Gå til innhold

Bekymra og deppa..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hele tiden så vondt i magen. tror det er luftsmerter. Sliter med forstoppelse også. Finner ingenting som hjelper. Legen min ba meg sjekke ut selv på internett. Akkurat som luften av og til sitter helt nede i underlivet. Ubehag å hoste og bøye seg bla. Mulig babyen presser litt på blæren også? er i uke 21. Blir bare alltid så bekymra og er kjempe deppa fordi jeg ikke orker noe ting, og bare idiotiske tanker i hodet. Sukk.. Noen med erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt det aakkurat som deg i en periode, da keg var i uke 15 tror jeg det var. Slet ikkemed forstoppelse,men mye smerter i magnen. Samme om jeg gikk eller sto. Spurte jordmoren om det og hun konkluderte med at det var livmoren som vokste. siden jeg er annengangsfødende, er det visst vanlig at det gjør vondt. Er dette førstemann? God bedring:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er førstemann.. Så har ikke peiling på hva som er normalt eller ikke. Men så lenge det ikke er akutte smerter og blødninger, er vel alt bra. Hører hjerelyd hjemme også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at livmoren vokser i et svangerskap. Så lenge du hører forsterlyden og ikke har blødninger er det ingen fare mener nå jeg, MEN jeg skjønner at du blir nervøs. ta det opp med jordmoren neste gang du:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har selv hatt mye vondt i magen pga luftsmerter eller forstoppelse. Det som delvis har hjulpet (jeg får forstoppelse fortsatt da) er lactulose, det kan du kjøpe på apoteket og det er ikke farlig for babyen. Ta 15- 20 ml 2-4 ganger om dagen. Ellers er jegt i uke 26 og syntes det er vondt å bøye seg for å bla knyte skoene, det presser på blæren, ja. Jeg har hatt vondt nederst i magen, på sidene, både høyre og venstre, jordmor sa det var ligamentene som strakk seg, livmoren vokste, slik at det var derfor jeg fikk vondt. Dette er helt vanlig.

 

Ellers skjønner jeg bekymringene dine, jeg bekymrer meg også ofte og er lei av å hele tiden ha vondt her eller der eller tro at noe er galt. Akkuratt nå har jeg urinveisinfeksjon, så da kan jeg bekymre meg om det ...Jeg er ellers sliten og svimmel og uopplagt og det hjelper jo ikke på humøret heller. Jeg blir også yfattelig deppa inni mellom. Tror det er normalt.

 

Lykke til:) Håper du snart føler deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi, dette var som å lese mitt eget innlegg!

Jeg har kjempesmerter i magen, og jeg har lenge lurt på hva det e r. Det føles virkelig ut som luft/kolikk-smerter, men samtidig sitter dte såpass langt nede at jeg har lurt på om det er i blæra det er vondt. Veldig vanskelig å lokalisere! Jge tviler sterkt på at det har noe med livmor å gjøre for det er ikke murring-følelse, eller menssmerter. Det er luft eller noe liknende. Jeg får ikke til å slippe det ut heller :-(

Når jeg tisser gjør det utrolig vondt i blæra faktsik, eller det området helt der nede, det stikker (ikke sviing).

Føler du at det er vondere når du tisser?

 

Håper det går over snart.... Har dte ikke sånn hver dag, men kanskje to-tre dager i uka. Holder meg våken om nettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker du å gå en tur? Dette setter vanligvis fart på fordøyelse og luftsmerter. Hvis ikke ville jeg tatt en prat med jordmor.

Jeg har også smerter langt nede i magen når jeg har luftsmerter. Det er nesten så jeg kan kjenne smertene flytte seg rundt i nederste del av magen og underlivet, før luften kommer ut. Og vips er smerten helt vekk. Nå er sikkert jeg heldig i og med at luften kommer ut relativt fort og jeg ikke opplever det særlig ofte. Må være grusomt å gå med en slik smerte. God bedring og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...