som IKKE vil krangle, men diskutere på en saklig måte !

 

derfor sender jeg samtidig en STOR KLEM ! Hehe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det hele dreier seg til slutt om at mor skal ha det best mulig under svangerskapet, og innebærer det at mor tar seg en røyk, så hvorfor ikke?"

 

Ha ha ha, er du seriøs? Intelligent du!

 

Signerer anonym pga, det er min samboers konto.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at denne tråden overføres til røykedebatten ! Eller at vi bare blir enige om å være uenige :) Det blir aldri enighet mellom folk som røyker mens de er gravide, og de som ikke gjør det !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det du sier...like greit å la debatten ligge for vi kommer nok ikke til enighet allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle de som bare "tar seg ett glass vin" i løpet av svangerskapet.??? Personlig hadde jeg aldri gjort det- men jeg drikker/drakk heller ikke til vanlig...

 

Men dere som er så spydige: Tenk dere litt om då :-) For oss som RØYKER og trenger noen å støtte oss til (andre her som er i samme situasjon) - kan vi ikke bare f ha vår debatt i fred?

 

Vi vet selvfølgelig hva alle IKKE- røykere mener... Jeg hadde også mente det samme om jeg aldri hadde røykt i hele mitt liv ;-)

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Skjønner at det er vanskelig å slutte, selv om jeg selv er ikke-røyker. Beundrer dere som greier det, synes synd på dere som ikke greier det. Håper så mange som mulig greier å slutte, men til dere som ikke når målet, så husk at nedtrapping også er positivt for babyen..

 

Til alle dere som virkelig greier å slutte helt, vil jeg bare komme med en oppfordring:

Vær ikke så "dum" at du begynner å røyke igjen etter at barnet er født. Benytt den sjansen du nå har fått til å holde deg røykfri resten av livet. Husk at hvis du senere blir gravid igjen, så vil det være like vanskelig å slutte å røyke da... Og husk at røyking i barnets nærvær, også etter fødselen, er like skadelig for barnet som røyking under svangerskapet...

Ikke det at jeg mistenker dere for å planlegge å begynne igjen, men ser dessverre at noen gjør det, og det er så trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk her som selv røyker, men som slutter pga. unge, så er ikke bare de som aldri har røykt i hele sitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel i grunnen melde meg inn på denne diskusjonen din jeg også.

Jeg slutta den første uka jeg var gravid, var sååå stolt. Tenkte at detta gikk jo lett som en lek. Så skulle jeg bare ta en røyk da, og jeg trenger vel ikke fortelle hva det resulterte i....

Har like dårlig samvittighet som deg.

Jeg har alltid sagt at den dagen jeg evt. skulle være så heldig å bli gravid, skulle jeg i hvertfall slutte å røyke! Det verste jeg visste(veit) er å se gravide som røyker. Også er jeg jammen blitt en av dem selv...

Og det som irriterer meg vanvittig, er at den jæv... røyken skal bestemme sånn over meg!

Men jeg har hatt det litt sånn at jeg ikke helt har trodd at jeg er gravid heller. Er første gangen min, og jeg har ikke klart det på den naturlige måten heller. Har vært igjennom prøverør. Så det er i grunnen for godt til å være sant tenker jeg.

Nei, nå er jeg helt ute på viddenen her. Men i hvertfall, jeg røyker rundt 10 om dagen. Jeg røyka det dobbelte. Noen ganger kan jeg være over 10 også. Men jeg skulle virkelig ønske jeg var i 0 om dagen....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heira ! Applaus til deg som iallefall står for at det er dumt ! Og ikke finner på unnskyldninger, det betyr mye å høre !

 

Håper du klarer å slutte igjen, tror at om du har klart det en gang klarer du det igjen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hisser deg opp og moraliserer, samt insinuerer at jeg er uintelligent og hån-ler av det jeg skriver.

Du må vite at det er opp til hver enkelt om de vil/kan/greier å slutte å røyke eller ikke. Det er ikke opp til andre en mor selv. Alle gode råd og tips er selvfølgelig viktig, men det er tilslutt mor selv som bestemmer.

 

Og da få sånn sarkastisk hånfliring og beskyldninger om å ikke være spesielt intelligent er ganske...unnskyld utrykket.."barnslig".

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...