Gå til innhold

Dagmammalønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig dagmammalønn? dere som har eller har hatt dagmamma, eller jobber som det.

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner til to familier som betaler 30 kroner for et barn pr time, og 25 pr barn pr time med et søskenpar på to. Jeg har også fått dette betalt da jeg steppet inn en ukes tid som dagmamma i forbindelse med sykdom. Men jeg vet ikke om dette er dyrt / billig i forhold til normalen, om den egentlige dagmamman jobbet svart eller var registrert osv.... sikkert mye som spiller inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg betaler kr 250, pr dag for en gutt på 11mnd.Da tar jeg med bleier, grøt og middag, men får jo brød ol. hos dagmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som dagmamma og tok 5000,- pr mnd pr barn for fulltid, det tilsvarer ca 30 kr timen. Barnet måtte ha med ett måltid, bleier og våtservietter. Var hvit dagmamma noe som er å anbefale, ikke mye styr med selvangivelse, foreldrene får fradrag i skatten for barnepass, du har mye mer rettigheter i forhold til sykdom osv.

En jeg kjenner tar kontantstøtte + minstepris bhg, det er også fear synes jeg, man skal jo leve av det og det er en tøff jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har 3 barn, kan jo ikke ha særlig mer om det skal være forsvarlig når barna er under 3. Så blir det 105kr timen, så trekkes skatt. Er ikke mange som jobber for så lite. Tenkte selv jeg kanskje skulle være hjemme å passe et par andre barn når permisjonen går ut.

 

Men, det er jo ikke mye å leve av da, om man passer to i tilegg til å være hjemme med eget barn.

35kr i 8t= 280 om man da har 2 barn blir det 560 kr dagen.

I en mnd er det gj. 22 arbaids dager det blir 12320

Så trekker vi fra skatt på ca 27%

Og sitter da igjen med 8993,6

Så kommer kontantstøtten for eget barn, er den på ca 3200 nå?