Gå til innhold

Nei, nå altså!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg klør og klør og klør i skrittet, har prøvd canesten, melkesyrevagitorier, salve, sove uten truse- you name it. Men nå har det altså kommet tilbake. Er det noe annet enn sopp? Utfloden er helt glatt, fri for klumper, og lukter ikke. Jeg er bare forferdelig sår og rød og irritert.. Noen som har vært borti det samme? Som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest et sted (babyverden?) at bakteriefloraen blir endret under graviditet og at det kan medføre kløe. Mulig det er dette du opplever og da er det kanskje ikke så mye å gjøre med det? Vet ikke. Kløe i skrittet var et av de første symptomene jeg fikk når jeg ble gravid og det verste ga seg ca i uke 8-9. Har desverre ikke noen gode råd. Du kan jo ta det opp med jordmor/lege ved neste kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, no.. Jeg er 17 uker på vei, og hele underliver kjennes ut som et skrubbsår. Orker ikke ha det sånn i 23 uker til..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg, vet hvordan du har det. Får alltid sånn når jeg går på antibiotika, og det gjør jeg nå.....bare går å venter på kløhelvete!!! Det eneste som har hjulpet meg er å legge på lag med lag med canesten, så går det over til slutt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Sukk.. Som om det ikke er nok med strekkmerker, sure oppstøt, åreknuter og hemorroider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv og skjift vaskemiddel, og vask med kaldt, lunket vann når det klør. er selv plaget med kløe, og har prøvd alt. fann til slutt ut at det var vaskemidlet jeg brukte som gjorde at det klør sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sopp, helt for jævlig! Var plaget mer eller mindre under hele mitt forrige sv.skap og ga til slutt opp, ingenting funka. Men nå er jeg ikke så plaget, tror det er fordi jeg ikke bruker string truse denne gangen, det gjør nemlig sånn at bakterier bak kommer fremover og kan bidra til sopp. Har kjøpt bokser-truser og er overbevist om at det hjelper.

 

En annen veldig viktig ting er såpe, bruker kun Lactacyd, selv Asan er for sterkt. Kan ikke bruke noe med parfyme der nede.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt d sånn eg og...trodde d var sopp,men det var eksem...brukte da en salve du kan få reseptfritt på apoteket...(husker ikke helt navnet)

vasker kun med vann nedentil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det var flere enn meg. Jeg tror det er en ond sirkel.... Man klør og klør, så går det over en liten stund, så begynner såret å gro, og da klør det i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv pevaryl. er et annet virkestoff i den enn i canesten. sistnevnte hjelper ikke på meg, men pevaryl tar knekken på soppen. dessuten må jeg ta det litt med ro med barbering nå har jeg merket. roer seg da jeg lar det området være litt "loddent" og ikke helt skrapt.. hehe.. snop og slike ting er jo også noe som gjerne fremkaller soppen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler seba med spesial krem\salve.. + truseinnlegg som blir skiftet veldig ofte.. har hjulpet meg ganske mye.

Seba med er en babysalve. litt dyr men absolutt anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde de samme plagene de to første svangerskapene. Denne gangen bruker jeg Volare sin underlivsåpe og har ingen plager. Den er bare helt super. Får lett sopp, men etter jeg begynte med den har jeg ikke hatt det en gang. Volare sine produkter selges kun på homeparties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...