Gå til innhold

Dere som har babywatcher


mensana

Anbefalte innlegg

- og brukte den tidlig (jeg er i uke 14 nå).

Hvordan vet dere om det er barnets eller deres egen puls dere hører...?

Jeg tror jeg kun finner min egen, siden den er såpass lav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnets puls (140 - 170 slag) er jo ca dobbelt så rask som din, så du skjønner med en gang at det er babyens når du hører den. Det er ikke lett å finne den, hadde selv problemer i uke 15/16. Tror et tips er å lete langt nede, lengre ned enn man skulle tro. Fant pulsen helt nede i lysken en gang..... Flytt "mikrofonen" sakte, og la den få litt ro i mellom. Noen ganger må man lytte en stund før man hører den. Ta deg god tid! Men det er ikke sikkert du finner den, og da må du ikke få panikk. Det er fortsatt tidlig i svangerskapet, og kan være svært vanskelig! Når babyen blir større, er det mye lettere! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: Alltid smart å lete etter hjertelyd på dagtid i uka, slik at OM en ikke finner den kan man kontakte fastlegen sin/jordmor for hjelp. Hvis man får panikk, er det fælt å måtte vente til neste arbeidsdag før en "proff" finner den. Ikke alltid legevakten har forståelse for nervøse damer med Babywatcher, har jeg hørt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar, Sunnivamamma! :-)

Tror jeg skal pakke den bort litt slik at jeg ikke friker meg selv ut... og heller ta den fram litt senere...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...